Får dere mye egentid?

Askeladden

Forelsket i forumet
Vårspirene 2021
MayDay2021
Hei hei!

Lurer rett og slett på om dere mødre får noe egentid?

Da mener jeg tid for dere selv mens mannen har babyen. Her er babyen så mammadalt (ikke så rart siden jeg har baby hele tiden) at det blir vanskelig å få noe tid for seg selv.

Er det forskjell på mødre som ammer eller gir MME?
 
Har vært på butikken helt alene et par ganger(ca 30-40min) og det er vel det eneste. Men skal bort imorgen kveld og det er første gangen alene.

Har ikke så stort behov for egentid, liker å ha folk rundt meg.. men vet jo uansett at det er lettere når jeg slutter å amme...

Vet liksom ikke helt hva jeg skulle gjort med egentid jeg... men det spørs jo hva man definerer det som også da... er egentid å være alene i samme hus mens mannen tar baby? Eller er det når man gjør noe utenfor huset?
 
Nei, men det er helt greit. Liker ikke å være borte fra lille - sånn virkelig ikke :rolleyes: Mannen kan ikke passe henne lenge om gangen uansett. Og vi har masse familie som vil passe henne hele tiden, men det har de ikke fått lov til enda :wacky:
Det jeg derimot savner er "alenetid" med mannen. Foreløpig sovner ikke lille før i 22-tiden og da legger jeg meg også :p så gleder meg til hun sovner litt tidligere slik at vi kan få en time eller to for oss selv :)
 
Ja og nei. Hun sover ganske mye, vi er heldige sånn, så på dagen når hun sover får jeg gjort litt-enten husarbeid eller bare slappe av, men jeg er sjelden alene. Vi har et barn til, så resten av tida er vi stort sett sammen alle. Har hatt en tur til legen og tannlegen, men det kan vel knapt regnes som alenetid, hehe-og en tur på butikken. Kjenner ikke så mye på behovet ettersom hun er en rolig baby, men jeg savner også alenetid med mannen.
 
Jeg kan fint dra på butikken og gjøre diverse småærender alene, så lenge mini er mett og fornøyd før jeg drar. Han tar ikke flaske, så er begrenset hvor lenge jeg kan være borte i slengen da [emoji4]
 
Hadde egentid på treningssenter for første gang i går kveld mens mannen trillet en liten time. Har egentlig ikke følt behov for egentid enda (og i alle fall ikke at andre skal passe), men det var kjempedeilig, og må nok bli en fast greie et par ganger i uka[emoji1373]
 
Ja, jeg har en hest jeg prøver å komme meg ut med to - tre dager i uka. Har da ca to timer med egentid per gang [emoji4] Det går helt fint så lenge han er mett og fornøyd, ikke så veldig begeistra for flaske [emoji57] Har gjort dette siden han var 4 uker [emoji5]
 
Nei, og det går jeg nok ikke på en del år heller da jeg litt plutselig og litt uventet ble alenemor når mini var 2 mnd :hungover:

Men altså, jeg fikk ikke stort med alenetid med førstemann heller, annet enn et par timer i bursdag når hun var 3 mnd og noen få timer innimellom når jeg måtte jobbe. Hva slags baby man har styrer vel litt hvor enkelt det er å få til - her var det vanskelig med førstemann (som var mer krevende), men det ville vært ganske enkelt for noen å passe den nye babyen litt, han er så rolig og enkel å ha med å gjøre. Men altså, jeg syntes det er helt på sin plass at mannen trår til litt innimellom. Selv en tur alene på matbutikken er luksus når man har småttiser :hilarious:
 
Nja. Ammer, så begrenset hvor lenge jeg kan være borte. Men pumper også litt så mannen eller andre kan gi flaske hvis jeg ikke er tilstede. Jeg kan for eksempel ta en joggetur, spasertur eller dra på butikken. Men ikke noe særlig lengre enn det[emoji14]
 
Egentid, som en dusj:laughing002
Neida, jeg har pumpet meg og vært borte typ tre ganger.
Da en gang på kjøpesenter og to ganger alene med de to eldste barna. Jeg har behov for å være sammen med de eldste barna litt alene uten babyen.
Neste uke begynner jeg på treningssenter igjen, så da håper jeg på to kvelder i uka alene.
 
Mannen jobber borte 12 dagar i slengen, så då er det nada [emoji12] men mine legg seg tidleg på kvelden, så fra 1900-1930 er det som regel stilt i huset, så eg får gjort det eg vil/gjort ingenting [emoji178]
 
Jeg fullammer (ca hver 3.-4. time), med så lenge mini er mett er han ikke så kresen på hvem han er sammen med, pluss at han tar flaske, så her er det null problem å komme meg ut av huset og få litt egentid - om jeg vil [emoji16]
 
Ja, spørs jo hva du mener med egentid da. Har jo tid for meg selv mens hun sover på dagen. Og mannen tar henne hvis jeg skal ut noen ærend på kvelden feks.
Neste fredag skal jeg i bursdag til en venninne, så da håper jeg hun vil ta flaske slik at jeg kan være borte mer enn et par timer. :)
 
Jeg fullpumper, så sønnen min får kun flaske, men vil vel ikke si jeg har noe særlig alenetid allikevel.. har vært på butikken i et par timer for å ordne ting til nye leiligheten, og et par veldig korte turer for å ordne litt til dåpen. Fikk også gått en liten fjelltur i godt tempo (rundt 90 min) med mamma i sommerferien. Det var vel alt i løpet av de snart 4 mnd :p Eller.. jeg har jo en halvtime hver natt når jeg sitter å pumper da :p Jeg synes faktisk den er helt gull! Da får jeg lest litt og vært bare meg.. Jeg har alltid hatt et stort behov for mye egentid, men nå får jeg jo helt angst for å etterlate gutten med noen andre - selv pappaen :p Men gutten min er ikke like harmonisk med andre som han er med meg heller.. Da jeg var borte et par timer ringte til slutt pappaen meg fordi han ikke fikk han til å spise, og ikke fikk roet han.. hørte han hylskreik i bakgrunnen! Var helt grusomt :( Jeg begynte å grine der jeg løp for å rekke første buss :p
 
Fullammer, men baby tar morsmelk på flaske. Så i teorien kan jeg ha mye egentid. I praksis blir det lite. Har ei jente til å ta vare på også, så tid bort fra baby er gjerne ikke egentid. Men null stress å dra bort sånn 19-22, for den delen av natta spiser han ikke uansett. Funker også fint at pappaen tar legginga :)
 
Jeg fullammer, og babyen tar ikke flaske, så jeg kan ikke dra så langt. Her jobber også mannen borte 1-4 uker i strekk. Men vi har bare ett barn, så da får jeg egentid når hun sover. Pleier å kose meg med å ikke gjøre noe fornuftig et par timer etter at hun er lagt på kvelden (noen ganger blir det alt for seint :p). Akkurat nå er hun forkjølet for første gang, og vil ikke sove noe annet sted enn på meg.
 
Jeg ammer og var borte fra 17.30 til ca 23. Hun fikk 1 flaske før legging og jeg ammet natten.
Begynt å legge seg 19.30-20.00 så har egen tid på kvelden også
 
Føler at jeg får masse egentid. Mannen lar meg sove ut på morran etter å hatt baby på natta, og han hjelper meg en god del med henne hele dagen igjennom.
 
Back
Topp