Får dere lov til å dusje?

[trultemor]

Elsker forumet
Får dere lov til å dusje eller gjøre noe annet av personlig vedlikehold av babyene deres?

Jeg får sjelden lov til å dusje. Jeg må ta det når han nettopp har våknet og ikke er sulten, men allikevel så begynner han å skrike når jeg har kommet halvveis. Har han med meg i vippestol inn på badet, så han er 1 meter fra meg. Har dusjkabinett, så jeg har døra mer åpen enn igjen for at han skal se meg så det blir jo ganske vått, og jeg står og synger sånn at han hører meg, men det hjelper ikke. Han blir skikkelig sinna.

Så det blir en rask stresse-dusj hver gang jeg dusjer, tar meg ikke tid til noe ekstra, f.eks ta på maskara eller noe etterpå. Enkelte dager da jeg ikke orker å høre skrikinga hans og jeg bare skal dasse hjemme så gidder jeg ikke dusje.

Hva med dere?

ORIGINAL: Solvit

her ligger han på stellemadrassen sin som jeg har lagt på gulvet der ligger han naken og spreller, smiler og pludrer

min elsker å ligge naken på badegulvet!!! [:D]

her ligger han på stellemadrassen sin som jeg har lagt på gulvet der ligger han naken og spreller, smiler og pludrer

Signerer, kan ta et bad om jeg vil[:D]

Han snakke med håndkler og mønsteret på veggane mens eg dusje, eller sånn som no (akkurat komt ut av dusjen) ser han på tv, blir aldri lei[:D] (uff, får nesten dårlig samvittighet eg[&:])

Hun ligger på stellematta på gulvet og har babygym over seg. Da kan jeg bruke opp til en halv time før hun blir utålmodig [:)]

Dusjer som regel mens han sover jeg..eller når pappa'n kommer hjem. Før var jeg alltid slik at jeg måtte dusje om morran..nå er jeg blitt mer en "kveldsdusjer" [;)] Iallefall greit å dusje på kvelden hvis vi skal noe tidlig dagen etter (som å være på HS kl. 10 og sånt)..da rekker jeg garantert ikke å dusje først [8D]

Han sitter i vippestolen sin og venter til jeg blir klar [:D]
Hinner duscha, sminka mig och fixa håret, inga problem.... gör detta först på morgonen, sen tar jag mig litt mat, steller honom och sen ger honom mat! Har funkat bra [:D]

Hoppas att du får det till... försök som de andra och ha honom på stellemattan på golvet - nude. Kanske hjälper?

Lycka till!

Hvis jeg ikke rekker og dusje og stelle meg mens hun sover, så er hun med og ligger naken på stellematta si. Da kan jeg bruke ca. 15-20 min før hun begynner å synes at det må skje noe annet...[;)]

Hvis han sover så er det jo å be om at han skal våkne bare å tenke på å ta en dusj mens han sover. (det ble en skikkelig fin setning).

Skal prøve å ha han naken på gulvet neste gang jeg.

samma här..

Her er det ingen problem å få dusja. Enten så gjør jeg det mens ho sover eller så tar jeg ho med i vippestolen inn! Til og med eldstemann syns det er greit..[;)] Jeg spør han gjerne om mamma får lov til å dusje og da sier han "greit det mamma". Så lar jeg baderomsdøra stå åpen (stua og badet er veldig nærme her) og da kommer han som regel tuslende når jeg har dusja noen minutter.
Og Sunniva ligger og spreller fornøyd i stolen sin[;)]

æ har ikke tid å dusje æ... [&o] æ må gjøre dt når æ har besøk... kan ikke huske sist æ fikk tatt mæ ett avslappende bad...

mn nu har han fått sæ stabil legge tid på kvelden,så nu har æ bynt å få litt mer tid. [:)]

Sånn her gikk dusjingen i dag tidlig:

Jeg la han naken på et håndkle på et tykt pledd på gulvet og begynte å dusje. Det gikk veldig bra! Han lå der stille og rolig og tittet rundt seg. Jeg pleier å slenge skittentøy som vaskes daglig (barneklær, håndklær og undertøy) bort i et hjørne på badet, og tror du ikke knerten klarte å komme seg bort til det? Han klarer jo på en eller annen måte å forflytte seg, så han hadde kanskje flytta seg en meter, og lå til slutt med hodet rett på flisgulvet og veldig nære en sur sokk.. hehe, da begynte han å sutre litt, men da var jeg ferdig og tok han med inn i dusjen. Jeg vet ikke helt hva han syntes om det, tror nok ikke det blir favorittaktiviteten, men mor syntes det var koselig. Og det var jo også hyggelig å for en gang skyld dusje uten hyling som bakgrunns"musikk".

Så takk for tips damer ;)

Og det gikk like bra i dag [:D]

Back
Topp