får dere høre dette ?

Mammasinegull

Glad i forumet
Vi fikk en icsi-jente i mars 08. Vi har vert åpne med familie og nærmeste venner om infertiliteten vår (jeg har pcos og sambo veldig nedsatt sædkv. ) Og av en eller annen grunn er folk så sikre på at neste baby klarer vi på egenhånd! "Skal bare se at nå kommer de som perler på en snor" eller som min nærmeste veninne sa når jeg fortalte litt om at jeg snart var klar for nytt forsøk: "jamen vil dere ikke prøve å få det til selv denne gangen da ??" JA FOR DET HAR VI JO IKKE PRØVD FØR!!!! [:'(]

Og så får jeg høre alle disse "vandrerhistoriene" om den og den som prøvde i hundre år, men så slappet de av en uke og da ble de jammen gravid! og om alle de som ha adpotert og blitt gravid etterpå..[8D]

Det er ikke det at vi ikke vil slippe ivf, eller at vi er negative... men vi er realistiske og tror ikke på at "å ikke tenke så mye på det" gir meg haugevis med egg eller sambo supersperm.

Flere som er lei kommentarer fra uvitende mennesker ?

måtte bare få det ut! [;)]

Uff, de forstår nok bare ikke bedre. Men ja det er jo utrolig teit.
Dårlig sædkvalitet og pcos blir jo ikke mirakuløst helbredet etter en fødsel...
Å gå igang med prøving på egenhånd etter slike diagnoser er jo lite lurt, de aller fleste blir jo ikke gravide, men trenger hjelp. Men det er enkelte som desverre ikke forstår slikt.

Du får nok bare unnskylde dems dårlige kunnskap innen dette område...og svare dem så godt du kan.

Ja har fått mange slike spørsmål/synspunkt:

"Dere må ikke tenke så mye på det, bare slapp av så klarer dere det nok på egen hand" Blæææ

"Synes det ikke er noen vits i å gi kroppen alle påkjenningene som medfører all prøvingen, viss man ikke klarer det på egen hand, så er det ikke meningen at man skal få barn"

Jeg blir nesten psykisk nedbrutt av alle slike spørsmål, nesten hver dag, fra kolleger og venner.

Synes at de som ikke vet noe om IVF/ICSI, trenger ikke uttale seg, har man et stort ønske om å få barn, så må det være opp til hver enkelt om hvordan man vil løse det prøblemet.

Så jeg skjønner godt at du er mektig lei alle komentarene, men som sagt, du er ikke alene om å ha det på den måten[:)]

Skjønner du blir utrolig sliten av dette....

Du får si til dem at dårlig sædkvalitet og pcos ikke blir kurtert ved at man slapper av.
Problemene ligger litt dypere enn det.

Utrolig hvor uvitende folk er[&o]

Vi har bare vært åpen til min svigerfamilie om dette...og min svigermor sier akkurat det samme som du har hørt...hun vet ingenting om ICSI og har prøvd å forklart henne litt...

Men jeg lar henne bare snakke, orker ikke å bry meg stort lengre, det har gått så langt...men bynner hun flere ganger med disse historiene så skal jeg nokk forklare henne at for oss er det ikke mulig å klare det selv, har jo prøvd siden 2004...sier seg selv da at vi MÅ ha hjelp...
Men på den andre siden så sier hun dette for at jeg skal holde meg positiv og hun mener det bare godt...

Til deg: det kommer litt an på hvilken måte de sier det på da...men de skjønner nokk ikke hvordan vi har det, jeg er sikker på at dette må oppleves...

Ellers er det litt på grunn av dette at vi ikke er åpen til alle om det...[;)]

Har truffet på slike mennesker ja, opp til flere ganger; Slapp av så skjer det nok! Har bare lyst til å skrike at nei, men tenk det gjør jeg ikke, for jeg har en SYKDOM! (Har PCOS). Superirriterende til tider[:@]

Back
Topp