får dere gjort husarbeid ?

Aicelain

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
Hvordan går det med husarbeidet dere :)? Får dere gjort noe effektivt eller blir dere «hindret» av babyen din?


Har er det vanskelig å få gjort noe effektivt :knegg:. W er blitt utrolig akriv og vil leke og undersøke alt:love017. Når ting ikke går som han tenker blir han utolmodig og vil ha hjelp:eek:. Så ting tar sykt lang tid
Her er historien om da jeg prøvde å henge opp klær i dag :knegg:

Ungen på lekematta med flere leker. Dette burde jo gå bra? Men etter 2-3 plagg klager han fordi en leke er akkkrat utenfor rekkevidde. Tilbake, og etter 2-3 plagg til, sier han i fra om at han har tømt ut putteboksen og vil at jeg skal fylle den igjen (så han kan tømme ut :knegg: ). Putteboksen fylt, jeg prøver igjen. Men etter noen plagg til er det «frustrerte nå gråter jeg snart skrik» . Hva var det nå? Jo han prøvde å plukke opp 7 tallet i lekematta for å sutte på det, men fikk ikke til. Etter litt avledning og nos prøver jeg å fortsette, men da satt han strek. Da ville han ikke ligge mer, men ha kos og bli bært på istedenfor :)

Ja så noe så enkelt som å henge opp klær kan ta laaaang tid :knegg: . Flere som kjenner seg igjen? Hvordan er det hos dere?
 
Jeg kjenner meg igjen ja. Hun sover veldig korte
lurer også, og som regel på meg eller med meg ved siden. Rekker kanskje å løpe for å slå på en maskin med klær. Helt likt med storebror så denne gangen investerte jeg i en bæresele. Den ble litt klumpete når baby var liten så da kjøpte jeg en close caboo. Og så gikk jeg på bæretreff og ble litt hektet, så nå har jeg ringslynge og 3 sjal i tillegg. Her bærer jeg henne en del når jeg gjør husarbeid! [emoji4] Gleder meg til hun blir stor nok til at jeg kan bære på ryggen så jeg får armene enda mer fri. Hun elsker å bli bært så det koser vi oss begge med [emoji4]
 
Jeg gjør klesvasken med henne hjemme, men det er stort sett det, da jeg helst skal bruke det jeg har av tid til studier og jobbsøking (har ikke blitt så mye etter sommeren..)
 
Samme her, brukte nesten 2 dager på å brette klær Veldig aktiv baby som heller ikke sover noe særlig på dagtid.. Hender at hun har tålmodighet til å sitte i vippestolen når jeg tar ut av oppvaskmaskinen/setter på klesvask Har prøvd med bæresele, men hun elsker den ikke
 
Jeg løper rundt som en gal så fort han har sovna [emoji14] skal gjøre en ting før jeg setter meg i sofaen og slapper av, men det er som en hinderløype, en ting leder til en anna [emoji14] vasking o.l. anna enn klesvask blir gjort i helgene da, når vi er to eller når han har lagt seg for kvelden.
 
Kjenner meg veldig igjen! I går brukte jeg rundt 6 timer på å tømme oppvaskmaskina :hilarious:
 
Jeg får gjort husarbeid. Mannen, som er den som har permisjon, får derimot gjort veldig lite. [emoji23]
 
Får gjort alt her[emoji23]
Ho elsker å sitte i vippestolen, me må begrense tiden selv. Ho kunne nok sittet i evigheter om me lar ho.

Ho liker også babygymmen, og å ligge på matta & er veldig glad i å få bli med på ting som klesbretting og matlaging.

Eg prater om plagga litt halv-entusiastisk. "Dette er den fine ROOOSA pysjen din med hjerter på, DEN sover du godt i den. Størrelse 68 og SÅ Myk. Fra Kappahl". Så fortsetter det sånn om alle klesplagg og håndklær og div. Gjer lignende med oppvaskmaskinen når eg tar ut & inn. [emoji23][emoji120]

Haha der gjør jeg også :knegg: «du, seeee så skitten den tallerken er!»
 
Får gjort litt her! Babyen er veldig aktiv, hun krabber rundt og utforsker alt allerede. Så ganske selvstendig, må bare passe på at hun ikke river ned ting og skader seg[emoji85] I tillegg sover hun to lurer på rundt 1 time - 1,5 time daglig.
 
Så godt å lese at det er flere som sliter! Jeg får ikke gjort så mye. Har to som sover dårlig på dagen. Ene tvillingen sliter med reflux så han er det vanskelig å legge for kvelden også[emoji57] Pappaen jobber nesten hele døgnet fortiden, så vaskehjelp er et must her...[emoji4]
 
Har vaskehjelp, og mannen tar mesteparten av matlagingen. Så da er det klesvask og rydding jeg prøver å få gjort. Det går sånn rimelig greit til tider (men har for tiden et avslappet forhold til leker som ligger strødd...)
 
Gjør det jeg må :wtf:
 
Nope. Har prøvd men blir bare en kilde til dårlig stemning. Han blir sutrete og jeg blir irritert så da fører det bare til dårlig stemning så vi har droppa husarbeid og alt som fører til stress for min del.
 
Han sitter i vippestolen de 15 min jeg bruker på å ordne kjøkkenet. Så ligger han i lekegrinden først på rygg noen minutter mens jeg rydder stue og den slags. Om jeg skal vaske på badet så ligger han på badegulvet. Rydder jeg på soverommet så ligger han på sengen. Så flytter jeg meg fra rom til rom med han slik. Da vi er tilbake i stuen ligger han på magen i lekegrinden mens jeg vasker over alle flater.
Støvsuge kan jeg ikke med han i rommet for da blir det gråt, så det gjøres etter leggetid.
Klesvasken tar samboer seg av da det blir for lenge borte fra baby.
Han sitter gjerne i tripptrappstolen mens jeg lager middag for da får han fulgt med på meg.
 
Back
Topp