Får barna ukepenger?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Mine barn får 30 kr hver. Må hjelpe til hjemme med det jeg ber om slikt som gå ut med søppel, hente klær i vaskemaskinen, rydde ut av oppvaskmaskinen og støvsuge.
Rydde rommene og rydde etter maten er en selvfølge, det får dem ikke penger for.

Får deres barn ukepenger?

Min gutt er bare 3 år enda, så det har vi ikke begynt med :P Men ser for meg at vi kan begynne med det etter hvert som han blir litt eldre og kanskje kan hjelpe til litt mer hjemme :)

Nei, men de samler poeng iløpet av uka. 10 poeng for å ta ut søpla feks. 20 for å hjelpe til å støvsuge osv. Blir minuspoeng hvis de gjør noe de vet de ikke skal også. Har de 100 poeng til lørdag får de kjøpe seg en kjærlighet, liten sjokolade eller en pakke tyggis ekstra til lørdagsgodisen.

Nei ikke enda, men har tenkt å starte når han begynner på skolen :-)

De yngste er litt små enda, de er 1år og 2år. Men eldste er 6 år så jeg vurderer å starte med det. Tenker at han må delta i litt husarbeid o.l for å få ;)

Største er bare 4år, så synes det er tidlig. Men her er det en selfølge at vi rydder opp etter maten, at han rydder lekene sine, hjelper til med det han kan. Så får han innimellom ting han ønsker seg. Det kan være alt fra en bolle på butikken til en film. Eller noen kr til sparebøssa eller pengeboka :)

Nei, mini er forliten nå..
Kommer til å lage en liste over arbeidsoppgaver som må gjøres og sette en sum på hva han kan tjene på ulike oppgavene :)

Sønn får en gang i mnd, gått opp til 500,- han er 15 år.
Skriver liste hver mnd på hva han må gjøre.

Back
Topp