Får barna mat i barnehagen?

Avocado

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Assistert-jentene
Snøfnuggene 2018
Febbisbebbis'18
Hvilke måltider? Og hva får de?
 
De får frokost kl 08: skiver eller havregrøt, lunsj kl. 11:30: hjemmelaget varmmat 3-4 dager i uken, skiver 1-2 dager (da har de grøt til frokost), frukt/matpakke kl. 14: Alle tar med en frukt hver dag som deles opp, i tillegg til yoghurt og evt. skive, egg eller hva man sender med.

Syns det er veldig greit at vi kun trenger å ha med et måltid i barnehagen, og det er vel verdt pengene.
 
De får frokost kl 08: skiver eller havregrøt, lunsj kl. 11:30: hjemmelaget varmmat 3-4 dager i uken, skiver 1-2 dager (da har de grøt til frokost), frukt/matpakke kl. 14: Alle tar med en frukt hver dag som deles opp, i tillegg til yoghurt og evt. skive, egg eller hva man sender med.

Syns det er veldig greit at vi kun trenger å ha med et måltid i barnehagen, og det er vel verdt pengene.

Dette hørtes flott ut! :woot:

Her i kommunen er det kun melk og frukt kl 2. Alt annet må smøres/tas med hjemmefra. Syns det er så dårlig :oops:
 
Dette hørtes flott ut! :woot:

Her i kommunen er det kun melk og frukt kl 2. Alt annet må smøres/tas med hjemmefra. Syns det er så dårlig :oops:

Jeg har ikke frøkna i bhg, men ja -det var stusselig tilbud:-/
Har du forhørt deg med andre bhg i nærheten hvordan tilbud de har?
 
Jeg har ikke frøkna i bhg, men ja -det var stusselig tilbud:-/
Har du forhørt deg med andre bhg i nærheten hvordan tilbud de har?

Dette gjelder alle de kommunale dessverre..
Noen private har lunsj. Ofte 1 varm rett i uken men ellers brødmat. Frukt og melk også her. Ingen tilbyr fokost.

Både private og offentlige bhg tar 2-300 kr i mnd for kost. Er det mye mtp tilbudet?
 
Dette gjelder alle de kommunale dessverre..
Noen private har lunsj. Ofte 1 varm rett i uken men ellers brødmat. Frukt og melk også her. Ingen tilbyr fokost.

Både private og offentlige bhg tar 2-300 kr i mnd for kost. Er det mye mtp tilbudet?

Jeg skal ikke uttale meg så mye om det, da jeg ikke har satt meg mer inn i det enda.. MEN jeg synes det var mye å betale i mnd for frukt og melk:-/
 
Jeg skal ikke uttale meg så mye om det, da jeg ikke har satt meg mer inn i det enda.. MEN jeg synes det var mye å betale i mnd for frukt og melk:-/

Samme har jeg tenkt. Særlig når lunsj er inkludert for omtrent samme sum i privat barnehage o_O

(Det er mye diskusjon om dette her i byen og skriveri i avisene også. Saken har nettopp vært oppe i bystyret men ingen ekstra penger er bevilget til bhg-mat.. )
 
Samme har jeg tenkt. Særlig når lunsj er inkludert for omtrent samme sum i privat barnehage o_O

(Det er mye diskusjon om dette her i byen og skriveri i avisene også. Saken har nettopp vært oppe i bystyret men ingen ekstra penger er bevilget til bhg-mat.. )

Ja, samme tenker jeg. De fleste bhg jeg vet om har hatt bedre mattilbud enn dette, men vært ca. 200-300 kr i mnd for kost.
Så bra at det er litt i vinden om dagen da, får bare håpe at det blir gjort endringer! På Meny-butikken i nærheten her har de en svær kasse med gratis frukt til barn, jeg er sikker på det det blir tatt mer frukt derfra daglig enn hva små barn i bhg på 1 år spiser hver dag.
 
Privat bhg, ca 300 i kostpenger. Egen kokk som lager mat. Havregrøt til frokost hver dag, varmlunsj 3-4 dager i uka (skiver de andre) og fruktmåltid. Har med matpakke til frukta.
 
De går nå i offentlig barnehage og der er det lunsj og frukt. Varmmat en dag i uka av dårlig kvalitet eks. Fiskepinner og tomatsuppe fra pose. Betaler 300 kr.

De bytter barnehage nå i feb til privat. Der er det også lunsj og frukt, men ingen varmmat. Grønnsaker til lunsj i tillegg til brød. Betaler der 75 kr mnd i kostpenger.
Skulle gjerne hatt barnehage med egen kokk, men så lenge kostprisen er lav og det er sunn mat som serveres er det helt greit.
 
Dette hørtes flott ut! :woot:

Her i kommunen er det kun melk og frukt kl 2. Alt annet må smøres/tas med hjemmefra. Syns det er så dårlig :oops:

Her varierer det fra barnehage, vi har lille i privat barnehage og betaler ekstra for mat, men det syns jeg virkelig er verdt det. En venninne har i barn i barnehagen to minutter borti gaten, der må de ha med alt av mat selv.
 
De får alle måltid i bhg og det er veldig variert hva de får. De baker brød, frukt, fisk, grøt, salat +++. Veldig fornøyd :)
 
Kommunal bhg. Betaler 300,- i kostpenger per mnd.

Frokost - brød og pålegg
Lunsj - brød og pålegg, varmmat fra storkjøkken en dag i uka, og så lager de feks ostesmørbrød, havregrøt eller noe annet lettvint på avdelinga av og til. Hender også de baker grove rundstykker til lunsjen.
Frukt - og gjerne en kavring/knekkebrød/halv skive dersom noen er sultne i to-tiden.

Vi er veldig fornøyde!
 
Går i kommunal barnehage :joyful:
Har med frokost og så får barna varmlunsj ca 11.30 og frukt + evn knekkebrød i 14.30 tiden :joyful: På småbarn får de grøt.. mener det er Nestlé og den var ikke jenta spesielt begeistret for, så vi valgte å sende med en annen type til datteren vår som hun likte :joyful:
 
Frokost: Barna kan velge mellom grovt knekkebrød, brød med sunt og variert pålegg, og havregryn med melk.
Lunsj: Hovedsak smøremåltid. Ca en gang i uka har de alternativ lunsj feks salatbuffet, fiskemat, ostesmørbrød, havregrynsgrøt og ulike varmmåltider.
"To-måltid": Her tilbys de frukt, knekkebrød eller brødmat.
Privat bhg, betaler 330 kr mnd.
 
8:30: Knekkebrød med pålegg eller havregrynsgrøt.
11:30: Varmmat en gang i uka. Ellers brød med pålegg. Av og til baker de rundstykker.
14:30: Frukt, men har sett de av og til spiser brød i tillegg.
Privat, betaler 300,- kr pr mnd.
 
8:00 - havregrøt

11:00 - lunsj, hjemmelaget brød 2× og varm mat 3× i uken. Feks fisk & potetmos, kyllingsuppe & ris (med grønnsaker "såklart").

14:00 - frukt og brødmat (brød/ rundstykker/ diverse)

Melk og vann til alle måltid :p

Vi betaler 500kr/mnd for mat og bleier. Utrolig greit å slippe å sende det med! :D

Barnehagen har egen kokk, og en liten grønnsakshage om sommeren som de større barna får hjelpe med ♡ Når noen har bursdag lager de smoothie.
Jeg kunne ikke vært mer fornøyd!
 
Last edited:
Dette hørtes flott ut! :woot:

Her i kommunen er det kun melk og frukt kl 2. Alt annet må smøres/tas med hjemmefra. Syns det er så dårlig :oops:
Åh, det var skikkelig labert!

Jeg har ikke tenkt så mye over det, annet enn at vi har det utrolig bra.. Men skjønner at hva barna får varierer veldig, og at vi er blant de heldigste.

Nå hadde jeg fått sjokk om vi byttet barnehage (feks til den nærmeste) og fikk deres "tilbud". Da vil jeg heller kjøre de ekstra 2-3 km til der vi er i dag :)
 
Åh, det var skikkelig labert!

Jeg har ikke tenkt så mye over det, annet enn at vi har det utrolig bra.. Men skjønner at hva barna får varierer veldig, og at vi er blant de heldigste.

Nå hadde jeg fått sjokk om vi byttet barnehage (feks til den nærmeste) og fikk deres "tilbud". Da vil jeg heller kjøre de ekstra 2-3 km til der vi er i dag :)

Vi endte med å søke utelukkende på private bhg. På grunn av mattilbud og andre faktorer. Så er det bare å håpe vi får plass selv om de ligger litt lengre unna.
Det skjer dessverre ikke sjeldent her i kommunen at man verken får første, andre eller tredjevalget sitt oppfylt når man ikke har søsken. Men må jo bare håpe!
 
Vi endte med å søke utelukkende på private bhg. På grunn av mattilbud og andre faktorer. Så er det bare å håpe vi får plass selv om de ligger litt lengre unna.
Det skjer dessverre ikke sjeldent her i kommunen at man verken får første, andre eller tredjevalget sitt oppfylt når man ikke har søsken. Men må jo bare håpe!
Håper dere får plass der dere ønsker!

Slikt som dette er grunnen til at jeg overhodet ikke bryr meg om hvor mye utbytte eiere av private bhg tar ut :) Så lenge barnehagen er bra er det greit for meg at eieren blir millionær - de pengene får jeg uansett ikke selv :p
 
Back
Topp