Får barna mange julegaver?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Heidi
  • Opprettet Opprettet
Har ikke sett over i år,
Men i fjord fikk de begge 120 vær. Alt for mye, de var dritt lei på slutten. Jeg har også alltid fått så sinnsykt mange gaver, vær jul. Er jo koselig at vi får gaver, men jeg er ikke for å gi så mange gaver. I år har vi kun gitt gave til barn, gubarn, foreldre og tante/onkel barn. Besteforeldrene mine får ikke i år, rett å slett fordi vi har bestemt oss for at vi skal bruke pengene på oss selv og barna. Barna våre har heller ikle fått dyr gave. Eldste fikk litt dyrere en de 2 yngste. De to yngste fikk gaver til 650 kr hos oss. Men gavene er kjøpt på salg å kostet i utgangspunktet mye mer da, å det var noe de ønsker seg veldig mye.

Har ikke sett over i år,
Men i fjord fikk de begge 120 vær. Alt for mye, de var dritt lei på slutten. Jeg har også alltid fått så sinnsykt mange gaver, vær jul. Er jo koselig at vi får gaver, men jeg er ikke for å gi så mange gaver. I år har vi kun gitt gave til barn, gubarn, foreldre og tante/onkel barn. Besteforeldrene mine får ikke i år, rett å slett fordi vi har bestemt oss for at vi skal bruke pengene på oss selv og barna. Barna våre har heller ikle fått dyr gave. Eldste fikk litt dyrere en de 2 yngste. De to yngste fikk gaver til 650 kr hos oss. Men gavene er kjøpt på salg å kostet i utgangspunktet mye mer da, å det var noe de ønsker seg veldig mye.
120 gaver hver?? :o Hvem er det som har kjøpt så mange gaver til de? Det syns jeg er altfor mange :o :p Hadde nok gitt beskjed om at det er hyggelig at folk vil gi, men så mange gaver har ikke barn bruk for.

Har ikke sett over i år,
120 gaver? Hommel og hav har dere stor slekt eller kjøpes det baremanege gaver fra de somgir?

jeg syne smin fikk mye da han fikk litt over 40 gaver og satte ned foten for mange gaver fra hver, det blir for mye.

De får
-av oss
-freldrene mine
-onkel
-tante m/fam
-onkel m/fam
-onkel m/fam
-filletante m/fam

Så ca 7 stk hver :)

Blir nok 25-30 stk. Mange som kjøper og mange som også gir flere..

Mellom 10 og 15 tror jeg.

3 sett oldeforeldre, 2 sett besteforeldre, tante, onkel og fra oss selvsagt.
Hun har i tillegg fått noe fra et vennepar av oss, og mulig hun får noe fra fetteren min sin familie (hun fikk i fjor).

Litt usikker, kanskje rundt 15. Jeg og guttungen pleier å få like mye ca, mens gubben får minst. Men jeg bygger gave med venninnene mine, det gjør ikke han:)

Første julen, men det er mange pakker i ikea-posen allerede. Og flere blir det nok når vi får samlet de fra sambos familie.

120 gaver? Hommel og hav har dere stor slekt eller kjøpes det baremanege gaver fra de somgir?

jeg syne smin fikk mye da han fikk litt over 40 gaver og satte ned foten for mange gaver fra hver, det blir for mye.
Stor familie ja:) men så har venner også brukt å kjøpe , men vi har sagt stopp til det. Synes det holder med gaver fra familie.

Her får de fra:
-Oss
-Oldeforeldre x2
Mormor og morfar
Bestemor
Bestefar og samboer
Tante x 2
Onkel
Julenissen

Mistenker at mamma sikkert har kjøpt fem gaver minst, så blir mer enn nok gaver Så et sted mellom 15 og 20 her også.

De får
-av oss
-freldrene mine
-onkel
-tante m/fam
-onkel m/fam
-onkel m/fam
-filletante m/fam

Så ca 7 stk hver :)
Kjøper alle bare en gave hver? Så fint det må være!! Prøvde å sette en antallgrense for besteforeldrene her i år, meb ble overkjørt. Prøver igjen neste år, blir jo helt villt!

Fikk mer enn nok hvertfall :p

Hadde ikke telling. Men våre to hadde flest hvertfall :)

hun fikk ti gaver og noen delt opp (matboks her og tilhørende drikkeflaske der for eksempel)
Hun er 2.5 år og strålende fornøyd var hun :)

Back
Topp