Får barna gå i det de vil på 17.mai?

Jeg bestemmer og slik vil det være en del år fremover.

9 åringen fikk dog valget mellom ny penkjole eller ny festdrakt før innkjøpet til 17. mai i år og hun valgte da festdrakt :Heartred
 
Her har vi kjørt på vi pynter oss inni mellom så blir en selvfølge at fin klærene skal på... så er ikke noe problem...
 
Det har enda ikke vært tema, når de etterhvert vil bestemme selv, så er det pentøy de får velge i.
 
Her tok jeg fram skjorte alternativer til han i år og lot han velge selv.. fant fram resten for han:)
 
3 åringen liker å kle seg i fine klær så når han skulle ha på dress i går var det bare kjempe kult. De får vel velge til en viss grad når de blir eldre men det skal være pent. Inntil videre er det jeg som bestemmer:)
 
De bestemmer ikke selv, er 3 og 5 år. 5åringens hallingbunad passet i år også, så han måtte bruke den så klart. 3åringen hadde en festdrakt som passet. Kommer nok ikke til å kjøpe festdrakt hvert år tror jeg, heller noe annet man kan bruke i andre anledninger også. Så klart man pynter seg 17.mai :) vi voksne har bunader. Jeg elsker bunaden min, syns det er veldig fint :)
 
Han bestemmer selv, men han elsker å kle seg pent i dress med skjorte, slips osv, så det er ikke noe problem.
 
Jeg bestemmer antrekkene, enn så lenge. De er sju, fem og snart tre. Etter hvert som de blir eldre får de velge mer selv, men det skal uansett være finklær på en slik dag.
 
Det bestemmer jeg enn så lenge, 3 og 5 år
 
Vi bestemmer, men prøver å høre på barnas ønsker samtidig. Men pyntet skal det være altså.
 
Såg jente i 14-15 års alder med treningstøy og mor i bunad. Det hadde ikkje skjedd med meg i den alder og eg lar ikkje barna få gå ut slik. Det er 1 dag i året, så den dagen stiller man i fintøy ute.
 
Her er det vi som bestemmer :) Skjorte må på, og penere bukser enn joggebukser/olabukser :)
 
Til en viss grad bestemmer de selv. Men når det er 17 mai og festdager vil jeg at de skal pynte seg. De vil det heldigvis selv, så her blir det dress
 
Den ene dagen i året SKAL de pynte seg, det er ikke en diskusjon engang. Ingen problemer enda heldigvis, de har bunad og festdrakt dom eg hjemmesydde og regulerbare, men trassig tenåring skal også pynte seg. Om det betyr penbukse eller kjole er det samme, de skal gøke seg vel, men det skal være noe ekstra en slik dag
 
Innenfor rimelighetens grenser så ja.

Jenta elsker bunaden sin, ikke kjøpe festdrakt men ekte bunad fra mitt hjemsted sydd av min farmor.

Gutten er og glad i å pynte seg og gikk med hvit skjorte, mørk bukse og blazer.
 
Back
Topp