Får barn krampe i låret?

Rugerpåape2

Elsker forumet
Jentungen våknet for ikke lenge siden. Og peip en rar lyd.. Og prøver veldig å klype låret sitt... Jeg prøver å klemme, masere musklene...så blir det bedre og hu sovne nesten og så er det en kjempe grimase og hu sparker og gråter.

Men nå lurer jeg på om det er kramper hu fikk... Eller hva det kan være?

I forhold til kramper vet jeg ikke. Men føler jo jeg hadde krampe i beina da jeg var liten.

Men det kan også være voksesmerter. Det gjør jo også veldig vondt. Og ofte når man sover.

I forhold til kramper vet jeg ikke. Men føler jo jeg hadde krampe i beina da jeg var liten.

Men det kan også være voksesmerter. Det gjør jo også veldig vondt. Og ofte når man sover.

Hmm, ja, kanskje det er voksesmerter

Dårlig gjort at det skal være på natten stakkar

Hmm, ja, kanskje det er voksesmerter

Dårlig gjort at det skal være på natten stakkar

Er da kroppen har lite annet å gjøre enn å vokse og utvikle seg dessverre. Men er det voksesmerter varer det jo heldigvis ikke så veldig lenge. Tror ikke man vokser så mye så fort at det varer i flere dager. Varer det lengre ville jeg heller trodd det var noe annet.

Kom til å tenke på at man kan jo også bli støl av trening om barnet har vært i muskel aktivitet og brukt musklene mer enn normalt.

Er da kroppen har lite annet å gjøre enn å vokse og utvikle seg dessverre. Men er det voksesmerter varer det jo heldigvis ikke så veldig lenge. Tror ikke man vokser så mye så fort at det varer i flere dager. Varer det lengre ville jeg heller trodd det var noe annet.

Kom til å tenke på at man kan jo også bli støl av trening om barnet har vært i muskel aktivitet og brukt musklene mer enn normalt.

Ja, men lest at det ikke er dokumentert at det har med vekst spurter å gjøre,

Ja , har lurt på det. Siden det hjelper å masere /klemmer. Men støl merker man jo mest ved bruk av muskel derfor jeg tenkte krampe. Fordi den er mye brukt den dagen

Er ikke hver natt heldigvis

Ja, men lest at det ikke er dokumentert at det har med vekst spurter å gjøre,

Ja , har lurt på det. Siden det hjelper å masere /klemmer. Men støl merker man jo mest ved bruk av muskel derfor jeg tenkte krampe. Fordi den er mye brukt den dagen

Er ikke hver natt heldigvis

Ja blir litt tipping fra meg også hva det kan være. Husker bare at når man var unger selv så fikk man alltid høre det var vekst smerter. Føler at støl etter trening oftest er på dagen etter trening ikke så ofte man kjenner det på natta. Om det ikke er forskjellig fra person til person kanskje? Men ja krampe er vell eneste som reagerer på massasje eller klemming. Kanskje lite magnesium? Vi voksne kan jo få oftere krampe av mangel på magnesium. Selv måtte jeg ta tilskudd med det da jeg var gravid fordi jeg var så plaget av kramper i beina. Men der igjen så mente de det var vanskelig å finne ut om det faktisk var det som var årsaken. Men jeg ble bedre med tilskuddet.

Back
Topp