Får bare lyst til å grine når sånt skjer... tannlegefeil

x1xBitzyh

Forumet er livet
Jeg har hatt regulering.. når jeg kom hit til norge så fikk jeg en stang på baksiden av tenna mine for å holde de skikkelig på plass..
Jeg måtte da ta av stangen siste høst pga spesialtannlegen dreit seg på leggen og klarte å få bakterier UNDER limen på tenna.. Så de begynte å bli litt missfarget og brune under.. YES!
Så jeg tropper opp hos en tannlege og hører om ikke han kan fjerne stangen.. han fjerner den og polerer ned tenna bak så den mørke fargen ble borte.. Etter det har jeg hatt konstant ising i tenna han polerte (kan ikke spise mat og drikke ved siden av.. SÅ ILLE!), og nå ser jeg at det begynner å bli mørkt bak der igjen.. FLOTT! Han har da polert bort emaljen så jeg skal kunne bli angrepet av karius og baktus?!

Blir så faens irritert og sur og lei meg! Jeg har pr dags dato NULL hull, jeg har alltid hatt hvite sunne tenner pga at jeg alltid tar GODT vare på gebisset.. og så pga én spesialtannlege så skjer dette?!


vær så snill og si at jeg kan få dekka dette tullet? Hvordan skal jeg kunne stole på en tannlege igjen?[:(]
 
Jeg skal ikke si noe sikkert, men tror nok du må ta kontakt med tannlegen som gjorde feilen i utgangspunktet. Evt er det vel en klagenemnd for tannleger også.
 
Jeg har noe lignende erfaring fra regulering. En tann stod bak en annen med tannkjøtt i mellom halvveis ned på tannen, så til dit gikk jo emaljen, når tanna ble dratt frem var det jo bare naturlig emalje på halve tannen. Da når regulering ble fjernet ble det sakte hull midt foran på tanna.. fiin brun flekk. [:@]
Dro til reguleringstannlegen for å klage. Han mente jeg bare jugde strengt tatt... men pirka opp hele hullet så det stod åpent og SÅ ba meg kontakte vanlig tannlege for å fikse hullet. Hadde ikke hatt vondt før han åpna hullet. Så da kunne jeg ikke drikke noe uten sugerør før det ble fiksa. Så reguleringen er det som har resultert i mitt eneste hull etter jeg byttet fra melketenner... (husker ikke om jeg hadde noe før det)

Han var så tett at jeg ikke gadd å dra det noe videre.
 
Samboeren min hadde sånn streng også, i mange mange år (fikk beskjed om at han skulle fjerne den når han fylte 18 (??), men da sa tannlegen at den kunne bare være på.) Nå har han fått tannråte ifølge den nye tannlegen (visstnok fra når strengen ble tatt av, og av mye medisinering), så han måtte trekke 4 tenner og få både bro og stift  I tillegg er fortannen blitt blå av den stiften bak fortenna [:@][:@][:@] 
De skal søke om å få dekket deler av behandlingen, men det skal tannlegen hjelpe han med [:)]
 
Back
Topp