Får babyen i magen eget rom med en gang, eller skal dere ha barnet inne hos dere en stund?

M

Moderator Camilla

Guest
Man lager seg gjerne en plan og tanker for tiden med en baby i hus.
Og det uansett hvilket nummer i rekken det er, men får babyen eget rom med en gang, eller skal den dele med søsken kanskje, hva med samsoving, eller får den egen seng/bedside crib? :)

Har dere tenkt noe på dette? :)
 
Både Novemberbabyen og gutten på nå 14 mnd skal dele rom med mamman å pappan:Heartred
Har ikke hjerte til å kaste de små ut,sover så mye bedre når jeg hører at de puster:)
 
Førstemann sover i eget rom han er snart 4 år, lille bebis skal sove med oss på soverommet fram til han kanskje er 1 år tenker jeg, vi får se. Da flytter han inn i rommet med storebror, han har såpass stort rom at jeg føler det er unødvendig at han får eget rom:) Når de blir litt større og kranglingen begynner da får de hver sitt eget rom :p
 
Her har vi alltid hatt de små på vårt rom hvertfall til de har vært over året, så det blir sånn denne gangen også:Heartred
 
Lillesøster skal sove inne hos oss den første tiden, forhåpentligvis i en sprinkelseng rett ved siden av meg. Storebror flyttet inn på eget rom når han var 6mnd, da ble nattesøvnen mye bedre for hele familien. Lillesøster flytter inn på eget rom når hun/vi er klare for det. Rommet hennes er ikke klart enda.
 
Hun største har eget nyoppusset rom, andremann og tredjemann deler soverom nå. Men tredjemann våkner hver natt og kommer og legger seg ved min side i sengen og sover sammen med kjæresten av natta. Den lille som kommer skal sove på mitt rom, det første året og kanskje lenger:) Samsover den første tiden:love017 Vi skal pusse opp rommet til andremann, og etterhvert skal tredje og fjerdemann få dele rom:)
 
Han skal sove i stuen, vi har det for kaldt for en baby på soverommet. Han får flytte inn til oss i mars/april når det ikke er så kaldt lenger
 
Vi kommer nok til å samsove til hen er godt over året. Treåringen fikk eget rom først da han var nesten 2,5. Neste får nok litt tidligere, men vi har ikke klargjort noe som helst. Det haster på ingen måte
 
Skal sove inne hos oss i starten hvertfall:)
Blir en smule trangt, men jeg klarer ikke legge han på eget rom enda :)
Blir det for mye urolighet om natta, å at vekkerklokka til samboer ødelegger for minsten, flytter vi inn på barnerommet begge to :)
 
Han skal sove på vårt rom den første tiden, i en sprinkelseng. Vi skal begynne å pusse opp hans rom nå snart, så får vi se når han får flytte inn dit. Tar det litt som det kommer:)
 
Har så smått begynt på eget rom til lillesøster, storebror har akkurat flyttet ut av babyrommet, så nå skal d males og innredes[emoji7]
Men hun skal sove i sprinkelseng inne på vårt rom til hun (og vi) er klare for separate rom[emoji4] Storebror var på eget rom fra 7 mnd, da trengte både han og vi det så alle fikk sove godt om natten[emoji28]
 
Hun skal sove i bedside crib ved siden av meg de første 6 mnd, så får vi se om vi flytter henne over gangen inn på rommet hennes hvor sprinkelsengen stå klar. Eller om sprinkelsengen flytter inn til oss :confused013:dance008
 
Lillesøster skal sove inne hos oss den første tiden, forhåpentligvis i en sprinkelseng rett ved siden av meg. Storebror flyttet inn på eget rom når han var 6mnd, da ble nattesøvnen mye bedre for hele familien. Lillesøster flytter inn på eget rom når hun/vi er klare for det. Rommet hennes er ikke klart enda.
Så godt å høre at søvnen ble bedre da :) Viktig å flytte når alle er klare :)
 
Hun største har eget nyoppusset rom, andremann og tredjemann deler soverom nå. Men tredjemann våkner hver natt og kommer og legger seg ved min side i sengen og sover sammen med kjæresten av natta. Den lille som kommer skal sove på mitt rom, det første året og kanskje lenger:) Samsover den første tiden:love017 Vi skal pusse opp rommet til andremann, og etterhvert skal tredje og fjerdemann få dele rom:)
Da har du planen klar da ;)
 
Skal sove inne hos oss i starten hvertfall:)
Blir en smule trangt, men jeg klarer ikke legge han på eget rom enda :)
Blir det for mye urolighet om natta, å at vekkerklokka til samboer ødelegger for minsten, flytter vi inn på barnerommet begge to :)
Her måtte mannen ut før lillesøster flyttet på deget rom :hilarious: men greit å gjøre det på den måten hvis man har mulighet ;)
 
Frøkna skal sove på vårt rom i starten. Eventuelt får jeg ta henne med i stuen om hun er like urolig som storebror var. :hilarious:
Litt usikker på når hun får eget rom, siste soverom er i en annen etasje, så ikke heeelt komfortabel med å flytte henne for tidlig. :meh:
 
Blir på samme rom som oss frem til nytt hus står ferdig hvertfall (om 9 Mnd) så tar vi det deretter da, regner med hun flytter på eget rom da.
 
Han kommer til å sove i vugge inne hos oss de første 4 mnd tenker jeg, det var ihvertfall sånn vi gjorde det med begge storesøsken. Rommet hans er rett borti gangen for vårt (med storesøster sitt i mellom) og der står sprinkelsenga klar til han (og jeg) er klare for flytting :)
 
Back
Topp