Får babyen eget rom med en gang?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Tonje
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Tonje

Guest
Får babyen i magen eget rom med en gang, eller skal dere ha barnet inne hos dere en stund?

Vi har skaffet bedside crib og planlegger å ha han inne hos oss — men vi har også barnerommet stående klart. Så får vi se hva det blir til [emoji5]

Han har eget rom, men skal sove inne hos oss første tiden. Men rommet hans har stellebordet, alle klærne hans pluss at han kommer til å sove der inne på dagtid da rommet er vegg i vegg med stua :)

Han skal sove inne hos oss en god stund :) Har ikke begynt å tenke på å ordne rommet hans enda, men overtar vel storebror sitt rom når tiden en inne. Så får storebror større rom :)

Her har storebror på 2,5 eget soverom med «stor gutt seng»,leker osv,men vil fortsatt sove inne hos oss..så lillesøster skal sove i bedsidecrib også får vi se om ikke storebror sin seng kommer inn på vårt rom,til han er klar for å sove hele natten selv(han våkner fortsatt flere ganger hver natt og jeg har ikke energi til å begynne med legging på eget rom før baby kommer..).er slitsomt,men det er nok den eneste måten vi alle får mest søvn framover..og når jeg er alene om kveldene med storebror og baby tror jeg det blir lettere å ha begge på samme rom:p *krysser fingrene for at lillesøster får mye bedre sovehjerte enn storebror har*:) når lillesøster er stor nok så skal de dele rom!

Kommer nok til å sove inne hos oss på natten i starten, men rommet er klart og kommer til å bli brukt på dagen [emoji4]

De blir hos oss til vi ikke orker å ha dem der mer [emoji28] Men egne rom får de nok aldri [emoji85] Foreløbig plan er at twinsa skal dele rom med storesøster, og at storebrødrene skal dele et annet rom.

Hun får eget rom når hun er 6mnd, men hvis hun er lik som sin storebror blir hun vel å sove inne hos oss mye lengre:laughing002 Han fikk eget rom når han var 6 mnd. Men det er først nå som han er 3år at han sover en hel natt inne hos seg selv.:happy:

Jeg har kjøpt bedsidecrib denne gangen, så babyen skal sove i den den første tiden. Storebror flyttet på eget rom når han var 10 mnd, og først da begynte han å sove godt om natten. Tenker derfor at hun her skal på eget rom før, kanskje ved 6mnd. Hun skal overta soverommet storebror hadde. Har pusset opp nytt rom til han, så han er på sitt soverom nr 2. Vi har 3 ekstra soverom om vi vil ha flere, så her blir det heldigvis ikke snakk om noe deling av soverom. Det kunne jeg aldri tenke meg. [emoji4]

Skal sove inne hos oss i bedside crib, til mest sannsynlig 6 mnd. Barnerommet med sprinkelseng ++ skal være klart til ho blir født, men det blir nok ikkje brukt ant enn til oppbevaring av klær o.l på lang tid.

Vi har rom til babyen som er ganske klart :). Men i starten skal senga hans være inne hos oss, med tanke hvor sårbar de er i starten og jeg vil passe på han. Etter hvert som han blir litt eldre og rutiner på søvn og pust og sånn er tanken at han skal på eget rom. Spørs om mammahjertet klarer det da:laughing002

Vi skal ha ungen inne hos oss de første mnd, så rommet vi tenker som barnerom vil fungere som gjesterom frem til det[emoji4]

Nei vi har er gjesterom, men det er to etg over oss. Vi sover i kjeller, så det blir nok litt vanskelig.
Vi får se etterhvert. :)

De skal sove med oss så lenge det fungerer, har ikke gjort noe med det rommet som skal bli barnerom, men er jo forsåvidt klar for bruk når som helst om det blir nødvendig :-) Vi bygde heldigvis stort hus, så har god plass, men vi håper at de kan dele rom så lenge som mulig for å ha mest mulig gjesterom ledig.

Tenker at tvillingene deler rom i starten. De får de hvert sitt rom når de er klare for å deles[emoji4] Hvordan vi sover i starten får vi se an. Nå er det en dobbelt seng på deres rom også, men kan hende det er lettere å ha dem hos oss[emoji28]

Planen er at rommet skal stå klart når hun kommer, bare fordi jeg synes det er koselig. Men hun kommer til å sove inne hos oss det første halvåret i hvert fall. Rommet hennes blir mulig dagsoving, pluss at det blir der hun har klærne og lekene sine.

Han har fåttt tildelt rom, som har blitt malt. Der skal han ha kommode og klær og sånt, men han sover inne hos oss minst førse halvåret (håper å få soverommet vårt igjen for oss selv da, da det blir forferdelig trangt der med en sprinkelseng, og jeg ikke kan bruke klesskapet mitt).

Her skal tvillingene sove inne hos oss første månedene, har ikke begynt å fikse rommet deres enda engang.. Så de skal dele rom, lillebror på 2 har eget rom og tvillingene på 10 deler rom når de er hos oss annen hver helg:)

Back
Topp