Får baby lue på sykehuset?

Miss B

Forelsket i forumet
Høsthjerter 2017
Har sett på bilder at babyen alltid har lue på sykehuset når den er nyfødt. Er dette noe man må ha med selv eller får man?
 
Har sett på bilder at babyen alltid har lue på sykehuset når den er nyfødt. Er dette noe man må ha med selv eller får man?

Vi fikk lue til storesøster på Kalnes iallfall [emoji4]
 
De har i allefall klær man kan låne på sykehuset. Vi fikk i allefall låne body, husker ikke om de hadde lue.
 
På SUS har de ikke lue, men de lager ei av gas til de som trenger. Eldstemann fikk ei slik da han hadde et ganske vondt merke på hodet etter vakumet.

Ellers har jeg alltid tatt med selv. Denne gangen har jeg kjøpt ei tynn lita hjelmlue fra Joha. Greit med ull når en får baby i oktober, tenker jeg.
 
Last edited:
Fikk ikke lue. Bare sånn gas strømpe! Huff. Haha. Denne gangen skal jeg ta med :D
 
Sniking:p
Vi fikk lue i Kristiansand, strikket av frivillige. Tydeligvis har de to ulike lager, fordi da vi minte dem på at vi skulle til nyfødt med andremann, byttet de ut luen med en annen:p
Også har de tatt på en sånn strømpe/bandasje rett etter fødselen.
Uansett hadde jeg tatt med lue selv også:)
 
Jeg aner ikke hvordan det er her i Bergen, men jeg tar med lue. Jeg har jo kjøpt de for å bruke de:)
 
Fødte i november sist, fikk ikke - de mente det ikke var behov
 
Vi fikk hjemmelaget, en strikket jordbærlue:P
Men den var såvidt passelig til babyen, og i tillegg var hun så varm at de nappet den raskt av igjen, men vi fikk den med hjem:)
Hadde i tillegg med en tynn bomull og en strikket lue selv (Aprilbaby).
 
Her får en låne lue,body o.l. på sykehuset:) De tok på lue med en gang etter at storebror kom ut sist, og tenker at jeg heller vil bruke deres når han er gørrete, og heller bruke egne etter at han er tørket litt bedre :) Nå skal det sies at vi ikke brukte luer(bortsett fra ute) når vi kom hjem fea sykehuset, så spørs hvor nødvendig det egentlig er :)
 
I Lillehammer har de ikke luer. Så jeg anbefaler å ta med flere. Den lille kaster gjerne opp litt første døgnet, så kan være greit å ha med skift i tilfelle lua blir full av spy.
 
Jeg fikk ikke lue når jeg fikk første, men dette var i Fredrikstad. Nå er det jo Kalnes og tror man får der. Men kommer til å ha med uansett :)
 
Vet ikke, ville bruke eget tøy!
 
Har pakket ned en i ull og en i bomull nå. Om sykehuset har mye bruker vi nok det også og sparer en av våre egne til hjemturen:-)
 
Back
Topp