får alle sprøyte etter fødsel?

Makko med 3 gull

Gift med forumet
Mener å ha lest det et sted at vi får sprøyte i låret etter fødsel (husker ikke ned hva). Stemmer dette?

Har født to ganger, men kan ikke huske det... Ikke fordet kan ikke huse morkaka (bortsett fra at jm ville vise den fram) og at navelsnora ble klippet...

Hvis mor er Rh(D) negativ og får et positivt barn så får ho sprøyte i låret med anti-D profylakse for å hindre danning av antistoff!

Jeg fikk ingen sprøyte i låret og er Rh(D) positiv! Lillegutt fikk sprøyte med vitamin K :)

Fikk sprøyte i låret for og hindre blødninger etterpå. Hadde stort Blodtap med Nr 1 og måtte ha blodøverføring. Tror eg fikk sprøyte under og etter fødsel med Nr 2 for og hindre det igjenn.

Ingen sprøyte her. De tok blodprøve av navlesnoren for å sjekke rhesus på lillegutt. Hadde han vært rh positiv hadde jeg fått sprøyte.

Tror jeg fikk sprøyte for at morkaken skulle løsne(?) og fikk også sprøyte siden jeg er rhesus negativ

Jeg er resus positiv, og fikk sprøyte for å hjelpe livmoren med å trekke seg sammen. Det har jeg fått ved alle 3 fødsler.

Jeg fikk sprøyte, husker ikke hva det var for, men mener å huske at de sa det skulle stoppe blødningen litt..

Fikk sprøyte i låret denne gangen, men husker ikke hvorfor:P lå i badekaret og måtte løfte meg halvveis opp for å få satt den, så var umulig å ikke merke det. Sist kan jeg ikke huske å ha fått noe sprøyte.

Har aldri fått så langt

Aner ikke, alt fra puppene og ned var bak en skjerm og bedøvd :p

Har fått ved alle 3 fødslene. Obligatoriskt ved vårt sykehus for at livmoren skal trekke seg fortere sammen og for å hindre koagulering av blod.

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Har fått sprøyte ved begge fødslene.

Jeg fikk ikke sprøyte :)

Jeg fikk sprøyte, fortalt mannen. Jeg tror det er med et hormon som skal hjelpe livmoren til å trekke seg sammen og få ut morkaken.

Før ga de vel babyene K-vitamin rett etter fødsel også, men er usikker på om de enda får det?

Har fått ved alle 3 fødslene. Obligatoriskt ved vårt sykehus for at livmoren skal trekke seg fortere sammen og for å hindre koagulering av blod.

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
Av den samma grund fick eg og me nr 2 . Nr 1 fick eg ikkje. Blir spennades å se me nr 2 om eg får det.

Back
Topp