Får alle gravide mørke brystvorter?

MammaMai2017

Glad i forumet
Maiblomstene 2017
Føler puppene mine er veldig "barn". Lyse, små brystvorter og areola. Var i svømmehallen idag og så gravide og småbarnsmødre hadde veldig mørke bryst. (Stirret ikke altså). Følte meg da veldig lite voksen i kroppen og ble nesten litt...lei meg? :(
Vil dette forandre seg?

Mine endret seg ikke noe særlig forrige gang, altså de er lyse her også. Er aldri noe jeg har tenkt over, at det ikke er "voksent", så bare prøv å ikke tenk så mye på det :)

Mine brystvorter ble ikke mørk før fødsel, dvs jeg ser på bilder at de er mørk. De første bildene fra fødestuen altså :P jeg vet ikke om det har noe å si at jeg ikke ammet i det hele tatt, men de var lyse igjen innen to ukers tid. Mener jeg har lest at de skal bli mørke så barnet kan lete seg frem til brystet lettere, men vet ikke om det stemmer. Og så er det nok veldig individuelt :)

Hos meg er den ene mørk og den andre lys :-P De så mørke ut rett etter fødsel, men nå er de altså forskjellige. Dette er nok veldig individuelt altså :-)

Mine ble mørke. Var mørke hele tiden mens jeg ammet. Nå er de lyse igjen :) regner med de blir mørke på nytt når fødselen nærmer seg :)

sniker fra februar forumet.
Nei, ikke alle får mørkere brystvorter. det er like normalt som det å få det..
mvh ammehjelper ;-)

Endret seg ikke på meg, verken under graviditet eller etter fødsel. Gjør sikkert ikke det denne gangen heller :P

Føler puppene mine er veldig "barn". Lyse, små brystvorter og areola. Var i svømmehallen idag og så gravide og småbarnsmødre hadde veldig mørke bryst. (Stirret ikke altså). Følte meg da veldig lite voksen i kroppen og ble nesten litt...lei meg? :(
Vil dette forandre seg?
Alle er forskjellige, noen forandrer seg mye, andre forandrer seg omtrent ikke i det hele tatt og begge deler er normalt ☺ min areola har blitt litt mørke men ikke så mye

mine er lyse. Hele meg er lys, tror de var mørkere når jeg amma, men strengt tatt så legger jeg lite merke til sånt. Eneste er at de føles ENORME og hardere og vonde. Og brystvortene er mer utover nå enn når jeg ikke er gravid.

Tror ikke mine ble noe særlig mørkere. De ble litt større, men ikke mørkere :)

Jeg har faktisk ikke tenkt over det. Jeg ser nå at de har blitt litt større og mørkere (har lyse og små ellers), men tenker at det ikke har noe å si hvorvidt de er små og lyse eller store og mørke:)

Vil dette forandre seg?
Vær fornøyd med puppene dine, er+ sikker på at mange av oss som har mørke og store areola ønsker oss slike som dine :)

Mine ble litt mørkere, men ikke så mye :) vi er vel forskjellige der også som med mange andre ting :)

Back
Topp