Få til amming denne gangen?

Kakedeig

Forumet er livet
Septembermødre <3
Sommerfuglene
Sist ammet jeg 6 dager før jeg måtte begynne på antibiotika som ikke var forenlig med amming, og måtte gånpå det in4 mnd så det gikk ikke.
På de 6 dagene opplevde jeg tette melkeganger så hovne at jeg hadde store kuler og var kokvarm or ildrød. Ammehjelpene på sykehuset var sjokkerte.

Men alle svangerskap og barsler osv er forskjellige. Noen som har fått det til andre gang?

Er det håp?
 
Jeg sliter også med pupper som tar ammeoppdraget veldig seriøst.
Jeg var fast bestemt på å ikke pumpe i løpet av den første uka denne gangen, det endte med såre brystvorter, enorm bryst/melkespreng og bakteriell brystbetennelse en uke etter fødsel. Måtte på 10-dagers penicillinkur.
Å ikke pumpe hjalp ikke på overproduksjon som jeg har innfunnet meg med at jeg bare har.

Mine tips til deg: Når sprengen kommer, pump ut akkurat nok melk til at brystene mykner. Trenger ikke pumpe de helt "tomme".
Ta Lecitin, 2-4 kapsler daglig. Lecitin kan endre fettsammensetningen i melken, og forhindre at melkekjertlene tilstoppes.

Om du har så mye melk at babyen kun spiser en pupp per måltid, heng en silikonpumpe på den andre (Naturebond feks), slik at dette brystet også får litt bevegelse i melkekjertlene, uten at det nødvendigvis blir kjempestimulert.
Merk: det kan være ubehagelig med mye vakuum i silikonpumpa før brystene er herdet.

Sliter du med å få utdrivningsrefleks, be om nesespray som kan hjelpe med det.
 
Ja det er håp :) jeg hadde ikke mye melk med nr 1 i tilleg var han lagt in på intensiv og sonde når han blev fødd. Jeg måtte styr med pumpe om amma hela tiden for at prøve men det gikk ikke lenge med amming. Men med nr 2 og nr 3 der gikk det av seg selv og jeg amme nr 2 i 8 månader og nr 3 i 3 år :p
 
Back
Topp