Få nei til ivf pga tidligere fødsel?

Knask

Elsker forumet
Vi venter på forsamtale 2. Juni på fertilitetssenteret i Oslo og jeg har hele tiden tenkt det kommer til å gå helt fint.
Men så har det begynt å komme en tanke i hodet som ikke vil slippe taket..håper noen av dere kan svare, altfor lenge til 2. Juni;)
Vi har ett barn i fra før, som ble født prematurt (og dysmaturt).Vannet gikk i uke 27+6, klarte akkurat å komme i uke 29 før han ble født. Hadde fått beskjed på sykehuset at det var stor mulighet for at jeg kom til å føde prematurt (pga av operasjon i livmor for mange år siden) , men ikke så tidlig. Så det er like stor sannsynlighet for at det vil skje neste gang også.
Kan dette gjøre at dem kan si nei til ivf?

Jeg kan ikke svare på spørsmålet ditt, men tenker det må jo være bedre at du blir gravid med ivf enn vanlig, siden de da har full kontroll på nøyaktig når du blir gravid, termin osv.

Jeg kan ikke svare på spørsmålet ditt, men tenker det må jo være bedre at du blir gravid med ivf enn vanlig, siden de da har full kontroll på nøyaktig når du blir gravid, termin osv.

Hmm, ja kanskje det! Har ikke tenkt på det jeg:) får sikkert bedre oppfølging uansett. Skulle begynne med ekstra kontroller i uke 30 forrige gang, men da var det jo for sent;)
Er så redd for at siden jeg hadde risikosvangerskap sist, at de ikke vil gi meg ivf. Men får håpe det er bare i mine tanker:)

Jeg hadde risikosvangerskap sist, og ble i utgangspunktet anbefalt å ikke få flere barn. Vi ønsker det likevel, og Ullevål har laget en medisinsk plan for oss før vi startet prøvingen. Siden det tydeligvis ikke går av seg selv får vi ivf. Var ikke sagt noe om dette på forsamtalen. Men de understreket risikoen i svangerskapet, men det har jo ikke noe å si hvordan man blir gravid :-)

Håper det går fint for deg også! Blir spennende :-)

Jeg tror ikke de vil si nei til deg altså:) Det er ikke 100% sikkert, så tror ikke de nekter deg. Jeg har pco og står med begge beina i risikogruppen for prematur, SA og svangerskapsdiabetes etc. Og de nekter ikke meg noen forsøk:) :) :)

Back
Topp