Få igjen sertifikat før sperrefristen er over

InLoveAndIHateIt

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Noen som vet om noen som har fått det?? Min kjære har kjørt i fylla, jada det var idiotisk å han fortjener veldig å være uten lappen tiden ut!
Men nå er jeg gravid, han jobber 1,5 time unna med buss. Det er minst en halvtime med bil til sykehuset og jeg er kjempe bekymra for hvordan det vil gå når fødselen plutselig starter.
Reisetiden til og fra jobb gjør også at han ikke er hjemme før kl 18 om kvelden, så blir mye alene tid på meg nå som gravid og når barnet kommer.
Han har nå søkt om å få kortere sperrefrist pga omstendighetene. De på kriminal omsorgen trodde dette virkelig var verdt et forsøk og at han hadde rimlig god sjans til å få det til.

Men så googler jeg og ser at det er mange som har forsøkt dette, med ulike begrunnelser. Og svært få har fått den forkortet i det hele. Evt bare noen få mnd.

Dette er jo noe som bekymrer meg mye. Vi bor langt unna familie og venner. Jeg kjenner ingen her og er veldig redd for å måtte dra alene på sykehuset med offentlig transport eller ambulanse. Å ingen kan komme
På sykehuset straks for alle er langt unna. Min kjære er minst en time unna sykehuset med buss alt ettersom åssen bussene går og trafikk ol.

Jada dette ble langt, men er noe jeg tenker mye på :(

Desember 2014

Bruker App

Sånn er det dessverre.

Jeg mistet lappen og selv om jeg hadde et yrke hvor jeg er avhengig av lappe fikk jeg den ikke tilbake før sperrefrist. Dette tilfelle var 26 km/t mer enn fartsgrensen på stedet. Men jeg fikk strafferabatt når de gav mnd. jeg skulle ha uten sertifikatet. Og det ble 3 mnd (minimumskrav).

De er enda strengere på promille.

En må bare søke også får en ja/nei. Oftest nei. Og det er forståelig synes jeg. Selv om jeg har hatt 3 sure mnd. uten lappen selv.

Sånn er det dessverre.

Jeg mistet lappen og selv om jeg hadde et yrke hvor jeg er avhengig av lappe fikk jeg den ikke tilbake før sperrefrist. Dette tilfelle var 26 km/t mer enn fartsgrensen på stedet. Men jeg fikk strafferabatt når de gav mnd. jeg skulle ha uten sertifikatet. Og det ble 3 mnd (minimumskrav).

De er enda strengere på promille.

En må bare søke også får en ja/nei. Oftest nei. Og det er forståelig synes jeg. Selv om jeg har hatt 3 sure mnd. uten lappen selv.

Ja her ble det 2 år og 3 mnd uten lappen. Så er jo enda over et år igjen. Skjønner jo at sjansen er liten. Men man får jo bare håpe, vis ikke blir jeg nødt å flytter så jeg bor nærmere folk som kan hjelpe meg når/om jeg trenger det.

Desember 2014

Bruker App

Lykke til med søkingen. Men 2 år og 3 mnd uten lappen var streng straff. Sjeldent en får så strengt.

Han må jo kjøre opp på nytt også. Alt etter 5 mnd uten sertifikat = må ha ny oppkjøring.

Det med lappen aner jeg ingenting om, men får dere ikke taxi fra pasientreiser/kjørekontor ettellerannet noe slikt noe? Det gjorde vi da jeg skulle ha vesla, det var nesten en time til sykehuset og ingen av oss hadde lappen. Man er jo antakelig ikke i form til å skulle vente på busser og alt det der hvis man faktisk er i fødsel...

Tviler på han får den igjen tidligere på det grunnlaget gitt. Selv folk som har gitt beskjed om at de mister jobben om de ikke får den igjen før har ikke fått det. Med så stteng straff, har han vel hatt en del i promille også, å da er de enda strengere

Han får den nok ikke tilbake fortere. De er utrolig streng. Og så høy promille som han har hatt for å få den straffen, så blir nok ikke straffen redusert uansett grunn. Trist for din del nå :(

Jeg har gjennom jobben sett mange tilfeller hvor ikke sperrefristen forkortes. Det er en del av straffen, sperrefristen, som retten har fastsatt. Skal mye til at politiet, som behandler søknaden, går tilbake på det. Har hørt et eksempel hvor en fikk forkortet. Gjaldt en kar som etter idømt sperrefrist fikk et barn som hadde stort behov for oppfølging av lege/sykehus. Han fikk forkortet noe. Så vet det skal mye til! En del av det er at en over tid også skal bevise tilliten verdig å kunne kjøre ute i trafikken igjen. Men lykke til med søknaden, kan ikke få annet enn avslag i så fall! ;-)

Tørr vel tvile på de forkortet stort ang fyllekjøring. En kollega av meg fikk til og med 2 avslag på å få det igjen etter fristen var ute.....

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Det med lappen aner jeg ingenting om, men får dere ikke taxi fra pasientreiser/kjørekontor ettellerannet noe slikt noe? Det gjorde vi da jeg skulle ha vesla, det var nesten en time til sykehuset og ingen av oss hadde lappen. Man er jo antakelig ikke i form til å skulle vente på busser og alt det der hvis man faktisk er i fødsel...

Det trodde egentlig jeg også? Hør med sykehuset ditt, så kan du senke skuldrene litt :)

Har dessverre ingen konkrete tips, men jeg håper det ordner seg for dere og at han får innvilget søknaden.

Beklager å måtte si det. Men når det gjelder fyllekjøring har jeg null sympati og håper det ikke blir innvilget.
Alle kam være uheldige, men å kjøre i fylla kalles ikke uheldig.

Synes det er bra med strenge straffer på sånt! Mam utsetter ikke bare seg selv for fare, men alle andre som ferdes i trafikken.

Beklager å måtte si det. Men når det gjelder fyllekjøring har jeg null sympati og håper det ikke blir innvilget.

Synes det er bra med strenge straffer på sånt! Mam utsetter ikke bare seg selv for fare, men alle andre som ferdes i trafikken.

Ja, det er jeg selvsagt helt enig i. Jeg støtter ikke promillekjøring eller andre trafikkforseelser på noe som helst måte, men jeg tok utgangspunkt i TS og det er henne jeg følte sympati for. Forstår godt at det er en skremmende tanke å risikere å føde alene. At han har gjort en stygg tabbe og straffes for det er rett og rimelig, men det at det hendte kan ikke gjøres om og det må være lov å i det minste søke, selv om sjansen er liten.

Når det er sagt har jeg lenger nede i tråden rådet henne til å kontakte sykehuset for å høre om det ikke er mulighet for å få dekket taxi e.l.

Signerer! Synd i henne, da. :/

Sent from my iPhone using BV Forum

Tja, fyllekjøring trenger ikke være noe man gjør med engang med han har drukket. Jeg kjenner noen som kjørte 12 t etter å ha tatt 2 øl, hadde promille på 0,51 og mistet lappen. Politiet sa at de har opplevd det samme før , noen har fryktelig treg forbrenning når de sover. I den saken kaller jeg det å vær uheldig rett og slett.

Kjører man rett etter man har drukket har jeg ikke noe sympati, men i saken over her som jeg skreiv så har jeg faktisk sympati..

Jeg har sympati for deg og forstår at du gruer deg og er nervøs, men hør med pasientreiser og det går jo ann å ringe ambulansen når man begynner å kjenne noe.

Jeg har absolutt ikke sympati for samboeren. Han må ha hatt veldig høy promille for å få en så streng straff. Går ann å søke, men tror ikke den blir innvilget.

Kjenner en som mistet lappen pga noen få epileptiske anfall. Han måtte være så så lenge uten lappen og det var mye styr da han måtte søke flere steder for å få den tilbake etter prøvetiden. Det var ikke lett og regner at det er mye vanskeligere med promillekjøring.

Trøst deg med at du får rekvisisjon til taxi i verste fall. :)

Jeg har sympati for deg og forstår at du gruer deg og er nervøs, men hør med pasientreiser og det går jo ann å ringe ambulansen når man begynner å kjenne noe.

Jeg har absolutt ikke sympati for samboeren. Han må ha hatt veldig høy promille for å få en så streng straff. Går ann å søke, men tror ikke den blir innvilget.

Kjenner en som mistet lappen pga noen få epileptiske anfall. Han måtte være så så lenge uten lappen og det var mye styr da han måtte søke flere steder for å få den tilbake etter prøvetiden. Det var ikke lett og regner at det er mye vanskeligere med promillekjøring.

Enig her. Også kjenner en med epilepsi, og det var ikke bare-bare tross anfallsfri! Håper det ordner seg for deg :)

Samboer var også uten førerkort da vesla ble født! Søkte om å få igjen flere ganger, både pga endring i familiesituasjon og fordi han måtte ha det for å beholde jobben. Men nei! (Han kjørte for fort, men kan ikke tenke meg de er noe rausere med promillekjøring :( )

Back
Topp