Få i gang fødsel

Ørkenrev

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
August 2018
Maiblomstene 2020
Junilykke 2020 ♡
Februarhjertene 2025
Flere som er lei? Jeg er så lite fysen på overtid grunnet store barn tidligere.

Noen tips/kjerringråd til å få fortgang i sakene?

Flere som er lei? Jeg er så lite fysen på overtid grunnet store barn tidligere.

Noen tips/kjerringråd til å få fortgang i sakene?
Det eneste som forskning viser er jo at stimulering av brystvorte kan fremkalle rier, men det anbefales ikke å gjøre mens man er hjemme fordi man kan risikere å bare få masse maserier!

Det eneste som forskning viser er jo at stimulering av brystvorte kan fremkalle rier, men det anbefales ikke å gjøre mens man er hjemme fordi man kan risikere å bare få masse maserier!
Hørtes ikke så fristende ut heller :o

Har ikke annet råd enn å forsøke å roe ned på alt og spankulere rolige turer ute i dagslys. Kanskje lage en middagsplan, handle inn til en uke av gangen for å få færrest mulig turer, lage maten i god tid før ungene er hjemme, lage doble porsjoner til frys eller lunsjboksen eller middagen dagen etter. Ikke dra på/bli med på aktiviteter, men la ungene finne på noe selv, legge seg tidlig, gjøre tiltak for å bedre søvn, øve på pusteteknikker og gjennomføre yoga/meditasjon eller andre rolige aktiviteter.

Ruge rett og slett. Og sende signaler til kroppen din om at du er klar, har energi til dette osv.

Jeg tror lite hjelper for å fremskynde fødsel, men stress fremmer hvert fall ikke gode rier. Så kanskje verdt å gå all inn for avspenningsmodus (uten å bli liggende/sittende hele dagen) :dontknow

Jeg håndmelker litt hver dag, fryser råmelk som «matpakke» til mini. Forrige barnet var så rasende og sulten på dag 3 før melka kom skikkelig, så tenker å prøve å ha litt å tilby denne gangen! Man skal ikke gjøre det før uke 37+0, men etter det er det ok. Foreløpig er effekten fraværende, men jeg har fått noen få milliliter melk i frysern…

Back
Topp