Få heelt angst....

**Bella**

Elsker forumet
Vi har totalrenovert en gammel enebolig og ALDRI vært plaget med mus, men nå har det faen meg forvillet seg inn en mus i veggene her... åÅÅÅ.. jeg dææævvvver!!! Så kvalmt...

Har skjønt det de siste dagene og eneste stedet den kan komme "inn" i selve huset er opp rørene på kjøkkenet for der er det jo hull i gulvet... har vært livredd for denne musa å turte ikke ha søppel der om natta for da finner den jo mat.. Og i dag morges var det musebæsj overalt rundt søppelbøtta... Den kommer seg ikke inn derifra for der er det tett, men sååå ekkelt å tenke på at den driver å koser seg i gulvet/veggene her...

Uff.. nå kommer svigerfar med musefelle... ÆSJ!!!! jeg gruer meg til den går i fella... noe så ekkelt!! Aner ikke hvor jeg ville med dette innlegget, men nå veit dere at jeg har en ekkel mus i hus..... FYsj!! [8D]

Ja det er sååååå ekkelt... Nå sitter jeg å hører den igjen.. på kjøkkenet... Å fy fader jeg døøøøør!!! Vil faktisk "flytte" ut til den er død!! Jeg er suuuuper pingle når det gjelder sånne dyr... Måtte kaste ut pus for hun var helt forstyrret stakkar... Hun skjønte at det var mus for hun satt vakt på kjøkkenet!! [:)]

ORIGINAL: MammaTilSmåsnuppene

Tror faktisk vi har mus i veggen også! [&o] Eller - hadde hvertfall! Har ikke hørt noe til det på over en uke nå, men hørte det drev å krafset i veggen...uæææ.... Har noia for at den skal komme inn!!

Et tips - putt stålull i hullene rundt rørene, for den klarer ikke å spise seg gjennom det tror jeg!

Det gjorde jeg, men var tydligvis ikke nok... men nå tenker jeg vi tar livet av denne musa og så tetter jeg igjen... åååå det er så drit ekkelt!!!!

Åhh, veit akkurat åssen du har det. Vi har jo da ganske nytt hus, så når vinteren kom har den sniki seg inn et sted, bare aner ikke hvor. Gikk i musefella i går. Håper det bare var den ene....

Kjøpte 4 feller for sikkerhets skyldt, har nemlig ingen planer om å fjerne den musa fra fella, så både mus og felle gikk i søpla.

ORIGINAL: malone

Åhh, veit akkurat åssen du har det. Vi har jo da ganske nytt hus, så når vinteren kom har den sniki seg inn et sted, bare aner ikke hvor. Gikk i musefella i går. Håper det bare var den ene....

Kjøpte 4 feller for sikkerhets skyldt, har nemlig ingen planer om å fjerne den musa fra fella, så både mus og felle gikk i søpla.

Svigerfar skulle også kjøpe flere feller.. ikke fader om jeg rører den musa.. den går i søpla!!! Når sambo sa det var mus så trodde jeg ikke på han.. Han sier det er heeelt normalt med mus i hus.. helt NORMALT nærmest skreik jeg... Var klar for å ringe skadedyrnemda elle noe... Veit ikke om det eksisterer noe sånt, men i mitt hodet er det ikke kult med mus!!! æsj... Gruer og gleder meg til den går i fella... Skal ikke se eller røre den.. Sambo får ta den... [:'(][:'(][:'(][:'(][:'(][:'(][:'(][:'(][:'(][:'(]

Det er så fælt når de kommer inn for de ødlegger så mye.
Jeg synes mus og rotter er søte jeg da.

Vi har hatt rotter i kjellern (ikke få heller), heldigvis kommer de ikke inn i huset via kjellern. Men mange har gått i fella, svære feite på 30 cm med halen[8D]

Selv redda jeg en musunge her i sommer hehe...skulle kanskje ikke gjort det, for det har hvert mus i bilen vår også[:-]
De trekker inn når det blir kalt.

Fant en bleie som har liggi i bilen i sta, den var tom og vatten lå på utsiden hehe, så musa skulle lage seg en LIBERO BOLIG[8D]

Håper musa går i fella da. ikke gi gift, litt kjedelig om den legger seg å dør inni veggen.

Vi hadde det i fjor høst også,trodde vi hadde fått tettet alle hull, men nei. Er så ekkelt når du hører den fella går av, klaprer litt etterpå.[:'(][:'(][:'(] Åh, grøsser ved tanken....

Sist kom den seg inn i matskapet, så måtte jo kaste alt...

ORIGINAL: *Prinsessa

Vi har hatt rotter i kjellern (ikke få heller), heldigvis kommer de ikke inn i huset via kjellern. Men mange har gått i fella, svære feite på 30 cm med halen[8D]
Selv redda jeg en musunge her i sommer hehe...skulle kanskje ikke gjort det, for det har hvert mus i bilen vår også[:-]

Fant en bleie som har liggi i bilen i sta, den var tom og vatten lå på utsiden hehe, så musa skulle lage seg en LIBERO BOLIG[8D]

Håper musa går i fella da. ikke gi gift, litt kjedelig om den legger seg å dør inni veggen.

Da hadde jeg dødd!!! Hvordan kommer musa seg inn i bilen?? Nei nå får jeg ihvertfall angst...

Skjønner ikke helt hvor musa har kommet seg inn her heller, men vi har bytta panelen ute i sommer så har vel blitt noen hull noen steder.. Gir ikke gift nei, blir musefelle.. Driver ikke med dyreplageri... Får jo vondt av musa og, men det er så ekkelt... At den ikke bare kan holde seg utendørs da... [>:]

EN ekkel mus?!?

Her har vi tatt over 10 stykker på to uker!!! [:o]
Imorgen kommer musemannen med gift!!! Måtte de alle krepere!! [:'(]

ORIGINAL: SMT

EN ekkel mus?!?

Her har vi tatt over 10 stykker på to uker!!! [:o]
Imorgen kommer musemannen med gift!!! Måtte de alle krepere!! [:'(]

Vi ser ann over helga, er det flere mus så ringer vi musemannen vi og... dette må vi ha bort!!

ORIGINAL: **Bella**

ORIGINAL: *Prinsessa

Da hadde jeg dødd!!! Hvordan kommer musa seg inn i bilen?? Nei nå får jeg ihvertfall angst...

Skjønner ikke helt hvor musa har kommet seg inn her heller, men vi har bytta panelen ute i sommer så har vel blitt noen hull noen steder.. Gir ikke gift nei, blir musefelle.. Driver ikke med dyreplageri... Får jo vondt av musa og, men det er så ekkelt... At den ikke bare kan holde seg utendørs da... [>:]

de kommer seg inn via motor rommet på bilen, bilene er ikke helt tette. og det er ikke store hullet som skal til for ei mus.
her la vi ut sånne klosser med gift og 2 dager tok det, da fant vi de i tur og orden + at vi hadde feller som de gikk i.
ble jammen stille på dem gitt.

de smetter ofte inn i hus der det er ly. de vet det blir vinter vet du. og de finner seg godt til rette også.

vi hadde en 25 kg sekk med pellets/silo og den var tom...kan tro de hadde kost seg og yngla neddi der.
så hele kjellern måtte tømmes, feies osv. så nå er det blitt levelig der nede igjen. bruker bare å ha ved og verksted der nede, men likevell.

håper musa kommer ut. de gnager i stykker isolaasjon, ledninger osv. får hun seg en karamell så er hun død, bare hun gnager på riktig ledning[8D]

er det en mus er det ofte flere. og de går jo bare drektig i 22 dager +- å får mange barn...og innavl tenker de ikke på, de har seg med alle hele tiden.

Back
Topp