Få fart på magen??

* Tone *

Tone
Desemberskatter 2016
Fordøyelsen er virkelig treg!!
Hva er deres beste tips? Fikk ett å drikke mye appelsin juice... men det hjelper ikke meg stort vertfall.
Så tips??

Vet noen bruker laktulose hvis det er et varig problem :) Men ellers så er Biola, linfrø og svisker veldig gode tips! Og fullkorn :)

Funker med biola hos meg :) tar et glass med det sammen med vitaminpillene, det holder :) forstoppa seg når jeg ikke brukte det på noen dager.

Kiwi er heller ikke dumt.

Allbran frokostblanding :) det får virkelig fart på sakene, du kan jo her bytte ut melk med biola så går det virkelig unna ;p

Jeg ble fryktelig treg i magen og det eneste som hjalp og hjelper er idoform, melkesyrebakterier. Hjelper og normalisere bakteriefloraen, slik at magen fungerer normalt og for og unngå unødvendig luft.

Jeg ble så forstoppet med første ungen at jeg måtte til legen. Visste ikke at det var det, men fikk så veldig vondt i magen. Jeg hadde jo avføring. Men det var nok for lite. Endte med å ta laktulose hver dag resten av svangerskapet. Om jeg prøvde å slutte ble jeg forstoppet igjen. Det ble normalt etter fødselen. Denne gangen har jeg kjøpt inn ei lita flaske i tilfelle. Men jeg har ikke trengt det ennå.

Jeg ble så forstoppet med første ungen at jeg måtte til legen. Visste ikke at det var det, men fikk så veldig vondt i magen. Jeg hadde jo avføring. Men det var nok for lite. Endte med å ta laktulose hver dag resten av svangerskapet. Om jeg prøvde å slutte ble jeg forstoppet igjen. Det ble normalt etter fødselen. Denne gangen har jeg kjøpt inn ei lita flaske i tilfelle. Men jeg har ikke trengt det ennå.
Hvor får man kjøpt det?

På apoteket. Prøv deg fram med dose. For meg var det bedre å ta 5ml morgen og kveld enn 10ml en gang PR dag feks. Pleide vel å ligge på ca 10ml morgen og kveld til vanlig. 25-30 ml om jeg måtte ha ekstra for å få gang på det. Tar du for mye får du diaré ;) Husk å drikke nok :)

Kjøp deg Duphalac :)

Back
Topp