Få energi tilbake..

J

Juli17April19

Guest
Noen som har tips til og få energi tilbake???
Tar imot med STORT takk!

Fødte 24 april.
Har ei datter på 21mnd fra før som trenger å aktiviseres! Hun går ikke i bhg av enkelte grunner. Men begynner til høsten :)
Samt at hu begynner å bli litt ''trass'' på enkelte områder, som er helt normalt :)

Men seriøst. Jeg har null energi..
Mannen jobber stort sett hele tiden og kommer ikke hjem før eldste er lagt pga sånn er jobben hans.

Føler meg sur, irritert, lei meg ja alt av følelser er i ubalanse for tiden...

Hva kan jeg gjøre?? :(
Familien min bor flere timer unna så er liksom ikke bare å ta seg en tur..

Energi tips taes i mot :D
 
Det er jo helt normalt så kort tid etter fødsel (og under småbarnstiden), så her tror jeg du må ta tiden til hjelp.
Sov når enn du kan, selv om det bare er et par minutter. Kanskje noen andre kan passe eldste for deg noen timer? Kanskje hjemme hos dere, så du får sovet ut litt, eller tatt deg en dusj?
Mannen din kan ta alt av husarbeid, så ikke bruk energi på det. Hvis han er hjemme i helgene, kan han avlaste deg da, så du får slappet av. Bruk tiden da på å faktisk slappe av. :)

Snakk med helsesøster/legen din om å få en samtale med utredning for fødselsdepresjon også, det er lurt å komme det i forkjøpet. <3
 
Spise jevnlig iløpet av dagen og mat som metter ordentlig fremfor mat som gir raske blodsukkerstigning. Vet ikke om det en periode kunne vært aktuelt å bo hos foreldrene dine for å få hjelp og avlastning? Kroppen trenger jo gjerne de 6 barselukene før du får igjen energi.
Ellers tenker jeg lave forventninger til deg selv og sjekke jernnivå hos lege.
Håper du får mer energi snart ❤️
 
Min yngste er snart 2 år, og jeg har enda ikke kommet meg helt. Det tok noen måneder før jeg begynte å føle meg ok. Kan mannen din jobbe redusert i en liten periode slik at du kan få hentet deg inn? Det er jo hans barn også, og blir formen din for dårlig så må han trå til.
 
Det er jo helt normalt så kort tid etter fødsel (og under småbarnstiden), så her tror jeg du må ta tiden til hjelp.
Sov når enn du kan, selv om det bare er et par minutter. Kanskje noen andre kan passe eldste for deg noen timer? Kanskje hjemme hos dere, så du får sovet ut litt, eller tatt deg en dusj?
Mannen din kan ta alt av husarbeid, så ikke bruk energi på det. Hvis han er hjemme i helgene, kan han avlaste deg da, så du får slappet av. Bruk tiden da på å faktisk slappe av. :)

Snakk med helsesøster/legen din om å få en samtale med utredning for fødselsdepresjon også, det er lurt å komme det i forkjøpet. <3


Ja, og jeg føler jeg ikke har tid til noe når formen er så elendig :(
Det er mye som skulle vært gjort i leiligheten av alt mulig egt siden vi flyttet hit i februar.
Skulle gjerne vært ute hver dag med eldste også. Men det strekker seg ikke til for jeg ikke alltid orker :( og da får jeg så dårlig samvittighet..

Sover og hviler meg når eldste gjør det :)
Desverre ikke mange jeg kan spørre her vi bor. Svigermor stoler jeg ikke på da hu kan fort finne på å ta seg et glass eller fem med baileys...

Han er hjemme i helgene men jobber da også.
Begynner som regel i 5-6 'tiden fri noen timer på dagtid og begynner på igjen i 16 tiden til 22. Så er så ugunstig :(
Får besøk av jm på mandag jeg får ta det opp da :)
 
Min yngste er snart 2 år, og jeg har enda ikke kommet meg helt. Det tok noen måneder før jeg begynte å føle meg ok. Kan mannen din jobbe redusert i en liten periode slik at du kan få hentet deg inn? Det er jo hans barn også, og blir formen din for dårlig så må han trå til.

Han jobbet en god del redusert før fødsel , derfor mye jobb nå :/
 
Spise jevnlig iløpet av dagen og mat som metter ordentlig fremfor mat som gir raske blodsukkerstigning. Vet ikke om det en periode kunne vært aktuelt å bo hos foreldrene dine for å få hjelp og avlastning? Kroppen trenger jo gjerne de 6 barselukene før du får igjen energi.
Ellers tenker jeg lave forventninger til deg selv og sjekke jernnivå hos lege.
Håper du får mer energi snart ❤️

Vi skal til foreldrene mine på 17 mai og da skal jeg og jentene være igjen i 10 dager :Heartred det kjenner jeg gleder meg til! Så jeg kan få litt avlasting og hjelp.

Ja, jeg setter veldig store forventninger til meg selv desverre.. det tapper jo på energien det også :(

Takk for råd:Heartred
 
Han jobbet en god del redusert før fødsel , derfor mye jobb nå :/

Men må man så må man. Eventuelt kan du bare holde på til du blir utbrent, så kan du bli sykemeldt fra permisjon så tar han over. Det er jo ikke en god løsning, da det gjerne kan bli langvarig. Eller kanskje det finnes hjelp i kommunen? Avlastning kanskje. Er noe som heter Home start eller noe, kanskje det finnes der dere bor?
 
Men må man så må man. Eventuelt kan du bare holde på til du blir utbrent, så kan du bli sykemeldt fra permisjon så tar han over. Det er jo ikke en god løsning, da det gjerne kan bli langvarig. Eller kanskje det finnes hjelp i kommunen? Avlastning kanskje. Er noe som heter Home start eller noe, kanskje det finnes der dere bor?

Sant det.
Men skal til foreldrene mine på 17 mai og da skal jeg og jentene være igjen i 10 dager :Heartred Får god hjelp av dem så. Får fylt opp energien min der også :) Det og treffe igjen familien sin gjør igrunn alt for meg. :Heartred
 
Så godt du får litt avlastning! Kanskje få sjekket blodprosenten? Spis og drikk godt, og sov når du kan.
 
Back
Topp