Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Har hørt om at hvis du Legger plagget i fryser'n i noen timer, skrap av talget, og legg et bakepapir over talget og stryk over med strykjernet.. og etterpå gni d inn med zalo, og hiv i maskina på vask..
jeg synes det blir igjen en fettflekk når man har brukt strykejernet. Bruker heller white-spirit for å fjerne stearinet (etter å ha skrapet av det som er utenpå stoffet først) - så er det bare å slenge i vaska som vanlig
Det er sant som hun over sier, at det blir igjen en fettflekk, men den kan du gni inn med zalo og så vaske. Men kan plagget renses, så anbefaler jeg det, stearin går fint bort i rens[:)]
Slik gjorde jeg da jeg fikk sterin på klærna mine. Tok ett kaffe filter over flekken, så en frote' klut over og strøyk. Da går fettet opp i kaffe filter, men du må jo få bort så mye som mulig først. Da la jeg det i frysern som de andre sier her.
du kan også kjøpe trekkpapir - sånn man brukte når man skrev med godt, gammeldags blekk før i tiden.. det trekker med seg fettet også [;)]
Vi hadde vegg-til-veggteppe et sted jeg leide engang, og presterte mesterstykket å søle MASSE stearin utover... Strykejern + trekkpapir = stearinfritt teppe og fornøyd huseier [:)]