Få bilder til å......

CasMal

Forelsket i forumet
Hvordan får jeg bildene mindre?? Prøver nå å legge inn bilder, men får beskjed om St de er for store:( noen som har lyst å hjelpe??? Blir veldig glad om noen gidder :):):)

Usj, jeg er så dårlig på å hjelpe....

Jeg syns det er enklest å gå via en side.

Hehe, du er ikke alene:) ikke er jeg god på å forklare og i tillegg er jeg elendig når det kommer til data bruk.... Blir jo helt flau over meg selv.... :-/

åpne paint, åpnet bildet i paint, oppe på verktøylinjen velger du resize, og så skriver du inn f.eks 80 (merk at det står på percent) 
det er litt motsatt, om du skriver 20 som skal utgjøre 20% så skulle en tro at bildet bare blir bittelitt mindre men det som er, er at bildet blir da 20% av originalstr så om det bare skal bli bittelitt mindre skriv 80 eller 90 og så kan du heller gjøre det flere ganger til det er passe, med mindre bildet er helt enormt, da flesker du til med 50% :)

laget en steg for steg ;)

æsj, bildet ble ikke lesbart....men om du ser der jeg har merket av med rød og lilla firkant så begynner du på rød firkant, åpnet bildet ditt der, så går du videre til lilla firkant, der får du opp den behandlingsboksen jeg har limt inn et eksempel av, der man kan skimte at det står 100 i boksene er der du skal forandre tallet til eks. 80.

Jøss, så snill og flink du er, Javlin :)

Denne tråden må vi spare på!!!

Javelin skrev:
laget en steg for steg ;)

. Wow :) tusen takk Javelin :) nå fikk jeg det endelig til :):):):)

Svarte deg i andre tråden, men du hadde alt fått en veldig fin oppskrift. Kanskje den burde legges inn under topptrådene? =)

høgt ønska skrev:
Svarte deg i andre tråden, men du hadde alt fått en veldig fin oppskrift. Kanskje den burde legges inn under topptrådene? =)

Ja, det burde vi :)

Jeg vet ikke hvordan.....*hint hint*

hmm...vet ikke helt...er vell enten frk rødhette eller admin? Sikkert frk. rødhette, som har ordnet tråden? =) Eneste logiske jeg kommer på, har du andre forslag?=) 

høgt ønska skrev:
hmm...vet ikke helt...er vell enten frk rødhette eller admin? Sikkert frk. rødhette, som har ordnet tråden? =) Eneste logiske jeg kommer på, har du andre forslag?=) 

Lagde en ny tråd, slik at de som har gitt gode tips kan kopiere det inn der, så blir det litt ryddigere, enn om vi tar en av de skravletrådene :)

Så kan jeg gi beskjed om at vi vil ta vare påde under våre viktigste tråder :)

jo bare hyggelig, endelig får jeg brukt nerde-skillsene mine til noe vetig 

Javelin skrev:
jo bare hyggelig, endelig får jeg brukt nerde-skillsene mine til noe vetig 

Det liker vi :) Godt å ha noen nerder her inne :)
Selv om jeg nå ser for meg Big Bang Theory med en gjeng gravide nerder  :)

veeeel.......jeg har allerede fått denne i gave fra bestevenninnen min... http://www.thinkgeek.com/product/e7bc/  

hun bestilte den samme dag som hun fikk vite at jeg var gravid...... hahahah!

HAHA! Kommer til å ha sykt rare drømmer i natt! :p takk for den Hekla85 :p 

Back
Topp