Få baby til å sove

Silje92

Flørter med forumet
Lille gutt er 7 uker nå. Veldig overtrøtt heletiden. Han vil ikke sove, må alltid vugges i armene leeeenge før han sovner. Og når han sovner, å jeg legger han ned så våkner han igjen. Og da er det på'n igjen. Helt håpløst går med han på armen hele dagen. Han sover fint i vognen så lenge den er i bevegelse, men så fort den stopper våkner han. Og på armen og bryste kan han sove i flere timer.

Noen som har noen tips?
 
De blir fort vant, og vet å få det som de vil. ;) jeg har ingen råd, sliter litt med det samme på dagen.

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
 
Ikke annet enn denne White noise baby appen jeg nevnte i en annen tråd. Den funker stort sett hver gang hvis lillebror er overtrøtt (air condition og hårføner er en hit;) ). Men han har også en tendens til å våkne når jeg legger ham ned. Her har det funket å vente rundt 20 min etter at han har sovnet, deretter legge ham saakte ned (så ikke han skvetter av tyngdekraften, så å si), fortsette å holde på ham (ganske fast) en stund etter at jeg har lagt ham ned, og til slutt slippe ham... Saaakte. Alt for at han ikke skal skvette, da våkner han tvert. Akk, den tålmodigheten man har for disse små:)
 
Kjøpe bæresele, så du får armene fri.. Ellers er det ikke så mye annet å gjøre enn å prøve igjen. Sliter med det samme, men det går seg heldigvis til etterhver!

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Fikk ett tips når det gjaldt soving! Når ungen tydelig slutter å søke øyekontakt (og du vet det nærmer seg sovetid selvfølgelig) legger du barnet ned. Begynner ungen å skrike, trøst (putt inn smokk om han bruker det) så forlat igjen... Kan godt prøve å trøste uten å ta han opp! Funker for oss når vi prøver det :)

Kan også hjelpe å legge noe rundt... Vi legger gjerne noe rundt kroppen og en gulpeklut over pannen og øyne, og ned langs fjeset... Det roer vår gutt veldig!!
 
Hjelper med koseklut ja, og Nrk super på radioen! Det er koselig. Sitter her og drikker kaffe og spiser proteinbar. :) Knøttet sover godt i vugga på stua.
Senere blir det trilletur. Godt med plussgrader ute og vindstille :)




Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
 
Pakke godt rundt har vært effektivt med begge mine. Både ha et teppe rundt kroppen (med armene fri riktignok) og gjerne noe inntil hodet også. Minsta bruker smukk noe forrige ikke gjorde, merker jo at det er veldig mye kos i den når hun skal legge seg !
Ingen soveproblemer her enn så lenge. krysser alt jeg har for at det fortsetter! :)
 
Fikk ett tips når det gjaldt soving! Når ungen tydelig slutter å søke øyekontakt (og du vet det nærmer seg sovetid selvfølgelig) legger du barnet ned. Begynner ungen å skrike, trøst (putt inn smokk om han bruker det) så forlat igjen... Kan godt prøve å trøste uten å ta han opp! Funker for oss når vi prøver det :)

Kan også hjelpe å legge noe rundt... Vi legger gjerne noe rundt kroppen og en gulpeklut over pannen og øyne, og ned langs fjeset... Det roer vår gutt veldig!!

slik vi også gjør det, fungerer veldig bra! vesla har fått eget hjørne i sofaen med kosekluter og teppe som jeg pakker henne godt inn i, gjør det samme i senga hennes også, når hun skal legge seg for kvelden, men har byttet ut pleddet med sovepose super genial! :)
 
Back
Topp