Få av fugemasse fra fliser?

Nullenusken

Forumet er livet
Noen som har et "husmortips" for hvordan man lett kan få av tørket fugemasse fra fliser?
Vi har fuget flisene på badet, og det har tydeligvis blitt igjen en liten "hinne" av fugemasse på flisene....
Noen som har noen gode råd?

Nei.
Ville nok ringt en flisbutikk og hørt

Følger med her jeg, har litt trubbel med kjøkkenet..
Enkelte partier der er litt uggne..

Har fått tips fra noen på jobben om jif skurekrem og skuresvamp
Noen sier at vann vann vann og vann hjelper

ORIGINAL: WZ

Følger med her jeg, har litt trubbel med kjøkkenet..
Enkelte partier der er litt uggne..

Har fått tips fra noen på jobben om jif skurekrem og skuresvamp
Noen sier at vann vann vann og vann hjelper

Ja, holder på med jif skurekrem.... Det går, men fyyy for en jobb!!!
Innredningen skal monteres i morgen kveld, så jeg har "litt" dårlig tid....

Sambo sier at du må skrape det bort hvis det har tørket[:)]

Hvis det er "støvet" du mener, så kan du vaske i en evighet uten å få det vekk. Vi brukte poleringsgarn (sånn du polerer bilen med) for å få vekk støvet. Så kan du vaske etterpå.

Det er ikke direkte støv... det er utvannet fugemasse, den hinnen som har blitt igjen etter at man har vasket med svamp etter fuging...
Er noen plasser lysegrått, noen bittesmå flekker osv....

ORIGINAL: Nullenusken

Det er ikke direkte støv... det er utvannet fugemasse, den hinnen som har blitt igjen etter at man har vasket med svamp etter fuging...

er det hardt? Eller henger det med på fingen hvis du drar den over. Er det løst, så er tipse det samme som over. Jeg vasket 10 helt nye bad som sommerjobb en gang....

ORIGINAL: Bymusa

ORIGINAL: Nullenusken

er det hardt? Eller henger det med på fingen hvis du drar den over. Er det løst, så er tipse det samme som over. Jeg vasket 10 helt nye bad som sommerjobb en gang....

Det henger veldig godt fast.... må i så fall skrape det av med neglen om jeg skal ha sjanse for å få det av med fingeren....
Er som sagt ikke fugeSTØV, det er fugeMASSE....

vi brukte jiff skurekrem også kjøkkenskrubb... er en he**** jobb... men vi gjorde feil så fugemassen hadde lagt på alt for lenge (sikkert 15-20min) og siden vi har rue fliser var det fugemasse overalt[:'(]... endte opp med at sambo fant noe greier å pusse de med borremaskinenen sin... men vi har enda ikke fått alt vekk...

heldigvis høres det ikke ut som dere har samme problemet

Back
Topp