FØKK

Gollemor

Forumet er livet
VIP
Skrev et dødslangt innlegg, men så slettet jeg det ved et uhell.
Søren.
Jeg trengte å skrive det ut :(

Får ta kortversjonen da:

FØKK dårlig samvittighet! 
og
Noen som føler de må få bekreftelse fra andre før de prøver å få barn?

Ikke akkuratt slik du skriver.

Men skal ærlig talt innrømme at jeg gruet meg til og fortelle visse personer om graviditeten nå sist.
Vi hadde jo 3 fra før av, nå skulle vi ha nr 4. Og jeg visste det ble reaksjoner.

Jeg hadde veldig dårlig samvitighet for den lille i magen pga jeg grudde meg slik :(

Heldigvis ble det ikke så ille som jeg trodde, men litt reaksjoner ble det.

Men idag er han uansett de fleste sin lille helt :D

Følte ikke det nei, klarer å bruke hode selv =P

Trist (men godt) at noen kjente seg igjen.

Jeg føler jeg ikke har bidratt nok økonomisk, gjort nok (utdanning og arbeidsmessig), og er livredd for at folk ikke skal bli glade dersom vi bestemmer oss for å få flere barn, av den grunn!

Ikke hørt noen si det direkte, det er derfor jeg føler det hadde vært greit med en bekreftelse på at de blir glade om det kommer flere små med tiden.

Har konstant dårlig samvittighet for at jeg ikke har høyere utdanning (enda), og enda dårligere samvittighet at det eneste jeg bidrar til familiens økonomi med, er en stakkarslig aap.

Samtidig føler jeg (og mannen er helt enig), at det kunne vært greit med et ikke alt for stort sprang mellom barna. 
Og da går ikke ting opp i opp. 

Æsj.

Bæbæ lille lam skrev:
Følte ikke det nei, klarer å bruke hode selv =P

Kan du forklare litt nærmere?
:)

Kjenner jeg gruer meg til å fortelle denne gangen.
Venter nr 3 og er alenemor.
Når jeg skulle ha nr 2 fikk jeg høre "skal hun ha et barn til?!?!?!".

Å få nummer en og to var liksom greit, men tror ingen tror at vi kanskje kunne tenke oss å få et barn til etterhvert. Er litt redd for at folk skal tenke at vi ikke har nok overskudd eller tid til enda et barn, uten at vi syns det er så krevende å ha to, men det er jo selvfølgelig dager hvor begge trasser er tverre og vanskelige, ja dager hvor du er sliten. Hører iallefall hørt andre si det om de som får flere barn etter nummer to, og er litt redd for at andre skal tenke det samme om oss om vi evt også får en til. Ting kan jo være anderledes innad i en familie enn det det virker for andre, tenk jeg  =)

Så jeg skjønner godt hva du mener, men jeg syns dere skal kjøre på med en til om dere har lyst til det. =) Det er veldig koselig å se samspill mellom søsken og den kjærligheten de viser hverandre =)

Her sliter vi med å bli gravide. 
5 året nå og enda ingenting skjedd. 
Men hele tiden når jeg forteller noen dette, så får jeg jammen du er så ung. 
Bli ferdig med utdannelse og få fast jobb. dere har jo god tid enda. 
Det er jo ikke noe som haster. 

Men det haster for MEG/OSS vi har venta LENGE ! 
Og det er faktisk en fordel når man må ha hjelp å være ung ! 
Vi har lyst å være unge foreldre og faktisk ha gjevngamle barn med våre venner ! 

Men føler liksom at vi blir sett ned på om vi blir gravide og jeg ikke har utdannelsen i boks først ! Og at folk irriterer seg over det ! Å da er det ikke no gøy når man nesten får dårlig samvittighet av å prøve på å bli gravide ! 

Jeg er 23 år og går på AAP. Vi har prøvd i over 2 år nå og jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva folk vil si. Etterhvert som prøvingen har dradd ut, har jo flere av de nærmeste fått vite om det, og faktisk ikke en eneste negativ kommentar har vi fått. Kanskje synes ikke folk at det er så ille som du tror?

Det har ikke skjedd med meg, men jeg husker da jeg var mindre så fikk mamma og stefaren min en veldig negativ reaksjon fra de nermeste når de skulle ha tredjemann sammen. Synes det var skikkelig råttent gjort av familien at de klarte å lire ut av seg så mye kvalme. De kunne komme med kommentarer som at, - Jaja, jeg skal ikke være barnevakt for enda en unge ihvertfall... akkurat som om det var de det gikk ut over at min mamma og stefar fikk en til unge..

Men uansett, du må ikke tenke på hva andre synes om at du vil ha, eller venter flere barn. Det har andre ingenting med, men desverre så er det slik at mange har det med å bry seg altfor mye. Kanskje det er sjalusi..?

Hev deg over det! :)

Det eneste jeg synes er litt fælt med å være gravid nå er at babyen min ikke er mer enn 9mnd gammel. Så jeg gruer meg til å fortelle det til omverdenen.
Men det er jo ingenting noen har noe med. Sånn egentlig.

Men skjønner hvor du kommer fra ;)

Back
Topp