FÅ litt liv her :)

hope<3

Elsker forumet
Hvordan går d med dere jenter ?:) hvor langt er dere kommet? Er formen bra? Noen med kynnere? Her går det veldig bra:) er sykemeldt pga bekkenet men ellers bra :) jeg er i uke 32+3 . Kjenner at lillehutt begynner å få det trangt inni der ;) her er hodet festet så det kjennes gått nede i bekkenet hehe;) klarer ikke gå noe turer for da presser det ganske gått i, nedpress. Har mye kynnere så håper det tyder på en grei og ikke så lang fødsel :) Ellers er nedtellingen i full gang. Snart status som høygravid :):).

Ja nå går tiden fort!! Jeg er 30 uker og 40% sykemeldt, så deilig å få slappet litt mer av. Jeg har også litt bekkenplager, mye mensmurring og føler ofte nedpress når jeg går. Ubehagelig! Skal følges ekstra opp nå fremover pga lite fostervann i sist sv. skap. Først jordmor neste uke, vekstkontroll på sykehuset uken etter og så kontroll hos legen uken etter der igjen;-) Veldig betryggende å ha så mange rundt som passer på!

bella_lianda skrev:
Ja nå går tiden fort!! Jeg er 30 uker og 40% sykemeldt, så deilig å få slappet litt mer av. Jeg har også litt bekkenplager, mye mensmurring og føler ofte nedpress når jeg går. Ubehagelig! Skal følges ekstra opp nå fremover pga lite fostervann i sist sv. skap. Først jordmor neste uke, vekstkontroll på sykehuset uken etter og så kontroll hos legen uken etter der igjen;-) Veldig betryggende å ha så mange rundt som passer på!

Så bra at du får skikkelig oppfølging  =) viktig å føle seg trygg =)
Gleder meg sååå til småen kommer nå hehe. Helldigvis skjer det mye nå på våren så da regner jeg med dagene går fort =)

Jeg er bare så utrooolig sliten :-/

Null tålmodighet, bekken som krangler og ikke liker at jeg må sprette opp om natten for å se til storesøster :-P  Og så vet jeg at jeg mangler jern, jeg tar jern for harde livet men det ser ut som om det tar sin tid å bygge opp lagrene gitt! Så i mellomtiden har jeg null energi...

Men ellers så stortrives lillesøster inni magen og storesøster utenfor gleder seg stort! :-D

Jeg er sofa slave og 100% sykmeldt pga. truende prematur fødsel. berta koser seg og hikker ofte, dulter til mammaen sin innemellom og virker fornøy :)

Tweak skrev:
Jeg er bare så utrooolig sliten :-/

Null tålmodighet, bekken som krangler og ikke liker at jeg må sprette opp om natten for å se til storesøster :-P  Og så vet jeg at jeg mangler jern, jeg tar jern for harde livet men det ser ut som om det tar sin tid å bygge opp lagrene gitt! Så i mellomtiden har jeg null energi...

Men ellers så stortrives lillesøster inni magen og storesøster utenfor gleder seg stort! :-D

Uff :/ ikke noe kjekt å være utslitt, kjenner til følelsen men her er noen dager bedre enn andre. Snart i mål!!!!:):):) så bra at storesøster gleder seg :)

BirgitteB skrev:
Jeg er sofa slave og 100% sykmeldt pga. truende prematur fødsel. berta koser seg og hikker ofte, dulter til mammaen sin innemellom og virker fornøy :)

Så bra at hun virker fornøyd i magen :) snart i mål nå :) her er også hikken populært;) husker førsteman var helt lik :)

100% sykemeldt siden uke 27 pga låsninger i bekken,hofter,rygg og nakke.
Da funker det dårlig å jobbe i klesbutikk,stå og gå hele dagen :p
Mye kynnere og en aktiv jente i magen.
Ligger ikke med hodet ned,ikke enda hvertfall.

Humøret er i grunn veldig bra :)
Litt følsom og kort lunte til tider men,hehe.
Gleder meg til å få tilbake en kropp som ikke er vond døgnet rundt.

Nå er det ikke lenge igjen jenter,og det er GODT å tenke på :D

LinnChris skrev:
100% sykemeldt siden uke 27 pga låsninger i bekken,hofter,rygg og nakke.
Da funker det dårlig å jobbe i klesbutikk,stå og gå hele dagen :p
Mye kynnere og en aktiv jente i magen.
Ligger ikke med hodet ned,ikke enda hvertfall.

Humøret er i grunn veldig bra :)
Litt følsom og kort lunte til tider men,hehe.
Gleder meg til å få tilbake en kropp som ikke er vond døgnet rundt.

Nå er det ikke lenge igjen jenter,og det er GODT å tenke på :D

Godt du er med godt humør :) kjenner meg igjen med kort lynnte til tider hehe:) men satser på det går ove når småen kommer :)

31 uker på vei i dag. 100% sykemeldt pga. bekkenet/korsryggen og mye kynnere. Kan ikke bevege meg 1 meter uten at kynnerne kommer på løpende bånd. Så det er litt slitsomt. Lillegutt i magen er like lat som storesøster var, og beveger seg forholdsvis lite. Men kjenner små livstegn flere ganger daglig :)

Syns tida går forferdelig fort, og skulle ønske eg kunne bremse den litt, men samtidlig kan eg nesten ikke vente med å få treffe han!

Får nesten panikk av å tenke på at det kun er 3 uker og 5 dager til eg er like langt på vei, som da storesøster ble født. For det har eg ikke tid til :P uff...

Her går det egentlig fint, har gått to uker 100% sykemeldt nå pga det ble for fysisk tungt på jobb, og kjeder meg noe, savner kollegaene mine.. men det er jo bare for en periode og formen vil jo stige etter fødsel! Hadde masse kynnere da jeg jobbet, men det har roet seg etter at jeg har begynt å slappe av på dagtid. Tenkt ut noe jeg kan gjøre i ventetia så ting går seg til :-) 
Er 32+2 så ganske likt deg hope<3
 Fredag 18. får vi dato for keisersnittet og kjenner jeg er veldig spent på det! Ellers ligger vesla med hodet ned og koser seg! Kjenner jeg stort sett nyter graviditeten!

Jente 09+gull12 skrev:
31 uker på vei i dag. 100% sykemeldt pga. bekkenet/korsryggen og mye kynnere. Kan ikke bevege meg 1 meter uten at kynnerne kommer på løpende bånd. Så det er litt slitsomt. Lillegutt i magen er like lat som storesøster var, og beveger seg forholdsvis lite. Men kjenner små livstegn flere ganger daglig :)

Syns tida går forferdelig fort, og skulle ønske eg kunne bremse den litt, men samtidlig kan eg nesten ikke vente med å få treffe han!

Får nesten panikk av å tenke på at det kun er 3 uker og 5 dager til eg er like langt på vei, som da storesøster ble født. For det har eg ikke tid til :P uff...

hihi enig med deg, dagene går i grunnen fort, men på samme måte føles det litt lenge til termin, men 7 uker er jo ikke lenge :)

Håper jeg får godsnakka med jordmor så hun kan tøye meg tili viss jeg er moden da =) Gleder meg sååååå !

Ser det begynner og bli litt tungt for de fleste med diverse plager. Selv har jeg et veldig knirkefritt svangerskap, bortsett fra ryggen som er sliten. Men nå er vi også slitene både jeg og mannen etter over en uke med influensa, ørebetennelse og 40 i feber hver kveld på minsten. Selv har jeg selvsagt også begynt og bli syk og fått øyekatarr, hurra.

Her har jeg startet nedtelling og bare gleder meg for hver uke som går. Jeg er nå 32 uker på vei. Og har nå forbud mot å løfte, gå mye osv pga skjør livmorhals,nedpress og kynnere. De er redd jeg kan få ungen prematurt, så her tas livet helt med ro. Jeg er lei alle de andre svangerskapsplagene, men alikevel nyter jeg jo tiden å koser meg med en aktiv gutt i magen som har det veldig bra:) Det blir spennende fremover og man beskymrer seg jo litt for hvordan det er å gå fra en gutt til to:p Nei nå er det ikke lenge igjen:)

Det går egentlig veldig fint. Storesøster på 2 år er veldig spent, koser med magen og sier: åpen! Jeg forklarer at det går ikke an å åpne magen, men da svarer hun at hun vil at "babyen skal komme ut". Så her venter vi i spenning. Er 30 uker i dag, så vi får smøre oss med litt tålmodighet. Formen er fin, litt småplager som halsbrann, hovne bein osv, men med litt gavison og støttestrømper går det kjempefint. Den 24 mai drar vi på en ukes ferie til Kreta med hele familien min, det blir 8 voksne + jenta vår på 2. Alle sammen er så flinke til å ta en skjerv med henne så det blir faktisk ferie for alle, også meg og pappaen - LUKSUS!!!

Ellers skal jeg ta ut litt ferie før permisjonen starter, for det er jo endel som skal ordnes her hjemme, både noen oppussingsprosjekter også må jeg finne frem alle babytingene som skal vaskes og settes i stand. Sist fikk jeg bare 5 dager permisjon før jenta vår ville ut, så den sjansen tar jeg ikke denne gangen!!

Er 32 uker imorgen. Kjenner jeg begynner å bli veldig sliten nå. Er midt oppi flytting for tida. 
Kjenner det tar på med jobb, og en mini som hele tiden skal være mammadalt, og gjerne bæres på. Og ikke minst, at mageboern turner mesteparten av tida. 
Bekkenet er litt av og på, men har faktisk holdt seg ganske stabilt. *bank i bordet*

Sånn bortsett fra dette, så er alt som det skal.

Her er jeg 31+1 og synes tiden snegler seg avgååårde.. Sliter med nakke/skuldre og bekkenet men går og tar behandling, det hjelper på. Ellers er jeg sykt utålmodig og rastløs vil ha babyen nå egentlig, men skal vel holde ut den siste tiden også! Er egentlig ganske sliten, selv av ingenting og merker at jeg må passe på humøret så jeg ikke forpester hverdagen til gutta mine:p

Har ikke hatt særlig med kynnere (som jeg har kjent!), hadde det ikke sist heller, så det har ikke så mye å si for rask fødsel. Forrige rakk jeg å være på sykehuset halvannen time, men for å si det sånn; lillegutt kunne fint ha funnet på å komme i bilen sa JM. Så må visst reise ned neste gang når riene begynner. 

Ellers har vi det meste klart: så for min del kan vi skippe juni og hoppe rett til juli etter mai

till skrev:
Her går det egentlig fint, har gått to uker 100% sykemeldt nå pga det ble for fysisk tungt på jobb, og kjeder meg noe, savner kollegaene mine.. men det er jo bare for en periode og formen vil jo stige etter fødsel! Hadde masse kynnere da jeg jobbet, men det har roet seg etter at jeg har begynt å slappe av på dagtid. Tenkt ut noe jeg kan gjøre i ventetia så ting går seg til :-) 
Er 32+2 så ganske likt deg hope<3
 Fredag 18. får vi dato for keisersnittet og kjenner jeg er veldig spent på det! Ellers ligger vesla med hodet ned og koser seg! Kjenner jeg stort sett nyter graviditeten!

Ja du og jeg er ganske likt da ja :) ja jeg prøver også å nyte resten av svangerskapet :) Så spennende når du får dato til ks :) du må fortelle når du har fått den :)

frøspire skrev:
Ser det begynner og bli litt tungt for de fleste med diverse plager. Selv har jeg et veldig knirkefritt svangerskap, bortsett fra ryggen som er sliten. Men nå er vi også slitene både jeg og mannen etter over en uke med influensa, ørebetennelse og 40 i feber hver kveld på minsten. Selv har jeg selvsagt også begynt og bli syk og fått øyekatarr, hurra.

Så flott at du har hatt et knirkefritt svangerskap :) ingenting er bedre :) ikke noe særlig å ligge med feber da:/ håper det gir seg fort så du får samlet krefter til småen kommer :)

vell hei.. her går det bra... er i uke 30 + 4 her.. og han ligger på tverrleie. Turer blir det fint lite av her da jeg får kynnere hele tiden som kan bli noe sterke. Litt kjipt å stå på en fjellknaus full i kynnere. Han har funne ut at blæren er bestevennen hans som han leker med daglig, men ellers alt vell ...får ikke lov å jobbe mer da jeg har en meget fysisk anstrengende jobb.

Back
Topp