Første kontroll?

Men kan ta urinprøve der, eller? Hat ikke sånn glass ;) selv om det sikker vil være mulig å få tak i da
 
Jeg skal mandag 6 Jan :) er da 8+2 ;) vet legen har ul på kontoret, så kanskje grine meg til en liten titt Hehe
 
Jeg skal til gyn og ta ul pga at jeg går på Crinone. Det skulle jeg i uke 8, så blir å bestille det snart. Til legen drar jeg ca uke 10 tenker jeg, for før det var det visst ikke vits i å komme fikk jeg høre sist.
 
Jeg jobber på legesenter, og der skal man ihvertfall ha med urinprøve (evt tisse der). En urinprøve skal tas ved hver sv.ktr og skrives på helsekortet (ihvertfall etter uke 8-10).

Du kan jo evt få et glass å tisse i der, eller så koster de kun 20kr på apoteket. Husk å merke med navn og fødselsdato. Lite som er mer irriterende enn umerkede urinprøver ;)
 
Jeg fikk beskjed om å ta med urinprøve da jeg bestilte time. Spent på om jeg husker det. Ennå 2,5uker til, og tida går kjempesakte.
 
Jeg jobber på legesenter, og der skal man ihvertfall ha med urinprøve (evt tisse der). En urinprøve skal tas ved hver sv.ktr og skrives på helsekortet (ihvertfall etter uke 8-10).

Du kan jo evt få et glass å tisse i der, eller så koster de kun 20kr på apoteket. Husk å merke med navn og fødselsdato. Lite som er mer irriterende enn umerkede urinprøver ;)

Haha, takk :)
Har ikke apotek i nærheten, men spørs jo hvor lenge det er til jeg får time da :) ordner seg nok! Synes det er sååå ekkelt å tisse på glass - har helt sperre :p
 
Haha, takk :)
Har ikke apotek i nærheten, men spørs jo hvor lenge det er til jeg får time da :) ordner seg nok! Synes det er sååå ekkelt å tisse på glass - har helt sperre :p
Hehe. Det er ikke det letteste man gjør ;)
 
Hehe. Det er ikke det letteste man gjør ;)

Enkelte ting har jeg bare helt totalt sperre for! Kommer sikkert av den gangen jeg var liten, og de trengte urinprøve av meg. Jeg hadde jo nesten nettopp tissa, så var ikke nødt. Men der stod min mor, legen og dama på labben og kommanderte meg til å tisse :( kom ikke én dråpe!
 
Enkelte ting har jeg bare helt totalt sperre for! Kommer sikkert av den gangen jeg var liten, og de trengte urinprøve av meg. Jeg hadde jo nesten nettopp tissa, så var ikke nødt. Men der stod min mor, legen og dama på labben og kommanderte meg til å tisse :( kom ikke én dråpe!
Har sikkert noe med det å gjøre, ja. Utrolig hva som fortsatt henger i selv om man er blitt voksen :eek:
 
Skal til sjekk onsdag! Og er 10uker idag:) Fikk også beskjed om at det ikke var vits i å komme før. Husker jeg spurte om jeg skulle ha med urinprøve sist, men husker ikke hva hu svarte :p Men da var jeg bare innom for å sjekke stoffskifte ifht graviditeten, men skulle ikke ha med urinprøve da heller. Kanskje pga blodprøve jeg skal ta hver gang?.. Gleder meg uansett :D
 
Fikk ikke time før i uke 12, fordi "graviditeten er så usikker før dette". Ville gjerne ha tidligere bare for å se om alt er ok. Er 7+4 i dag.
 
Jeg har time til torsdagen, da er jeg 10+1 etter mine beregninger.. :) fikk beskjed om å ta med urinprøve. Sist jeg gikk gravid tok jeg urinprøve på alle kontrollene for den tester de jo hver gang.. :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Skal nå på mandag den 6. er da 9+1 :)
 
Jeg skal på UL 14.1. Er da 8 uker. Og første svangerskapskontroll 3.2, 10+6.
 
Jeg skal til legen onsdag, da er jeg 8+6. Litt tilfeldig at det ble da, jeg sendte kun sms til legesenteret og fortalte hvor lang jeg var kommet og ville ha time. Kunne tenkt meg UL, bare for å vite at alt er i orden. Men må vel bestille den privat tenker jeg.
 
Iiiiiik har bestilt :) på mandag! Er 11+6 da :)
 
Eg skal 16 er då nesten 8 uker! Det var egentlig for tidlig for kontroll, men pga henvisning må eg inn uansett! Eg blei litt streng der gitt:p
 
skal 15januar, er 12+1 da. gleda meg til førsre kontroll:) tek med urinprøve!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp