Exu?

FruT

Forelsket i forumet
Marsboere 2020
Er nå 5+2 utfra siste mens, tok hcg på torsdag som var 100, igår hadde jeg hcg på 209.Altså 4 dager mellom målinger.. Har idag vært hos gyn på UL på grunn av sterke smerter som kommer og går. Vært av og på med smerter siden torsdag. Gyn ser ikke noe tegn til begynnende graviditet i livmor, men kunne heller ikke se noe utenfor. Bortsett fra at jeg har veldig smerter mot venstre eggleder under UL..Nå må jeg vente en uke til ny UL kontroll om ikke smertene øker på.. Ny hcg imorgen.. Noen som har erfaring med exu og vil dele? Når oppdaget de det/opererte du evt og når fikk du smerter? Kan legge til at jeg har hatt mange aborter før, men aldri kjent på de smertene som jeg har nå til og fra..Takknemlig for svar:Heartred
 
Jeg hadde en exu i starten av 2021.
Fikk positiv test, kjempe glad. Så i uke 6-7ca kom det pittelitt blod, men ikke mye. Tenkte kanskje det da endte med sa. Men kom ikke mere blod. Så i uke 7-8 begynte jeg å få smerter, eller hadde hatt murringer fra start, men det ble sånn skikkelig vondt. Målte da hcg hos legen med tre dagers mellomrom, og fikk en ny liten blødning i mellom de to blodprøvene. Husker ikke hva den var på nå, men den hadde ikke dobblet seg slik som den skal. Så legen regnet med dette var starten på en sa. Det var så påske og jeg fikk beskjed om å komme å ta en ny blodprøve en uke etterpå (fordi det var påske og stengt..) hadde da fortsatt ikke blødd noe mer, og hcg hadde økt masse, men ikke så mye som den skulle, om alt var normalt. Hadde også mere smerter, og fikk skrevet ut paralgif forte. Ble da henvist til ul, og fikk time dagen etterpå. Var veldig forberedt på at det var en ma, men da ble det oppdaget ett 8uker dødt foster i venstre eggleder. Egglederen var sprekkferdig (rupturer i) og jeg hadde 50ml blod i buken. Fikk da beskjed om å kjøre rett til sykehuset (kun hjem å pakke tannbørste og litt klær i hu å hast), og ikke spise noe. Ble da operert på kvelden samme dagen. Var da 9uker på vei, men fosteret var estimert til 8uker. Eggleder ble fjernet da den var ødelagt, og fosteret tatt ut.

det er jo ett år siden snart, så husker ikke helt nøyaktig uker og hcg tall. Men det tok iallefall tid før noen oppdaget at det var exu. Tenkte ikke det selv heller. Men skal sies st jeg har ganske høy smerteterskel, og har født tre barn uten smertelindring. Og med alle så har jeg ikke skjønt at det virkelig er fødsel før jeg har sånn typ 3-4cm åpning:p men glad de oppdaget det i grevens tid! Siden egglederen hadde begynt å blø i buken.
 
Kan legge til at jeg fikk sent positiv gtest også. Men tenkte kanskje det var el som var kommet sent eller noe. Fikk ikke positiv test før 8-9dager etter mensen skulle kommet. Så skjønte ingenting. Så egentlig var det to lange frustrerende mnder, der jeg ikke skjønte hva som skjedde
 
Jeg gikk gjennom en exu nå i desember (2021).

Testet positivt ganske "sent", et par dager etter at jeg skulle fått mens, og streken ble liksom ikke sterkere de påfølgende dagene. Den ble sterkere etter hvert, og jeg hadde egentlig en del gravidsymptomer (ømme brystvorter, trøtt, uggen). Var superhappy! :Heartred

Fikk litt smerter på høyre side (både magen og rygg) og en liten blødning en ettermiddag i uke 6. Men så ble det ikke noe mer blødning. Kjente på at det var noe som "ikke stemte", trodde jeg kanskje hadde en MA. Fikk time til måling av hcg noen dager etter (en mandag). Julaften fikk jeg kraftige(!) smerter på høyre side igjen, men et par smertestillende tok den verste toppen. Jeg skulle inn til ny måling igjen mandagen etter, og tenkte at jeg ville ha en fin julefeiring for sønnen våre sin skyld, uten å tenke mer på det. Vi kunne jo uansett ikke gjøre noe fra eller til hvis det ikke gikk veien. Hadde ikke mere smerter, og kun litt spotting innimellom. Jeg dro så inn til neste måling, og da hadde ikke hcg steget særlig (på én uke). Ble sendt til sykehuset for ul. Etter innvendig ul ble det raskt konstantert at det var exu, og dagen etter ble det operasjon. De fjernet da høyre eggleder. Dette var da i uke 8. Vil ikke skremme, bare dele erfaringen min om forløpet.

Håper det går bra med deg! :Heartred
 
Back
Topp