Exu? Hvor lenge avvente?

Høsteple

Elsker forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Hei!

Hadde exu etter naturlig graviditet i 2015. Fjernet da ene eggleder etter hasteoperasjon når den sprakk.

Testet denne gang positivt 9 dpo og har slått meg til ro at det ikke gikk denne gangen. Men liker ikke at testene ikke blir svakere.... de er svakere enn den sterkeste som var 14 dpo, men hadde forventet at testene begynte å gå nedover nå. Er 17 dpo i dag.

Orker bare ikke tanken på ny exu. Og det at de i økende grad bruker cellegift nå, som gir karenstid på behandling. Orker det bare ikke. Orker nesten ikke tanken på å måtte forholde meg til fastlege/hcg eller sykehus for enda en abort liksom...

Hva tenker dere? Hvor lenge avvente i håp at testene skal bli svakere?

20230103_173156.jpg

Jeg skjønner ikke hva du mener? De testene ser vel fine ut? Hvorfor tenker du at du har exu?

Tenker at man uansett ikke får sett noe på UL før 5+ uker, så du har i alle fall enda noen dager til på å se det an..? ❤️
Kjedelig at det går den veien, og jeg håper for deg at kroppen ordner opp selv..!

Jeg skjønner, men husk at hjemmetester ikke er laget for å måle stigning, så det er ingen god indikator. Da er det bedre å ta blodprøver. Og hvis du er redd for exu bør du definitivt ta blodprøver og oppsøke lege.

Hei kjære du. Så trist at dette skjer. Jeg håper i det lengste at det fortsatt er håp, men med så mange aborter du har hatt, kjenner du best hva dette betyr. Jeg ville bare si at med mine kjemiske, har det noen gang tatt lang tid før streken forsvinner fra testen, hcg-måling har vist synkende nivå, men sakte. Det har altså ikke betydd exu, jeg håper og tror at dette gjelder deg også. Jeg hadde nok selv revet av plasteret fortest mulig, og tatt en blodprøve. Sender deg en diger klem.

Hei!

Hadde exu etter naturlig graviditet i 2015. Fjernet da ene eggleder etter hasteoperasjon når den sprakk.

Testet denne gang positivt 9 dpo og har slått meg til ro at det ikke gikk denne gangen. Men liker ikke at testene ikke blir svakere.... de er svakere enn den sterkeste som var 14 dpo, men hadde forventet at testene begynte å gå nedover nå. Er 17 dpo i dag.

Orker bare ikke tanken på ny exu. Og det at de i økende grad bruker cellegift nå, som gir karenstid på behandling. Orker det bare ikke. Orker nesten ikke tanken på å måtte forholde meg til fastlege/hcg eller sykehus for enda en abort liksom...

Hva tenker dere? Hvor lenge avvente i håp at testene skal bli svakere?

Vis vedlegget 395982
Håper håper virkelig for deg at det ikke er exu ❤️ Jeg hadde nok tatt blodprøve allerede nå for å følge med, men skjønner virkelig at du vil unngå mer av dette. UL i uke 5+ høres ut som en god idé, da bør det være mulig å se om det er tendens til noe i livmor eller ikke.

Kjære deg. Håper virkelig ikke at du har EXU. Ingenting er sikkert før du faktisk har hatt UL eller målt stigning ved blodprøve.
For egen psykisk helse anbefaler jeg deg å få tatt UL så fort som mulig hvis du mistenker eller er reellt bekymret for exu.

Jeg anbefaler bare å krangle deg inn offentlig. Det er bedre å lyve om smerte slik at du får tidlig UL gjennom journalkontakt på Helse-Norge, da kan de ikke ignorere deg,om du ikke har råd til privat. Jeg er nå 13 dager etter operasjon etter exu. Har du exu og hcg over 3000 anbefaler de kirurgi og ikke cellegift selv om eggleder ikke er sprukket. Så det er ikke anbefalt cellegift nødvendigvis, men valget er uansett ikke enkelt.
Jeg hadde lav stigning først og så tydelig stigning på hjemmetest så ville ikke brukt tester som indikatorer på exu.

Håper at det viser seg at det bare er graviditetstesten eller ulik utslag pga urin. Stor klem

Hei,

Var bekymra for min stigning og, har gjennomgått 1 exu tidligere og når eg no i tillegg spottet dei første dagane tenkte eg det samme som deg. Har tatt 3 blodprøver og hcg stiger som den skal, den er litt lav, men den dobler seg. Mistenker derfor ikkje exu med det første lenger. Strimlene viser lite forskjell i styrke hos meg. Blodprøvene mine er hcg på 96 16dpo og 187 på 18dpo - strekene er tilnærma like i styrke. Skal få tidlig UL men har ikkje orket å ta turen til legen enda... Overdriver lett litt smerte og symptomer denne gangen for å få den sjekken, sist prøvde eg å gjengi etter min smerteterskel og endte opp med å vente i ekstreme smerter i 7 timer fordi det sikkert ikkje hasta ifølge legesenteret. Endte med operasjon dagen etterpå. Ta deg sjølv på alvor <3

Takk for at dere deler! ❤️

Her var testene heldigvis mye svakere I dag, så nå er jeg ikke spesielt urolig lengre. Skal passe på at det går helt ned. Det har ikke vært tvil en stund nå at det ikke er sjans til å gå veien, så da er det beste at kroppen ordner opp selv.

Jeg opplever heldigvis veldig god oppfølging offentlig etter exu. Det er protokoll etter exu at man skal på tul i uke 7 ved påfølgende graviditeter, og det blir absolutt fulgt opp. Man skal ikke behøve å skrøne på seg smerter heldigvis.

Her var testene heldigvis mye svakere I dag, så nå er jeg ikke spesielt urolig lengre. Skal passe på at det går helt ned. Det har ikke vært tvil en stund nå at det ikke er sjans til å gå veien, så da er det beste at kroppen ordner opp selv.

Jeg opplever heldigvis veldig god oppfølging offentlig etter exu. Det er protokoll etter exu at man skal på tul i uke 7 ved påfølgende graviditeter, og det blir absolutt fulgt opp. Man skal ikke behøve å skrøne på seg smerter heldigvis.
Så godt - etter omstendighetene - at kroppen ser ut å ordne opp selv. Krysser alt for at neste kapitel får et lykkelig slutt!

Så bra å vite ifall jeg blir gravid igjen. Jeg brukte mye energi på å krangle meg inn til UL så ble litt sånn hva var det jeg sa! Til legen.

Ønsker deg all lykke til videre. Godt at du slipper cellegift. Exu var no jævla drit for å si det rett ut!

Så bra å vite ifall jeg blir gravid igjen. Jeg brukte mye energi på å krangle meg inn til UL så ble litt sånn hva var det jeg sa! Til legen.

Ønsker deg all lykke til videre. Godt at du slipper cellegift. Exu var no jævla drit for å si det rett ut!
Jepp, det forstår jeg veldig godt er belastende. Fordelen med en slik uheldig diagnose er i alle fall at det er et kort som trumfer alt når det kommer til rett til TUL og evnt hcgprøver (selv om noen kan ha vanlig hcg økning og likevel ha exu, bare så det er sagt). Tusen takk ❤️ exu er helt jævlig

Jeg bruker denne tråden videre jeg, selv om det ikke nødvendigvis er helt som i topic.

Jeg sluttet på støttemedisin en uke siden og gravidtesten var negativ på fredag. Men jeg blør enda ikke. Har spottet brunt en uke, men det må være mer som skal ut.

Bah! Er så lei. Noen med erfaring? Har primolut liggende så kan eventuelt ta en kur.

Jeg bruker denne tråden videre jeg, selv om det ikke nødvendigvis er helt som i topic.

Jeg sluttet på støttemedisin en uke siden og gravidtesten var negativ på fredag. Men jeg blør enda ikke. Har spottet brunt en uke, men det må være mer som skal ut.

Bah! Er så lei. Noen med erfaring? Har primolut liggende så kan eventuelt ta en kur.
Kanskje vurdere en ultralyd? Bare for å sjekke hvordan det ligger an?

Det høres ut som at kroppen trenger litt hjelp ja. Jeg ville nok også anbefale en tur til gyn for å sjekke hvis det ikke kommer igang snart. Har ingen erfaring med primolut.

Back
Topp