EXU, fjernet eggleder

koalababy

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Juligull2021
Jeg har desverre gått igjennom en EXU for 2 dager siden,med akutt operasjon,fjernet en eggleder og hadde vel mest sannsynlig blødning i buken, da dette ble en akutt op. Ville høre om noen har erfaring med formen etter op.hvor lang tid gikk det før formen var normal igjen..?har mye smerter, spesielt i venstre side der de fjernet egglederen.. Erfaring med graviditet etter EXU?(Fikk vite jeg har mulighet for å bli gravid igjen med 1 eggleder, men jeg er usikker på om det er noen undersøkelse som bør tas før man prøver igjen, burde vel gå noen mnd så sårene gror også innvendig,kirurgen sa bare jeg burde vente til syklusen er normal igjen, men ikke fått videre informasjon ang.etter op.osv)!

Jeg har desverre gått igjennom en EXU for 2 dager siden,med akutt operasjon,fjernet en eggleder og hadde vel mest sannsynlig blødning i buken, da dette ble en akutt op. Ville høre om noen har erfaring med formen etter op.hvor lang tid gikk det før formen var normal igjen..?har mye smerter, spesielt i venstre side der de fjernet egglederen.. Erfaring med graviditet etter EXU?(Fikk vite jeg har mulighet for å bli gravid igjen med 1 eggleder, men jeg er usikker på om det er noen undersøkelse som bør tas før man prøver igjen, burde vel gå noen mnd så sårene gror også innvendig,kirurgen sa bare jeg burde vente til syklusen er normal igjen, men ikke fått videre informasjon ang.etter op.osv)!
Så trist å lese at du har vært gjennom dette :Heartred Formen ble bra igjen i løpet av noen dager, men var øm i op.såret i mellom 1-2 uker etterpå og da var det litt ømt å reise seg/bøye seg. Jeg spiste paracet den tiden etter. Jeg fikk ingen undersøkelse etterpå, fikk beskjed om at jeg kunne prøve på nytt med en gang omså. Syklusene var litt ustabil i noen måneder, ble gravid på PP4 etter (endte i MA, men hadde ingenting med EXU å gjøre da)
Ta vare på deg selv :Heartred

Jeg har også vært gjennom det samme (bortsett fra at min operasjon ikke ble akutt da det ble oppdaget ved en ul 7+4 og ingen blødning i buk, så slapp unna med kikkhullskirurgi). Fjernet høyre eggleder, men fikk beskjed at venstre så fin ut og burde kunne gjøre jobben.
Natt til torsdag så er det tre uker siden, og jeg fikk beskjed om at jeg kunne prøve på nytt så fort jeg var klar (både fysisk og psykisk). Det eneste jeg vil er å bli gravid igjen! Fikk positiv el-test igår, så forhåpentligvis skjer el idag.
Det har vært veldig tungt, har kjent det på både det fysiske og det psykiske plan ❤️
Jeg testet ut hcg for å se at jeg fikk negativ test (hvertfall tilnærmet) før jeg begynte med el-tester. Ellers ingen videre oppfølging for øyeblikket. Men blir jeg gravid igjen, så skal jeg få tidlig ul (omkring 6+0) for å se om det ligger på rett sted.
Ta vare på deg selv, sørg når du trenger og ingen skam å la tårene trille når det er behov ❤️
Jeg er nettopp tilbake på jobb, var på fredag første vakt. Flere på jobb vet hva som har skjedd da jeg har valgt å være ganske åpen om det og det har vært godt!
Sender deg mange gode klemmer ❤️❤️ bare å sende pm hvis du skulle trenge å lufte tanker ❤️

Back
Topp