Jeg har desverre gått igjennom en EXU for 2 dager siden,med akutt operasjon,fjernet en eggleder og hadde vel mest sannsynlig blødning i buken, da dette ble en akutt op. Ville høre om noen har erfaring med formen etter op.hvor lang tid gikk det før formen var normal igjen..?har mye smerter, spesielt i venstre side der de fjernet egglederen.. Erfaring med graviditet etter EXU?(Fikk vite jeg har mulighet for å bli gravid igjen med 1 eggleder, men jeg er usikker på om det er noen undersøkelse som bør tas før man prøver igjen, burde vel gå noen mnd så sårene gror også innvendig,kirurgen sa bare jeg burde vente til syklusen er normal igjen, men ikke fått videre informasjon ang.etter op.osv)!
Formen ble bra igjen i løpet av noen dager, men var øm i op.såret i mellom 1-2 uker etterpå og da var det litt ømt å reise seg/bøye seg. Jeg spiste paracet den tiden etter. Jeg fikk ingen undersøkelse etterpå, fikk beskjed om at jeg kunne prøve på nytt med en gang omså. Syklusene var litt ustabil i noen måneder, ble gravid på PP4 etter (endte i MA, men hadde ingenting med EXU å gjøre da)