Extra nyhetssending kl 15

samme som at dette kun gjelder noen få som har valgt og publisere disse bildene i et land med ytringsfrihet!
jeg blir kvalm av dem [:'(][:'(] møkka folk!!!

ORIGINAL: Godhjerta

Det verste er jo at de som lager bråket, er analfabeter og feilinformerte!!!
Typisk for et land hvor man ikke har ytringsfrihet, at nyhetene blir litt "redigert" av diktaturet som ønsker mere makt!

En vanlig god muslim ville uansett ikke oppført seg slik. Dette er reaksjoner fra fanatikere som har blitt hjernevasket fra de var små!
Jeg er ikke redd for vanlig gode muslimer i norge. De syns jo det hele er like beklagelig som alle oss andre her i landet. I tillegg er de også redd for hevnaksjoner fra nordmenn... Men hvis noen ekstreme fanatikere lager bråk her hjemme også, kan det bli stygge motreaksjoner.

Jeg håper og tror det hele vil gå over av seg selv. Det er viktig at vi beholder roen nå, for det er jo ikke mye vi kan gjøre uansett.
Bare oppgitt jeg, over at noen ekstreme fanatikere, kan lage så mye spetakkel uten at noen stanser dem!

Står allikevel fast ved det jeg tidligere har sagt, at jeg syns avisene gjorde en stor tabbe, og var respektløse og helt meningsløse i sin ytringsfrihet-sak.
For hvis man ikke ønsker å fornærme og såre en muslim, hva var liksom da hensikten med å trykke de tegningene??? De visste jo om konsekvensene til og med!

Like dumt dette her, som å høre ungdommer si, at "hvis jeg vil gå kledd som en hore på gata, må jeg da vel få lov til det, uten å bli overfalt....!
Hello! Så klart man i prinsipp burde få gå i fred på gaten da, men slik er ikke virkeligheten! Wake up!

[8|]

helt enig med deg

Norge er for naiv og dumsnill til at det går til krig.

At de brente det franske flagget og vist de går til angrep på en fransk ambasade er verre. Franskmenn kan være noen hissige jævler og tror ikke de vil nøle med og erklære krig.

Nei, men vi burde ikke finne oss i at de overreagere sånn og det er akkurat det vi gjør.

Om en stund nå så beklager vi og gir det er par milliarder fra oljefondet vårt som plaster på såret for at det ble trykt en tegning i ei norskavis!!! Vi er så redd for og gjøre noe ut av oss at det er nesten en skam!!

Ja, vist du tror de vil hindre de i og gjøre mer skade på norge så er du naiv. Må nok si bø litt høyere ja!!!

Fred for en vær pris??

Er ikke bra og ligge med strupen bar!!

Eller stå med kuken i handa!!

Sorry, er kristen tror ikke på og vende andre kinnet til!!

ORIGINAL: Mesaana

Fred for en vær pris??

Er ikke bra og ligge med strupen bar!!

Eller stå med kuken i handa!!

Sorry, er kristen tror ikke på og vende andre kinnet til!!

Helt enig med deg. Skal vi bare sitte her og ta imot?

Noen liker og kjøre over de som gir lite eller ingen motstand.

Tror ingen her vil ligge og sprelle med beina i været vist noen kom og truet barna deres!!!

Det verste er jo at de som lager bråket, er analfabeter og feilinformerte!!!
Typisk for et land hvor man ikke har ytringsfrihet, at nyhetene blir litt "redigert" av diktaturet som ønsker mere makt!

En vanlig god muslim ville uansett ikke oppført seg slik. Dette er reaksjoner fra fanatikere som har blitt hjernevasket fra de var små!
Jeg er ikke redd for vanlig gode muslimer i norge. De syns jo det hele er like beklagelig som alle oss andre her i landet. I tillegg er de også redd for hevnaksjoner fra nordmenn... Men hvis noen ekstreme fanatikere lager bråk her hjemme også, kan det bli stygge motreaksjoner.

Jeg håper og tror det hele vil gå over av seg selv. Det er viktig at vi beholder roen nå, for det er jo ikke mye vi kan gjøre uansett.
Bare oppgitt jeg, over at noen ekstreme fanatikere, kan lage så mye spetakkel uten at noen stanser dem!

Står allikevel fast ved det jeg tidligere har sagt, at jeg syns avisene gjorde en stor tabbe, og var respektløse og helt meningsløse i sin ytringsfrihet-sak.
For hvis man ikke ønsker å fornærme og såre en muslim, hva var liksom da hensikten med å trykke de tegningene??? De visste jo om konsekvensene til og med!

Like dumt dette her, som å høre ungdommer si, at "hvis jeg vil gå kledd som en hore på gata, må jeg da vel få lov til det, uten å bli overfalt....!
Hello! Så klart man i prinsipp burde få gå i fred på gaten da, men slik er ikke virkeligheten! Wake up!

Signerer denne...

Vist folk ikke sier at sånn oppførsel finner vi oss ikke i, så er det det som kan skje.

Når ungen din blir større og gjør rampestreker så vil ungen din fortsette og gjøre rampestreker vist ikke du sier at det ikke er lov. Kanskje det hjelper og sette seg ned med rolig stemme og forklare at det ikke er lov, vist ikke så må du kanskje sette på streng stemma.

Har ikke sakt at vi skal ty til vold selv eller slå tilbake med samme mynt, sier bare at vi ikke bør finne oss i det!! Og at vi kanskje burde sette på streng stemma!!

Vanlige gode muslimer, altså moderate muslimer, er ifølge Koranen selv ikke-troende, og har en evig straff i vente på linje med andre ikke-troende. Ifølge Koranen må man følge alt 100% bokstavelig, for Koranen er direkte fra Gud til Muhammed, det er ikke en "tolkning" slik mange tror (inklusive 60% av muslimene selv, de moderate, tror at Koranen er åpen for tolkning, det er den ikke).

Dette er viktig for de som tror det faktisk er tillatt å være en moderat muslim / moderat kristen i følge deres religion:
Hva Koranen synes om moderate muslimer og andre moderate troende som følger noe, men ikke følget alt i Koranen 100% som det står skrevet (take a course midway):

4.150-151 Those who deny God and His apostles, and (those who) wish to separate  God from His apostles, saying: "We believe in some but reject others": And (those  who) wish to take a course midway,-
They are in truth (equally) unbelievers; and we have prepared for  unbelievers a humiliating punishment.

jeg syns avisene gjorde en stor tabbe, og var respektløse og helt meningsløse i sin ytringsfrihet-sak.

Religion, via Bibelen og Koranen, har trykket fornærmelser mot alle andre enn sine egne tilhengere i århundrer, i million-opplag svart-på-hvitt, lenge før aviser/blader/media/tv i det hele tatt fantes. Altså de begynte drittkastingen først, for århundrer siden, og de har fortsatt frem til i dag, uten å bry seg det minste om at de både krenker og truer kvinner, homofile, andre religioner og ikke-troende:

Litt om hva Koranen sier (direkte sitat):

Litt om å stenge inn kona di til hun dør hvis hun er utro:

4.15 If any of your women are guilty of lewdness, Take the evidence of four  (Reliable) witnesses from amongst you against them; and if they testify, confine them  to houses until death do claim them, or God ordain for them some (other) way.

Litt om homofile og hva som venter dem / hva Islam synes om dem:

4.16 If two men among you are guilty of lewdness, punish them both. If they  repent and amend, Leave them alone; for God is Oft-returning, Most Merciful.

Er kona di ulydig, slå henne:

4.34 Men are the protectors and maintainers of women, because God has given  the one more (strength) than the other, and because they support them from their  means. Therefore the righteous women are devoutly obedient, and guard in (the  husband's) absence what God would have them guard. As to those women on whose  part ye fear disloyalty and ill-conduct, admonish them (first), (Next), refuse to share  their beds, (And last) beat them;

Litt mere om kvinner:

1.17. They invoke in His stead only females; they pray to none else than Satan, a rebel.
53.21-22. Are yours the males and His the females

That indeed were an unfair division!
53.27. Lo! it is those who disbelieve in the Hereafter who name the angels with the names of females.

Om de som fornekter Islam:

4.56 Those who reject our Signs, We shall soon cast into the Fire: as often as  their skins are roasted through, We shall change them for fresh skins, that they may  taste the penalty: for God is Exalted in Power, Wise.

Når det er sagt, er ekstremister like idiotiske uansett om det er via en religion eller noe annet (f.eks nynazister, som også egentlig er religiøst grunnet i en forvridning av det 3. solriket Hitler hadde en visjon om.) Både muslimske, kristne, og ikke-troende ekstremister som tyr til vold, drap og trusler burde utestenges fra denne delen av galaksen.

Forslag til hva koranen kan brukes til:
- som erstatning for manglende ben på skrivebord 
- jointpapir
- toalettpapir
- pappmasjè
- papir-seilbåter
- fjerne hundemøkk på gata med
etc

ORIGINAL: Miluna

- jointpapir
- toalettpapir
- pappmasjè
- papir-seilbåter
etc

Hvis du legger til Bibelen i den brukskategorien, samt alle andre religiøse skrifter som svart-på-hvitt fornærmer,krenker,truer,oppfordrer til vold mot enkelt-grupper (f.eks kvinner, homofile, ikke-troende), så er jeg 100% enig.

Folk må få tro, men man trenger ikke religion for å tro. Friheten til å tro er nettopp det å få lov til å tenke og tro hva man vil, religion derimot prøver å sette det i system og ta eierett på hva man skal tro, de har til og med inkorperert vesener som vet hva alle tenker (Gud / Allah) slik at man må være forsiktig med hva man tror og tenker, nettopp for å kontrollere folk før det blir til handling, ettersom all handling begynner først som tanker.

Tankene er menneskets siste frisone, den et ethvert individs 100% private eiendom, dette tar religion desverre eierett over, uansett hvor god hensikten er.

ORIGINAL: Karo

ORIGINAL: ~Nahemah~

på en annen side, hvis vi skulle gått til angrep tilbake på de, tror du virkelig ikke at mange barn og uskyldige hadde blitt rammet da....?eller har det kanskje ikke noe å si for deg siden noen av de gjør det det gjør nå....det er ikke noe vist i å gå til så drastiske tiltak, for da blir mange uskyldige rammet på begge sider!!!!!!

Takk!!

Vi må ta avstand og ikke akseptere trusler mot ytring/mening/tanker og tro. Religion har tross alt krenket veldig mange enkelt-grupper (kvinner, homofile, ikke-troende) i århundrer i million-opplag lenge før noen aviser eller medier krenket religion.

Derimot, å ta avstand er ikke automatisk ensbetydende med å gå til angrep, skulle man gjort det, eller f.eks boikottet tilbake (mot muslimer i midt-østen i dette tilfellet), ville vi som nasjoner mere eller mindre vært skyldig i folkemord på 1/4 av planeten, hvorpå 99% er uskyldige undertrykte mennesker, bare for å ta knekken på 1% fanatikere.

ORIGINAL: Karmacom

- jointpapir
- toalettpapir
- pappmasjè
- papir-seilbåter
etc

Hvis du legger til Bibelen i den brukskategorien, samt alle andre religiøse skrifter som svart-på-hvitt fornærmer,krenker,truer,oppfordrer til vold mot enkelt-grupper (f.eks kvinner, homofile, ikke-troende), så er jeg 100% enig.

Folk må få tro, men man trenger ikke religion for å tro. Friheten til å tro er nettopp det å få lov til å tenke og tro hva man vil, religion derimot prøver å sette det i system og ta eierett på hva man skal tro, de har til og med inkorperert vesener som vet hva alle tenker (Gud / Allah) slik at man må være forsiktig med hva man tror og tenker, nettopp for å kontrollere folk før det blir til handling, ettersom all handling begynner først som tanker.

Tankene er menneskets siste frisone, den et ethvert individs 100% private eiendom, dette tar religion desverre eierett over, uansett hvor god hensikten er.

Jepp, lagt til [;)]

ORIGINAL: Karmacom

- jointpapir
- toalettpapir
- pappmasjè
- papir-seilbåter
etc

Jepp, lagt til [;)]

signere denne jeg kan ikke bli mere enig..

Back
Topp