Extensions!

tweety78

Elsker forumet
Noen som har det her? Jeg har så lyst på langt hår om dagen at jeg holder på å gå i vinkel![:D] Har lest mye bra om et sted som heter studio africa i oslo nå så tror jaggu jeg skal kaste meg i det, he he[:D] Skal ikke sveise/ lime på, men flette mitt eget og få sydd på hår[;)] Skader ikke mitt eget hår så mye[:)] Noen som har prøvd dette? Klemmer!

Det er ikke SÅ bra! (spør du meg!)
Har selv hatt det og det ser greit ut de første dagene.
Men når håret ditt begynner å vokse, så vil remsene med hår "skli ut".
Er jo egentlig beregnet for mørkhudete der håret deres ikke vokser ut så innmari fort, og det sitter mer på plass!

Det er jo greit å gjøre det for en periode da men.....
I tillegg klør det noe helt vanvittig og du får ikke vasket det ordentlig.
Og håret de bruker er ofte ikke ordentlig remy hår som regel (selv om de sier det) og det fliser seg opp og blir ordentlig slitt etter kort tid.

Jeg høres vel skikkelig negativ ut, men jeg var ikke sånn veldig fornøyd!
Har både limt på og sveiset på hår og er aller mest fornøyd med sveisingen.
Lim funker også greit for en periode, da du får tykt hår og det blander seg inn med resten.
Med fletter kan du ikke sette det opp eller gjøre så mye ut av det!

Men såklart, er du hypp på langt hår for en kort periode så kjør på :D

Jajaja....absolutt sveising! Skal snart sveise på igjen jeg nå!
Mente bare at jeg synes at lim var bedre enn fletter om man skal ha det for en kort periode!

Og husk at man får det man betaler for!!!!

Men øy, fortell mer a folkens! Har hørt så mange si at det limegreine ødelegger håret så mye jeg, har jo så tybt hår fra før av og vil jo ikke bli skinnhead heller dah![:D]  Jeg har fått tilbud på å få satt på håret jeg har nå (veve det på[;)]) for 950 kr, og DET er jo ikke dyrt i det hele tatt da![:D] Vil i grunn bare være fin i sommer, hi hi[:D]

Nå er jeg sånn i tvil her...  Vet ikke helt om jeg kanskje heller skal sveise på nå da, i stedenfor den syinga.. Har jo hatt noen sånne før, for å få lyse striper i håret og det var jo veldig fint det også[:)] Men sliter dette veldig på håret? Og er det indiske håret å foretrekke? Håper noen vet da...hm hm[:)] Klemmer!

ORIGINAL: tweety78

Men øy, fortell mer a folkens! Har hørt så mange si at det limegreine ødelegger håret så mye jeg, har jo så tybt hår fra før av og vil jo ikke bli skinnhead heller dah![:D]  Jeg har fått tilbud på å få satt på håret jeg har nå (veve det på[;)]) for 950 kr, og DET er jo ikke dyrt i det hele tatt da![:D] Vil i grunn bare være fin i sommer, hi hi[:D]

Jeg ville valgt sveising, men det kommerjo an på om du har penger til det da! Det koster jo gjerne 10-20.000. Men det holder, og det er bra hår som ikke fliser seg opp. Det sliter ikke så mye på håret fordi keratinen ligger rundt håret før det smeltes. Men det kommer jo an på hvordan du behandler håret også da. Gidder du ikke vaske og gre det som du skal så sliter det mer på håret ditt fordi det blir floker.

Men skal du ha det for en liten periode hadde jeg valgt lim. Det kan holde i 4-6 uker ca, men det avhenger jo også hvordan du behandler håret.
Du fjerner det med limfjerner, så det sliter ikke noe særlig. Det blir fyldig og ser naturlig ut, så lenge det er gjort på riktig måte.

Når du vever på hår så har du jo ikke noe naturlig hår imellom remsene og derfor blir det veldig tynt. Og er det tykke fletter så står vevinga ut av hodet.

Når du sveiser på hår og betaler 15.000 er det nok ekte, remy hår. Kjøper du hår til 700 kr er det non-remy, dvs at hårene ligger tilfeldig (bunn og tupp samlet). Non remy holder i ca 4-6 uker. Men som jeg skrev tidligere, du får hva du betaler for :)
(og selv om det står at det er remy hår på pakken er det tull, det er et silikonlag utenpå håret som gjør det blankt og godt og ta på, men silikonlaget forsvinner etter et par vask)

jeg er frisør, har ikke "flettet" på hår på noen, men "sveist" på ganske mye. som de andre sier så blir resultatet mye finer med sveising når det begynner å vokse ut. det er mye letterer å gre og vaske enn når det er fletta på. får veldig fort floker på innsiden av flettene. (tror heller ikke du kan ha det så lenge i som ved sveising(trrroooorrr)) mye letterre å farge å klippe det også(det sveiste[:D])  men..... det er nok dyrere med sveising enn fletting.

VIKTIG!!!!!  pass på at du får klippet det skikkelig etter du har satt på hår, enten det er den ene eller andre måten du får satt det på. det er halve jobben. det styggeste jeg ser er når det lyser påsatt hår. også for din egen del; overgangen blir lettere den gangen du tar det ut, å det holder seg mye bedre.

ORIGINAL: Klønemor

ORIGINAL: tweety78

Jeg ville valgt sveising, men det kommerjo an på om du har penger til det da! Det koster jo gjerne 10-20.000. Men det holder, og det er bra hår som ikke fliser seg opp. Det sliter ikke så mye på håret fordi keratinen ligger rundt håret før det smeltes. Men det kommer jo an på hvordan du behandler håret også da. Gidder du ikke vaske og gre det som du skal så sliter det mer på håret ditt fordi det blir floker.

Men skal du ha det for en liten periode hadde jeg valgt lim. Det kan holde i 4-6 uker ca, men det avhenger jo også hvordan du behandler håret.
Du fjerner det med limfjerner, så det sliter ikke noe særlig. Det blir fyldig og ser naturlig ut, så lenge det er gjort på riktig måte.

Når du vever på hår så har du jo ikke noe naturlig hår imellom remsene og derfor blir det veldig tynt. Og er det tykke fletter så står vevinga ut av hodet.

Når du sveiser på hår og betaler 15.000 er det nok ekte, remy hår. Kjøper du hår til 700 kr er det non-remy, dvs at hårene ligger tilfeldig (bunn og tupp samlet). Non remy holder i ca 4-6 uker. Men som jeg skrev tidligere, du får hva du betaler for :)
(og selv om det står at det er remy hår på pakken er det tull, det er et silikonlag utenpå håret som gjør det blankt og godt og ta på, men silikonlaget forsvinner etter et par vask)

har ALDRI  hatt noen som har betalt 20,000 for det. det dyreste jeg har hatt var 11tusen(inkl klipp og farge) å dette var på et kort hår, så ble ekstra mye arbeid for å få det naturlig. prisen har nok steget litt til nå. men 20tusen var ganske drøy.  jeg ville ringt rundt å hørt med de forskjellige hva de tar. prisen er sikkert pr punkt, å skal du ha hele håret så trenger du rundt 200-250. alt etter hvor tykt hår du har.

helt enig i at du får det du betaler for. lykke til ihertfall[:D]

Takker for svar jenter! Skal se hva det blir til[;)] Men noe til 20 lapper blir det ikke, så desperat etter langt hår er jeg ikke, he he[:D] Og har sett litt rundt og ikke sett noe til den prisen heller men.. Kommer nok an på hvor man gjør det.
Så jeg trenger så mye som 200 pkt? Hmmm...kjekt og vite! For skal jeg først ta så skal det ikke være tynt og tamt[:D] Indisk eller kinesisk? Har fått anbefalt indisk se.. Klemmers!

Er og frisør, og jeg pleier å sette mellom 150 og 200 stk, avhengig av hvos stort hode og hvor mye hår man ønsker...

200-205??? Det var da litt mye...jeg hadde 180 stk i mitt hår, og det va for mye...vil tippe på litt i overkant av 150 stk blir bra...det skal jo ikke se unaturlig ut heller da, og det gjør det hvis det er for mye...

Back
Topp