exomega krem ???

Annicken

Forumet er livet
har en veldig bra fuktighetskrem til trym - og fikk den på blå resept av legen på sykehuset - men apoteket sa det ikke gikk ann ;P

han er avhengig av den, og hvertfall nå - gått en tube på en uke, og de koster i underkant av 300 kr her i norge (tenkte sjekke prisen på apoteket i sverige.

men noen som vet om man kan søke om støtte gjennom helfo ?

han er ganske avhengig av den.

eller annen type krem for veldig sensitive barn m veldig tørr og irritabel hud. - som dere får ¨på resept ?

Trodde legen en kunne få Aderma Exomega-krem på blå resept....? Aldri hørt om det jeg...

Jeg vet ikke om en kan få støtte fra helfo, men tviler kanskje på det.. Det er jo "bare" en vanlig fuktighetskrem..

Du kan høre med NAV om de har noen stønad for det. Det kommer an på hvor mye du bruker av den i løpet av et år. Du skal over en viss sum i året, og trenger evt en legeerklæring om grunnlaget. Men hør med NAV du :)
Mulig du kan ha rett på grunnstønad [:)]

ORIGINAL: IrenePirene

Du kan høre med NAV om de har noen stønad for det. Det kommer an på hvor mye du bruker av den i løpet av et år. Du skal over en viss sum i året, og trenger evt en legeerklæring om grunnlaget. Men hør med NAV du :)
Mulig du kan ha rett på grunnstønad [:)]

aha suuuupert - ja om det skal fortsette og gå en i mnd, så brukes det jo heftig av - min minste sønn trenger den, og kan få bekreftelse av legen.

vi bruker den på guttene våre. får hjelpestønad til de begge pga at de er atopicere, å bruker den kremen. å så kan vi få dekt av helfo. da må vi først handle for 1600 (noe vi gjør fort) sende inn alle kvitteringer. så får vi dekt 90% av alle utgifter som er over 1600

oki, så jeg må få en diagnose på den tørre huden hans først ?

hjelpestønad ?

- eller er det det du forklarer ang dekt de 90 % av helfo etter 1600 =)? for ja 1600 ryker jo kjapt !!
må dere dokumenterer hvor mye dere bruker på dem og slik hele tiden ?

måtte dere sende søknad til helfo via fastlegen først ?

ORIGINAL: Annicken

oki, så jeg må få en diagnose på den tørre huden hans først ?

hjelpestønad ?

- eller er det det du forklarer ang dekt de 90 % av helfo etter 1600 =)? for ja 1600 ryker jo kjapt !!
må dere dokumenterer hvor mye dere bruker på dem og slik hele tiden ?

søker du hos helfo må du bare ta vare på alle kvitteringer. på de skal det st spesifisert hva det er å hvor mye det koster. å da må du ha sammla opp for minst 1600 før du da får 90% av det du bruker over 1600.

å søker du hjelpestønad så skriver du ut et skjema fra nav.no, fyller ut din del å tar med skjemaet til lege. lege skal fylle ut siste side.
Det er veldig viktig at legen skriver hva som plager barnet. å at du skriver en GRUNDIG forklaring på hvordan dagen deres er.
(allså 24 timer i døgnet) om barnet er utilpass, hvordan barnet blir om dere ikke smørrer. osv osv

han klager aaaaaaaaaaldri, så jeg tviler vi får hjelpestønad hos nav. - men helfo derimot det var goooooood ide.

han klager aaaaaaaaaaldri, så jeg tviler vi får hjelpestønad hos nav. - men helfo derimot det var goooooood ide.

men har han mye utslett da ? å hvordan blir utslettet om du ikke smørrer ? om du har et barn som har en "sykdom"som det i mer en 3 år så har du krav på hjelpestønad så lenge barnet må behandles vær dag

han klagde ikke den dagen hjerte svikta - han klagde ikke nå heller, før det klødde, svidde, var ømt og tørt og han ikke fikk i seg næring - skal sykt mye til før han klager !!! så han er utilpass, men viser det ikke voldsomt. bare mini lite =)

måtte bare skrive det og så ikke det virka som han egentlig ikke trengte det eller noe ;P

ORIGINAL: *Kula*

men har han mye utslett da ? å hvordan blir utslettet om du ikke smørrer ? om du har et barn som har en "sykdom"som det i mer en 3 år så har du krav på hjelpestønad så lenge barnet må behandles vær dag

han blir knusk tørr, liksom flekkete tørr flere steder på kroppen, og spesielt på albuer og knær - veldig på armer og bein også.. i perioder smører jeg fler ganger om dagen, og noen dager kun en gang, for ikke alltid nødvendig, noen dager er han ganske fin, -men likevel tørr

Back
Topp