Excel hjelp..

Delia

Saman er ein mindre aleine
Desemberskatter 2016
Har to rader som skal multipliseres.. D1 og G1 helt ned til D400 og G400.. det skal summeres i kolonne J, men må jeg da trykke inn funksjonen der i alle radene nedover???????????

Ikke summeres da, men summen skal komme i kolonne J[8D][:D] men gidder liksom ikke legge inn i 400 celler[X(]

Ingen??????????????????????[X(]

nei du skriver inn formelen i J1 og markerer cella og bare drar den ned til bunnen

ORIGINAL: MammaMia98

nei du skriver inn formelen i J1 og markerer cella og bare drar den ned til bunnen

Hæ?? Men da bare markerer jeg feltene nedover... den kopierer ikke formlelen. Og formelen skal ikke være nøyaktig den samme for cellenummeret stiger jo og i takt med summen som skal gå nedover..[X(][&:]

Skal alle tallene multipliseres med hverandre?
I så tilfelle så må du bruke produkt. Eks; =PRODUKT(A1:B40)

ORIGINAL: eLLe*meLLe

Skal alle tallene multipliseres med hverandre?
I så tilfelle så må du bruke produkt. Eks; =PRODUKT(A1:B40)

Altså summen i J1 skal vise D1*G1, summen i J2 skal vise D2*G2 osv... Hadde det bare vært summen nedover eller bortover hadde det vært greit, men håper på en kjapp løsning så jeg slipper å legge inn formler i alle de 400 cellene i J!!!!![X(]

skal du først mutlipilsere D1*G1, D2*G2 osv ned til D400*G400. for så å summere det svaret du får på hver av de i kolonne J?

ORIGINAL: Jente09Spire11

skal du først mutlipilsere D1*G1, D2*G2 osv ned til D400*G400. for så å summere det svaret du får på hver av de i kolonne J?

Ja altså summen av dette nedover i J og den totale summen av alle disse nederst på J401[:D][:D][:D][:D]

er det ikke =summer (d1:d400)

kanskje.....

altså du må summere ned og i j kolonnen så tar du og summerer d og g sammen......

nei gud jeg vet ikke[8D]

[:)]

Takk for svar jenter, nå tror jeg at svaret er rett rundt hjørnet!?!?![8D][:D][:D][:D][:D][:D]

fikk du det til?[:)]

ORIGINAL: nussnøff

Fikk totalsummen ja.. men jeg er ute etter den enkelt summen som kommer i alle de 400 cellene i rad J når man ganger D1*G1, D2*G2 osv... Får SÅ å oppsummere ALT nederst i kolonne J[:)] Så nei ikke egentlig[8D][8D]

ORIGINAL: Delia

ORIGINAL: nussnøff

Fikk totalsummen ja.. men jeg er ute etter den enkelt summen som kommer i alle de 400 cellene i rad J når man ganger D1*G1, D2*G2 osv... Får SÅ å oppsummere ALT nederst i kolonne J[:)] Så nei ikke egentlig[8D][8D]

hvis du står i j og skriver =d1*g1 så kan du vel bare dra formelen nedover

Nå skjønner jeg.
Du må låse formlene for å kunne kopiere de nedover.

Altså:
Du må låse cellene ved hjelp av tasten F4.
I øverste feltet hvor den første summen skal vises så må du ha følgende formel;

=$D1*$D2
Dollartegnet forran kolonne D låser formelen slik at du kan dra den nevoder.

Arghhh... nå begynner jeg å bli irritert på meg selv, og takk for dere tålmodighet!!![:D][:D] Menne dere snakker om å dra formelen ned.... cellene blir bare markert, klarer ikke dra fomelen!?[8|][:o]

Wohooooooooooooooooo glem forrige innlegg!!!!!!!!!![:D][:D][:D][:D] Klarte det takket være dere jenter!!! Tusen takk!!![:D][:D][:D][:D]

Marker cellen du skal dra nedover.
Og så setter du musepekeren nederst i høyre hjørne på cella slik at det dannes et svart kors.
Da kan du dra nedover slik at innholdet kopieres.

Back
Topp