Ex.u og hcg stigning

Det kan vises normalt på en prøve, men om man tar prøven dagen etter kan det vises at den står stille. Hcg kan stige i rykk og napp om du skjønner? Så mistenker man exu burde man egentlig ta flere prøver for å sjekke stigning over tid, ikke bare over to dager.
Men om de mistenker exu så tar de ultralyd for å utelukke det 100% :)

Mener ha hørt at det kan være normalt i begynnelsen, men at man mistenker ex u ved lav hcg eller lav stigning. Vær obs på smerter og ha lav terskel for å ringe lege/legevakt/113 isåfall.

Legen min mistenkte ex u på meg i høst pga lav og stagnert hcg, ble henvist til sykehuset og fikk time en uke senere. Innen jeg kom på sykehuset hadde jeg blødd og hcg hadde begynt å falle, men fikk ikke klarering for at alt var iorden før de både hadde sett på UL at det ikke var spor etter noe og hcg var kommet helt ned.

Takk for svar alle sammen :)
Det har stikki en del i eggstokk/leder. 3+5 Var hcg på 74, 4+1 Var hcg 360 (hun trodde den skulle være rundt 250 da) og i dag 5+0 viste cbd 3+ så da vil det si over 2000? Da er det vel lite sannsynlig at det er ex.u da.. satse på at det er en cyste eller noe da. Skal på tul 5+5 Så tenker det går bra 5 dager til.

Back
Topp