Evig trøtt!!!

Trone

Gotta love ebay
VIP
Jeg går konstant trøtt for tiden! Når jeg ikke er på jobb så sovner jeg etter jeg har levert i bhagen og jeg sover på ettermiddagen. Pluss det jeg får sovet på natta.

Nå har jeg hatt ett par uker med minimalt med søvn og sliter max på jobb.
Øynene bare detter igjen, er helt grusomt!!! :( :(

Hva kan jeg gjøre for å bli litt mer våken NÅ? Har jo enda mange timer igjen på jobb :(

Gravid? Jernunderskudd? eller bare generell mangel på søvn?

eineste som egentlig hjelper på søvnmangel er jo å sove!
ta deg en 15 min powernap i pausen:)

ellers har en jo alltids battery, red bull eller masse kaffe og sjokolade..
men det hjelper ikkje i det lange løp...

korfor sover du så lite da?

Gravid er jeg ikke, hehe!! Fikk det verste tantebesøket i går. Normalt kjenner jeg at noe er på gang, men i går kom det helt plutselig. Sånn type fuck-nå-begynner-det-løpe-på-do-jupp-bekreftet-greie... Festlig... men den er på tiden da. Dvs en dag for tidlig iflg tante-kalenderen min, hehe!

Gullet styrer masse på nettene, mannebeinet snorker, jeg er bare evig trøtt og får ikke nok søvn.. :(

Sånn type når jeg var rundt 4 mnd på vei og var konstaaaaaant trøtt!!! Sånn faktisk!!! ¨
Og jeg er IKKE gravid ;)

Koffein tåler jeg ikke og vi har ikke faste pauser på jobb. 5 minutt her og 5 minutt der, så kan ikke sove da.

Må sjekke blodprosenten din for sikkerhetsskyld. Du e no vanligvis vant til å klare dej med lite søvn. Berre du ikkje held på å bli utbrent. klemma sendes, grusomt å gå trøtt heile tida.

sjukesøster skrev:
Må sjekke blodprosenten din for sikkerhetsskyld. Du e no vanligvis vant til å klare dej med lite søvn. Berre du ikkje held på å bli utbrent. klemma sendes, grusomt å gå trøtt heile tida.

Enig med sjukis her....
Masse klemmer til deg, vennen <3 Pass på deg selv, vet du!

Kaffe er nr 1. på min liste, men det går ikke i ditt tilfelle, så da må det bli frisk luft. Så mye du har mulighet til. Du har min dypeste medfølelse hva angår snorking, vet du. It's freakin' annoying.   Jeg stresser litt ang. søvn selv for tiden, i tillegg til jernmangel, så nå tenkte jeg at jeg må hente ut resept på sovekur som inneholder melatonin. Og så finnes det jo andre meds som ikke er vanedannede, som f.eks Vallergan. Jeg har brukt det tidligere (og har igrunn høy terskel for slike ting). En siste utvei på en måte. Menneh, du skal ikke ta en sjekk hos legen for å se om du mangler noe vesentlig i kroppen?

Ventetiden for å komme inn til legen her nede er alt fra 2-4 uker. Så hvis jeg skulle feilt noe så hadde jeg nok strøket med innen den tid.. Men sånn seriøst, hehe!
jeg burde kanskje tatt en test av mineral og vitamininnholdet i kroppen. Jeg snakket med T om det senest i går faktisk.

Jeg prøvde ren melatonin tidligere når søvnproblemene var på sitt verste. Da kunne jeg gå 14 døgn i strekk uten å sove.. Skikkelig skikkelig ille, for å si det sånn.
Men de var ikke lure, uten å utdype det noe mer her og nå.
Og alt det andre jeg har prøvd av både legemidler og kjerringråd, helsekost u name it, ingenting har funket.
Jeg tør ikke ta plugger i ørene heller, siden T sover så dyp så er jeg redd for at han ikke skal høre gullet om natten. Dessuten er jeg livredd for å forsove meg og ikke høre vekkerklokka mi når jeg har grytidligvakt :/

Hvis det skulle vise seg at det er kroppen min som begynner å gå på en smell, så blir jeg i grunn ikke overrasket. Er egentlig mer overrasket over at den ikke har kapitulert tidligere :/
Og lure meg som har takket ja til nattevakt til søndag.. Etter vi har hatt det første fam.selskapet.... Men vi trenger jo pengene... Men jeg skal ikke gå 11 timers, slik vakten egentlig er. for jeg var flink nok til å si at jeg ikke kan komme før kl 23..

Spis epler? Om morgenen skal visstnok et eple kvikke mer opp en en kopp kaffe. Har ikke så mange gode råd egentlig. Sliter med det samme selv, men foreløbig har jeg mulighet til å ta igjen tapt søvn på dagtid.

Epler? Hmm.. Aldri tenkt på eller hørt om. Men det skal jeg se om jeg kan begynne med!

Mannebeinet skal ut å trene i morgen tidlig, så jeg håååååper gullet sover litt frempå i morgen!!!
Huset må ryddes og gjøres klar til bursdagene...

Det er iallfall verdt et forsøk, håper du har bra effekt av det :) Har lest mange artikler om det, men foreløbig ikke testet selv.

Og snorking er py! Har samme dilemma som deg. M snorker som et sagbruk og hører ikke Milan om han våkner, så jeg kan ikke dytte inn øreplugger akkurat. I tillegg freaker jeg totalt ut av å ha ting i ørene. Og når jeg først har våknet pga Milan, så får jeg ikke sove igjen fordi M zzzznorker. Og nå har jeg nakkevondten i tillegg, så jeg blir reddet av at pinex forte'n sløver meg ned så jeg får sovet litt på dagtid. Da har jeg kåken for meg selv, og det er deeeiliiiig!

Men du kjære Tronis!
hadde det vert en av oss som hadde skrevet om dette så er eg rimelig sikker på at svaret ditt hadde vert noke sont som:

"kom deg til legen! Krev å få en time å dagen!" eller
"når du har fri i helga får du sove og mannebeinet kan ta gullene! at du sover er faktisk viktigere enn at han trener! Han kan jo ta med gullet ut på tur å løpe etter han"

Klypis, du klypis! :) hehehe!!! Du har jo selvfølgelig helt rett ;)

Jeg prøvde å ringe legekontoret, men der tok de jo ikke tlf. Bombe....
Og når det gjelder helgen så mååå vi få ryddet huset siden snuppa har bursdag.
Hun kan jo seff være med å rydde, no hun også gjør, men hadde jo vært greit å fått slappet av litt da. Vi får se..
Worst case, så kan snuppa ta med gullet i vognen og gå på butikken en tur, så får jeg noe tid til å ligge nedpå. For de bruker alltid så himla lang tid på de gåturene, hehe! De koser seg ,)

Tone: Håpa du får deg time hos legen snart (at de tar tlf når du reng de).
Men e lurte på en ting. Kan du ikke få en time hos en annen lege bare for å få tatt blodprøvene, eventuelt bare gå til legekontoret og si at du ønsker prøver av jern og vitamin?
Eventuelt dra på sykehuset og få tatt prøver der?

Veit ka du snakker om angående søvnunderskudd.
Sliter selv med det, og har fått lege-uttalelse på at e MÅ søv 2 powernap iløpet av dagen(som e ikke e flink t å gjær bestandi).
Har en kropp som krangler masse, og for tiden en syk liten gutt som våkner og e mammadalt.
Sambo snorker så høyt at han vekker meg, og har han drukket alkohol så e det et rent h****** å prøv å søv ilag med han.
Så e har bodd på sofaen ei go stund nu... Eventuelt lagt meg på Tobias sett rom i gjestesenga. Han søv i det minste lydløst i motsetning t faren, hehe

Få datteren din t å sysselsett seg sjøl og gutten mens du får gubben t å hjælp deg med husarbeid. Krev å få hjelp av de også. Dåkker e 4 i huset og iallefall 3 av dåkk kan hjelp kværainner.

He du prøvd Circadin?

Husker ikke hva de heter akkurat nå. *tom i hodet* Men husker vi prøvde det som kunne prøves. Altså ikke på en gang da, haha!! ;)

Snuppa kom inn med gullet til meg kl 0750. Da var det morgen her i huset. Og mannebeinet hadde visst allerede dratt ut på joggetur han.
Så nå holder snuppa på å kle seg for å ta gullet med i vognen på butikken. Den tiden skal jeg ligge på sofaen før jeg må begynne på den siste kaken for i morgen. 

Snuppa skal sove hos beybin og de i natt og da går det jo litt tid i henting og levering, fnis! :) 
Derfor mååå vi bli ferdige med å rydde og sånn i dag. Så det så!
Me lyt sjåo... 

Nei, kan ikke dra til en annen lege bare for å få tatt blodprøver og kan ikke bare stille opp på sykehuset. Der må man ha henvisning/sånn skjemagreie fra fastlegen.
Men hvis, hvis, hvis jeg orker det på mandag, så skal jeg dra ned rett etter jobb. Altså jeg slutter kl 08. 
Og dra ned og si at jeg mååå ha blodprøver. Jeg er jo flink til å lage litt liv der nede ;) ;) 

akkurat samma her.. untatt at litja hu sover godt .. men gubben han bar snorker og oftes søvner før meg :/ og det verste er å komme på kurset og de spør har du jobbet nattvakt igår.. og jeg bare neeeei hvordan det... de bare : du ser jo så sliten ut :/
kan sove døgne rundt men fortsatt være trøtt... mangler jern men jern tabletter f.... jo magen min... så her går det med redbull og masse energi tabletter  

jeg skal ned til legekontoret når jeg går av vakt kl 08 i morgen tidlig ( på jobb nå).
Tviler på at jeg får tatt noen blodprøver der og da... Men jeg skal i alle fall prøve om ikke annet!
Men med min flaks så er alle verdiene mine fine.. Selv om kroppen og alt føles som en utspydd dass, så er nok alle prøver normale.. bare vent og se!!! Typisk :(

Jeg ville nok tatt noen blodprøver ja. der jeg jobber kommer det stadig innom og vil ta bl.pr. det er ikke noen som blir avvist på det

Back
Topp