Eu-kontroll

Kranglefanten

Forumet er livet
Jeg har alltid hatt litt skranten hukommelse, men nå etter jeg ble gravid har det vært ekstremt! Jeg fikk jo en sånn lapp om eu-kontroll i september om at innen utgangen av november skulle bilen være godkjent, og hang den med engang opp på tavla på kjøkkenet over ting jeg må huske. Gjett hvem som totalt glemte det da! Enda jeg går forbi der ørten ganger om dagen!
Anyways, i midten av desember fikk jeg sånn påminnelseslapp fra statens vegvesen om at jeg fikk utsettelse til ut desember, jeg fikk jo mildt sagt panikk og hadde en ringerunde til nesten alle bilverkstedene jeg viste tok eu-kontroller. Tidligste jeg kunne få var 6 januar[>:] Så kom jula, og jeg glemte jo hele greia igjen jeg. Helt til typen til mamma snakka om at han måtte ha etterkontroll på bilen sin, da gutta kom i snakk om bil etter middagen på juleaften. Da butikkene og alt åpnet i går, heiv jeg meg på telefonen igjen...og etter litt google, fant jeg ut at jeg hadde prøvd alle stedene her i sandefjord..utenom merkeverkstedet. Man tenker jo liksom at det stedet har iallfall ikke tid, og er sikkert overprized utta det milde blå. Men jeg ringte nå iallfall med et lite snev av håp om at de kanskje ville ha tid når de åpnet etter nyttår. Til min store overraskelse fikk jeg time i dag, kl.10[:D] Og de tok "bare" 490,- imotsettning til 550-650,- hos de andre her i byen.

Jeg har som regel en liten feeling på om det er noe galt med bilen min, hver minste lille lyd blir registrert. Er litt hysterisk på lyder jeg ikke veit hvor kommer fra, så her blir det sjekket med engang. Så jeg trodde jeg ville få 2-3 mindre feil liksom. Jeg møtte opp, ga fra meg nøklene og ruslet bort på butikken ved siden av, kjøpte meg noe mat og tuslet tilbake. Ventet i kanskje 25 minutter tilsammen, og så sto bilen på plassen uttafor igjen.

Damen kom bort til meg og kunne gledelig fortelle meg at det fantes ikke noe muffens med bilen min[:D] Jeg tittet bort på mekanikeren som sto bak, og spurte forsiktig; " Dere sjekket brekket eller? Og clutchen?[8|]"
"Jada, det har vi..prøvde tilogmed å kjøre med brekket ditt på, og det funker som bare rakkern! Clutchen trenger du ikke bytte før iallfall 1år til." svarte han med en litt humoristisk tone, for han skjønte tydelig at det ikke helt hadde gått opp for meg at det ikke var noe galt.

Så i dag må jeg si meg ganske fornøyd, iallfall med begynnelsen av dagen[:D] For ville jo vært typisk min flaks at jeg som er i siste lita, skulle fått masse feil og måtte hatt etterkontroll[8D]

Så flott med alt som går bra!

Men... Fikk du ikke innkallelsen før i september, når den skulle være godkjent i løpet av november?

Jeg fikk min i september, med godkjenning i løpet av januar. Pleier da virkelig å komme 4 måneder på forhånd?

Godt vi nå er to fornøyde jenter med "rykende" ferske godkjenninger ;o)

Back
Topp