Etterrier

Minti

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Dere som har født..hvor lenge varte disse på dere? Er bare to døgn si jeg fødte og etterriene har ikke vært så smertefulle. Men i dag ble det plutselig myyyye verre, mest sannsynlig pga lillegutt suger hardere i dag. Hvor lenge varer disse nå igjen? Ville helst sluppet å ta smertestillende :o

På sykehuset sa de til meg at det bare var 2-3 dager. Sist gang stemte dette på meg. Nå er lille snart 6 dager, kommer ikke like hyppig og like vondt som de første dagene men kvepper likevel til.

Jeg fødte tredje mann for 3 uker siden. Og fikk kraftige etterrier. Måtte ta smertestillende på sykehuset. Og det varte vel i 4 dager. På den siste dagen var de ikke så vonde. Og overkommelig på tredje dagen også. Men de to første dagene var det grusomt.

Jeg måtte ta smertestillende to ganger på sykehuset, men har ikke tatt noe siden jeg kom hjem. Har ikke fått noen i dag. De vonde varte vel i 2 dager, men begynte ikke før dag 2 for meg:)

Takk for svar! Hadde ikke så vondt i går, i dag er det grusomt. Blir sliten av de. Nå har jeg fått smertestillende hvertfall. Håper det er over i morgen :)

Takk for svar! Hadde ikke så vondt i går, i dag er det grusomt. Blir sliten av de. Nå har jeg fått smertestillende hvertfall. Håper det er over i morgen :)

Kan jeg spørre hvorfor du helst ikke vil ta smertestillende. Ta det, sier nå jeg :-). Det er viktig å jage vondtene vekk sånn at du har fokuset på å kose deg og komme deg til hektene.

Med førstemann varte mine etterrier tre-fire dager tror jeg, og ble gradvis mildere. Nå er baby nummer to straks to døgn, og det er fortsatt ganske smertefullt men jeg tar de smertestillende jeg får her på barsel og da kjenner jeg de nesten ikke.

Kan jeg spørre hvorfor du helst ikke vil ta smertestillende. Ta det, sier nå jeg :-). Det er viktig å jage vondtene vekk sånn at du har fokuset på å kose deg og komme deg til hektene.

Med førstemann varte mine etterrier tre-fire dager tror jeg, og ble gradvis mildere. Nå er baby nummer to straks to døgn, og det er fortsatt ganske smertefullt men jeg tar de smertestillende jeg får her på barsel og da kjenner jeg de nesten ikke.
Vet ikke..liker bare ikke å ta tabletter "unødvendig" ;) fant ut i kveld at det ble litt for nødvendig, så de er inntatt. Kjenner fremdeles når jeg har riene, men de tar den verste smerten hvertfall... :)

Vet ikke..liker bare ikke å ta tabletter "unødvendig" ;) fant ut i kveld at det ble litt for nødvendig, så de er inntatt. Kjenner fremdeles når jeg har riene, men de tar den verste smerten hvertfall... :)

Men det er ikke unødvendig når du har vondt. Du har nettopp pressa ut et menneske, kjære deg! Da er det jaggu meg helt innafor å ty til litt hjelp for å holde smerter unna :-)

Back
Topp