etterrier...

2725020070603

Glad i forumet
Hjelp, jeg har noen grusomt vonde etterrier! Spesielt om natten og rett etter at lille har ammet. Klarer nesten ikke gå eller ligge, og vrir meg bare i smerte. Hadde ingen aning om at de skulle være så ille. Er førstegangs og fått høre at det stort sett er flergangsfødende som plages mest med dette, så var ikke forberedt :p flere som har det slik?? Hvor lang tid tok det før det ble bedre?? :/

Jeg bar plaga både første gang og nå. Har fått ibux og paracet. Det funker godt her. Ikke gidd å ha vondt, ta heller litt smertestillende :)

Eg opplevde å måtte puste meg igjennom etterriene første natta, grusomt! Henger meg på rådet om smertestillende! :) Mine gikk over etter 3-4 dagar.

Fødte for 2 dager siden. Har det enda. Får noe med morfin i om det blir for ille. Er du hjemme? De er helt jævlig. Sist hadde Jeg de i 3 dager. Håper de gir seg snart..

Varte i tre dager her også. Fikk paracet på sykehuset, forrige gang fikk jeg voltaren + noe opioider (men da hadde jeg hatt KS).

Prøv og ligg litt på magen i løpet av dagen. Det hjelper livmora og trekke seg sammen. Eller så er det nokk bare smertestillende som kan hjelpe deg. Lurt og ta noe før du ammer. Da virker det til etterrierne begynner.

Jeg hadde det litt første gang jeg fødte, men ikke så lenge eller intense. Nå etter nr to hadde jeg de så ille at jeg pustet meg gjennom dem og klarte ikke røre meg, og de var sånn alle tre dagene jeg var på sykehuset. Fikk da smertestillende. Da jeg kom hjem hadde jeg det sånn første døgnet, så bedret det seg. Men det er fremdeles innimellom når jeg ammer at de kommer svakt. Har ikke tatt noe smertestillende, det går jo over. :) min baby er nå 10 dager.

Jeg hadde det litt første gang jeg fødte, men ikke så lenge eller intense. Nå etter nr to hadde jeg de så ille at jeg pustet meg gjennom dem og klarte ikke røre meg, og de var sånn alle tre dagene jeg var på sykehuset. Fikk da smertestillende. Da jeg kom hjem hadde jeg det sånn første døgnet, så bedret det seg. Men det er fremdeles innimellom når jeg ammer at de kommer svakt. Har ikke tatt noe smertestillende, det går jo over. :) min baby er nå 10 dager.

Ja heldigvis går det over... nå er det 4 dager siden fødsel og heldigvis mye bedre her også :)

Back
Topp