Etterrier...

Troika85

Betatt av forumet
Dette var jeg ikke forberedt på! Hadde litt murringer i magen rett etter fødsel sist, men nå snakker vi skikkelige rier! Fy så vondt det er! Har tatt paracet, men det hjelper lite :( håper det snart går over for dette er helt forferdelig!

Noen andre som plages av dette?

Hadde det litt etter andremann så spent denne gangen. Det sies at det blir verre for hver gang. Håper du ikk blir plaget så alt for lenge.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Ja, det er ingen tvil om hvorfor det kalles etterrier. For meg gikk det over etter 2 dager, men helt borte var det ikke før en uke etter fødsel denne gangen.

Uff:/ sender deg en diger trøste klem! Hadde selv etterrier fra helvette med førstemann, trodde virkelig at det ikke kunne bli værre denne gang... Der tok jeg feil! :(

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

De verste var over etter 2 dager men fy så vondt d var noen ganger! Varmeflaske kan visst lindre..uprøvd her:)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum

Varmeflaske, paracet og ibux hjelper her iallefall :)

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

Sniking fra Anna gruppe :) men naproxen fungerte veldig godt på etterrier hos meg :) fikk på sjukehuset btw :) så om paracet ikke funker så prøv naproxen :-D

Jeg trooor jeg hadde det de første dagene! Men virkelig ikke noe å klage over!!

Håper det gir seg snart på deg:)

Det hjalp litt med naproxen, men det kommer veldig sterke rier når jeg ammer henne og nå er hun blitt sulten og vil gjøre det hele tiden! Det betyr såre brystvorter og superrier både i magen og ryggen... Så mange stygge ord som jeg har sagt i dag! I morgen skal vi hjem, da blir det nok bedre ;)

Takk for gode råd og tips! Føler meg litt lurt, trodde alt vondt var over når babyen var ute denne gang og;)

Med førstemann så var det kun litt murringer. DA funka paracet og varmeflaske. Denne gangen var det mye verre. Under fødselen så gråt jeg ikke i det hele tatt (hadde noen jungelbrøl da :P ). Men da etterriene kom, så grein jeg av smerter. Hadde det skikkelig vondt. Så jordmora ble veldig frustrert. For SÅ vondt skulle jeg da ikke ha det, etter en så fin fødsel. (Jordmors egne ord). Hun spurte legen om hva for no smertestillende ho kunne gi meg. De tok fra meg lillen, så fikk jeg varmeflaske, naproxen, paracet og en annen pille med noe morfin i. Og en sprøyte i låret til slutt, for at smertene skulle gi seg med det samme. Tok sin tid før det virka. Men GUD så deilig da de verste smertene ga seg. Den natten levde jeg på å bytte varmeflaske hver 3. time, naproxen og paracet.

Nå er det over en uke siden prinsen min ble født, så nå er ikke etterriene så harde. Men jeg kjenner det jo. Verst når jeg mater han.

Jeg gruer meg til etterrier!! De blir som nevnt verre og verre for hver fødsel. Var skikkelig ille etter 3.mann, brukte både Naproxen og Paracet, men hadde likevel vonde etterrier!
Fordelen med riene er at livmora trekker seg sammen og blir liten igjen, så de har i det minste noe godt med seg, om det er noen trøst :P

Back
Topp