Etterrier og amming..

vesledue

Forelsket i forumet
Septembermødre <3
Septemberhjertene 2018
Det var en av tingene som virkelig sjokkerte meg sist. Hadde aldri hørt om det før engang. Husker jeg var i sjokk over hvor smertefulle de er og hvor intense de blir mens man ammer.. Har hørt at de er enda vondere og mer langvarig om man har født tidligere.. Noen som vet om det stemmer?

Med nr 2 syns jeg det var helt grusomt, grudde meg til ammingen. Fikk nr 3 12 år senere og merket ingenting til de da, minstemann altså nr 4 kom året etter der og merket heller ingenting. Så er nok veldig opp og ned. Vi får krysse fingrene

Merket ingenting på nr 1, så er spent!
Men jeg hadde nesten en liter i blæra etter å ha født sist, og DET var skikkelig ubehagelig når jeg amma (sikkert pga etterrier).

Last edited:
Har hørt at de kan bli verre jo flere fødsler man er gjennom, men har hørt ulike erfaringer fra folk.
Fordelen er vel at livmoren trekker seg raskere sammen kanskje?
Grunnen til at det er verre under amming er pga hormonene som frigjøres da som er de som gjør at livmoren trekker seg sammen, oxytocin.

Jeg opplevde etterriene som kraftige menssmerter, men husker det som at hver etterrie var bittelitt mindre vond enn den forrige så det var litt motivasjon [emoji28] Mener jeg tok litt naproxen på sykehuset for å dempe det verste og det funka det [emoji4]

Synes det var verst etter første fødsel. Fikk Paracet og det hjalp masse [emoji4] mindre vondt med nr 2.
Er som veldig milde rier, like vondt som kraftige mens smerter som nevnt over her [emoji4]

Kjente ingenting med første, med nr to var de vonde, men enda vondere med nr tre[emoji33]

Kjente ingenting etter nr 1, husker jeg fikk en paracet etter nr 2, og fikk masse smertestillende av ymse art etter nr 3 - så er vel bare å glede seg til nr 4 [emoji23]

Back
Topp