Etternavn

pusi82

Gift med forumet
Hvilket etternavn blir dere å bruke?

Litt gøy å se hvordan andre tenker ang slik!

Vi blir å bruke begge etternavnene, mitt først så min kjæres. Jeg har ett langt etternavn så det blir nok bare forkortelse med første bokstav for å gjøre det enkelt. Dessuten liker jeg best min kjæres etternavn! Men vil samtidig ha mitt navn med.

Så får ungen etterhvert finne ut når den blir eldre å kan bestemme selv om den vil ha begge eller bare det ene.

Vi er gift så jeg har beholdt mitt mellom navn og tatt hans etternavn. Gutten(e) våres gjør det samme.

ikke helt bestemt, men blir nok mitt først og så hans etterpå.. Kunne helst tenkt meg hans først, men tar det tradisjonellt[:)]

vi har samme etternavn så vi træng heldigvis ikke å tænk på det[:D]

ORIGINAL: pusi82

Hvilket etternavn blir dere å bruke?

Litt gøy å se hvordan andre tenker ang slik!

vi kommer til å bruke mitt[:)]

vi bruker bege sitt etternavn nå,men skal gjøre om slik at ungene blir hetende bare det samboeren heter siden dem har dobbelt navn begge to og dobbelt etternavn...
Jeg vil at de skal ha etternavnet til pappaen sin jeg[:D]

Ble så glad for å se at det ikke bare er jeg som har måttet tenke litt på akkurat dette. Da jeg begynte å tenke på etternavn ble jeg først skikkelig skremt av bare tanken på at babyen ikke skulle ha samme etternavn som meg. Min kjæres etternavn, og mitt eget går ektremt dårlig sammen, men det må nok bli mitt først og hans etterpå, selv om det er på grensen. Det kjedelige er at han har et ganske vanlig navn, og mitt er ganske uvanlig..

Babyen skal ha mitt etternavn.. Til neste sommer gifter jeg og min kjære oss , å da blir han også å ta mitt.. han har ikke vært helt heldig med sitt hehehe...

Babyen vår får bare mitt etternavn.Det samme gjør forloveden min når vi gifter oss. Hans etternavn passer ikke til fornavnet mitt-høres faktisk helt latterlig ut![:D]Så da får vi alle tre etternavnet mitt,som heller ikke er så vanlig som hans.Vi synes vi har vært heldige som bare har fått ett fornavn og ett etternavn..så da vil vi fortsette å ha det sånn[:D]

blir nok mine to etternavn først så hans etterpå (staakkars unge[:D]) så får h#n velge hva som blir brukt når h#n vokser til

hei, dette var det værste jeg har hørt! tenker på deg . lykke til med babyen, dere får det nok bra uten han skal du se. jeg vil ha etternavnet til samboeren min, for det skal barna ha, men han somler med å sette seg på knea, hehe. førstefødte William som ble født i uke 24 og døde etter et døgn har hans etternavn, er bare slekta hans som har det, og en slekt til, men trur de treffes et sted. ønsker deg all lykke til. vi har termin 12.12. klem Therese
ORIGINAL: Jenny36

Jeg hadde tenkt å ha pappans som mellomnavn og mitt til slutt. Men så oppdaget jeg at han har løyet og faktisk er gift og at det etternavnet er hans kones, så da er det droppet. Det blir bare mitt, vet jo ikke om han kommer til å stille opp i det hele tatt, så da vil jo et evt ettenavn fra han bare være en daglig påminnelse om han.

Litt annen situasjon enn den de fleste her er i, men la det inn likevel jeg.

Back
Topp