Etternavn

Barnet får pappas etternavn. Vi er gift og det er mulig at jeg også bytter til hans etternavn etter hvert :)

Ikke bare teit, men herrefred så travelt! Har selv 4 navn, og jeg får nesten aldri plass til alle navnene i feks skjema som må bli fylt osv.! Bruker til daglig kun fornavn og etternavn (to navn).

Samme som meg! Har 4 navn. Bruker bare ett fornavn og ett etternavn til daglig [emoji1360]

Barna får sannsynligvis kun ett fornavn hver. Så blir nok mitt etternavn til mellomnavn og sambos etternavn forblir etternavn. Holder med 3 navn hver. Men vi har ikke diskutert det enda

Mitt mellomnavn og mannen sitt etternavn. Har tre barn fra før og de har bare faren sitt navn. Men vi var gift og hadde samme navn når de ble født. Jeg tar min ny mann sitt navn når vi gifter oss.

Jeg er ikke spesielt opptatt av at barna mine får mitt etternavn. Ikke er det spesielt sjeldent og jeg ønsker at barna mine bare har et fornavn og et etternavn..Vi er ikke gift enda, men forlovet. Kommer til å ta mannens navn når vi gifter oss. Liker det enkelt og greit [emoji5] Bryr meg ikke om at barnet har et annet etternavn enn meg, aldri vært i en situasjon der det har vært spørsmål om ungen ikke er min.

Jeg har to etternavn og mannen ett. Her fikk førstemann mannens etternavn pluss mitt ("hovedetternavnet") med bindestrek. Når vi gifter oss får begge guttene mannens så slipper jeg å måtte velge etternavn da begge to egentlig ikke er så vanlige [emoji4]

Her blir det nok begges etternavn, siden begge navnene er sjeldne! :) Da holder det med et enkeltnavn før også :p

Jeg har tatt mannens etternavn, og droppet mitt pikenavn. Ungene har også mannens etternavn så vi alle har samme navn. Følte ikke så sterkt for å beholde mitt pikenavn. [emoji4]

Mine barn har mitt mellomnavn som sitt mellomnavn, nå med ny samboer/bf er det en selvfølge at han også skal ha mitt mellomnavn, slik at søsknene har felles mellomnavn.. [emoji4]

får mitt etternavn som mellomnavn og samboeren sitt etternavn som etternavn, siden planen var at jeg også skal ta hans etternavn når vi gifter oss.

Vi er gift og har samme etternavn, men var ikke det når vi fikk vårt første barn. Men da fikk han faren sitt etternavn siden jeg også skulle hete det.

Back
Topp