Etternavn

En tråd i 'Navn' startet av tonjesm, 11 Apr 2016.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. tonjesm Blir kjent med forumet

Jeg og samboeren min sitter nå å prøver å finne navn til vår sønn som er 5 uker gammel.
    Det er ikke så lett...
    Finnner ikke fornavn men heller ikke hvordan etternavnet skal være, da saboeren har ett etternavn og jeg har to.
    Begge har lyst til å ha med etternavnene sine..
    Hvordan skal man gjøre det?

2. Kengu Forumet er livet VIP

Vi har
    Navn mitt etternavn mannens etternavn

Mannen har egt to etternavn men vi tok kun det siste

3. Eliz92 Forumet er livet Marsboere 2020 Marsmellows-15 Februarhjertene2017 Februarlykke 2015 Februarbarna 2020 Januar 2017

Man kan ha et etternavn som mellomnan og et som etternavn.

4. Klaramari Glad i forumet

Da jeg giftet meg tok jeg på meg mannens 2 etternavn og beholdt et av mine 2 etternavn, så både jeg og våre barn vill ha 2 etternavn

5. Hageblomsten Flørter med forumet

Slik det har blitt i vår familie der foreldrene ikke er gift, har barnet fått *navn* *mors etternavn* *fars etternavn*.
    Søsknene mine, jeg og mamma har to etternavn (mamma behold sitt og tok pappa sitt i tillegg da de giftet seg), så her har vi selv valgt det etternavnet vi ønsker å føre videre :) Søsteren min valgte et annet etternavn til barnet enn hva jeg valgte da jeg giftet meg, så er litt rart at vi ikke lenger har samme etternavn

6. FrkVerpesyk Gift med forumet Marsboerne2017 Februarbarna 2020

For at det ikke skal bli for tungt, bør du kanskje vurdere å droppe et av dine to etternavn? I så fall kan barnet få enten ditt eller hans etternavn som mellomnavn og så få den andres etternavn som sitt etternavn. Dersom dere begge ønsker at begges etternavn skal inngå i etternavnet, må dere bruke bindestrek mellom etternavnene (f.eks vil Bang-Hansen regnes som etternavn med bindestrek, mens uten bindestrek vil Bang bli regnet som mellomnavn og Hansen som etternavn).

7. 4barnsmamma to be Forelsket i forumet Sensommerbarna 2016

Mannen og barna har mitt etternavn. Jeg synes det aller viktigste er at hele familien har samme etternavn slik at det lett synes at man hører sammen:p

8. Januarmamma87 Flørter med forumet Januarlykke 2016

Mannen og jeg ble ikke enige vi giftet oss, så vi inngikk kompromiss og har slått sammen etternavnene våre med bindestrek :-D

9. Minimamma Forumet er livet ❤ Oktoberbaby 2016 ❤

Mine eldste har mitt etternavn, og mine to yngste har sin fars etternavn. Nest yngste har mitt som mellomnavn, mens yngste har kun farens (hun har tre fornavn, så måtte la mitt etternavn gå;))

10. 87'modell Forumet er livet

Sønnen vår har samboerens etternavn, og det tar jeg også, når vi gifter oss. :)

Har dere tenkt på hvorfor det er så viktig for dere å ha med alle navnene?

11. Sima Gift med forumet Novemberlykke 2015

vår lille fikk begge sine etternavn mitt ble mellomnavn og hans ble etternavn :) var litt frem og tilbake der, men siden siden han kom dagen før årets farsdag så fikk samboeren det i farsdags"gave" (lille kom før tiden, så hadde ikke ordnet noen farsdagsgave) :p så må jeg jo innrømme at nå når jeg tenker meg om så er det best flyt slik også :p

12. Monique33 Flørter med forumet

Da ville jeg tatt et fornavn ditt siste etternavn som mellomnavn og mannen sitt etternavn til slutt :)

13. Alvea Forumet er livet Himmelbarn Aprillykke 2016 Assistert-jentene Januarlykke 2020

Jeg har to etternavn og mannen et, så her har lillegutt mitt siste etternavn og mannens etternavn :)

14. Ejlis86 Flørter med forumet

Her har etternavn egentlig ordna seg.
    Svigermor prata veldig om å føle seg som en familie med likt navn, og kjæresten var enig. Svigermor tok svigerfars navn da de giftet seg, og ungene har bare et etternavn.
    Jeg er oppvokst med to etternavn, pappa sitt som mellomnavn og mamma sitt som siste etternavn.
    Jeg har vært tydelig med kjæresten om at jeg ikke kommer til å forkaste begge mine, eller legge til hans etter mitt.
    Så da ble han enig med seg selv om at det blir hans navn med bindestrek så mitt.
    Han har allerede byttet, det gjorde han før vi begynte å prøve.
    Så da må jeg bytte en gang også er det oppe og avgjort til ungen kommer

• Liker Liker x 1
  15. TM85 Forelsket i forumet Sensommerbarna 2016

Vi hadde mellomnavn og etternavn begge to. Så det endte opp med at mitt mellomnavn ble alle sammen sitt mellomnavn og vi alle tok mannen min sitt etternavn (desverre...)

16. Løvemamma88 Forelsket i forumet Septemberlykke 2015 Sommerfuglene 2017

Vi valgte bindestrek til jenta vår :) planen er at vi også skal bytte :)

17. Softis Forumet er livet Himmelbarn Desemberskatter 2016 Sommerfuglene

Vi har mitt etternavn som mellom navn og hans som etternavn. :)

18. LittleBiii Forumet er livet

Våre barn har sambo sitt etternavn. Men det er mest fordi vi skal gifte oss med tiden, og da kommer jeg til å da det navnet jeg også :)

19. CyanC Elsker forumet Novemberlykke 2016 ❤ Oktoberbaby 2016 ❤

Våre barn får mitt etternavn.

20. Mrs. Lynch Heldig mamma! Juli13-jentene

Her ble det også bindestrek.

Del denne siden