Etternavn

Ccaa

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Sensommerbarna 2019
Jeg ønsker at barnet mitt kun skal ha et etternavn.
Så jeg vurderer å ta samboerens etternavn slik at vi alle har samme etternavn. (uten å gifte oss)

Hvordan skal dere gjøre det med etternavn?

Vi har alle i familien mitt etternavn. Fint at alle har samme etternavn, synes jeg. Og vi valgte mitt navn. Vi er gift, da.

Samboerens etternavn på guttungen her, blir det samme på den i magen :)

Her har hun pappan sitt etternavn, men jeg angrer på at hun ikke fikk mitt etternavn også, da samboeren min nekter å gifte seg, og jeg føler meg som 5 hjul på vogna, da han også har en sønn fra før som har hans etternavn og moren sitt etternavn.. så er jeg bare meg.. kan ikke sette på mitt på datteren vår, da hun også hsr er langt og litt tungt mellomnavn, og etternavnet mitt er også langt og tungt.. så håper jeg får med mitt på neste selv om jenta vår ikke har det.. men har mine tvil..

Jeg hadde ikke villet ha et annet etternavn enn barna mine. Jeg vil at de skal høre sammen med meg! Men jeg vet at andre ikke synes det er så viktig som meg :p

Det er faktisk et diskusjonsemne her hjemme. Sambo vil at barnet bare skal ha hans, pga mitt er så langt og klassisk. Mens jeg synes siden vi ikke er gift, skal barnet ha begge. Evt må han fri :hilarious:

Her har hun pappan sitt etternavn, men jeg angrer på at hun ikke fikk mitt etternavn også, da samboeren min nekter å gifte seg, og jeg føler meg som 5 hjul på vogna, da han også har en sønn fra før som har hans etternavn og moren sitt etternavn.. så er jeg bare meg.. kan ikke sette på mitt på datteren vår, da hun også hsr er langt og litt tungt mellomnavn, og etternavnet mitt er også langt og tungt.. så håper jeg får med mitt på neste selv om jenta vår ikke har det.. men har mine tvil..

Men du vurderer ikke å bytte til samboerens navn uten at dere gifter dere da?
For det er det jeg har tenkt på..

Tror d blir mitt, vi har snakket litt om d før vi ble gravide allerede. D er fordi hans er svært vanlig, mens mitt er veldig spesielt;) Mulig han også tar mitt når vi en gang i fremtiden forhåpentligvis gifter oss:)

Men du vurderer ikke å bytte til samboerens navn uten at dere gifter dere da?
For det er det jeg har tenkt på..

Jo, har vurdert det.. men føler det blir så feil i og med at jeg ønsker å gifte meg, og vi er forlovet.. så håper han en dag plutselig ombestemmer seg igjen om å ville gifte seg med meg.. var jo en grunn til han fridde den gangen.. så vi får se.. hater det diskusjonstemaet, blir bare nedfor når det kommer opp, så gruer meg :p hehe

Jo, har vurdert det.. men føler det blir så feil i og med at jeg ønsker å gifte meg, og vi er forlovet.. så håper han en dag plutselig ombestemmer seg igjen om å ville gifte seg med meg.. var jo en grunn til han fridde den gangen.. så vi får se.. hater det diskusjonstemaet, blir bare nedfor når det kommer opp, så gruer meg :p hehe

Skjønner! Synes det er vanskelig selv da vi er enige om å gifte oss, bare ikke i nærmeste fremtid :/

Grunnen til at barna våre bare får samboerens etternavn er rett og slett fordi jeg har min fars etternavn og har ikke hatt et så godt forhold til han oppover tiden. Min samboers far har vært mer farsfigur en min egen far, derfor vil jeg gi min "svigerfars" og samboers etternavn videre. Så forhåpentligvis vil jeg få det samme etternavnet etterhvert jeg også :p Kanskje snart på tide etter 13 år som kjærester :)

Førstegull fikk pappaen sitt med tanke på at vi har lyst å gifte oss en dag. 4 mnd senere fridde han og vi gifter oss i år, før andregull kommer <3

Her har barna hans etternavn, jeg har ikke det, enda, men planen er å bytte når vi en gang gifter oss. :)

Jeg har ett vanlig -sen navn jeg deler med 50000, og hans sitt er litt mer spesielt, så da ble det sånn. Syns det er litt tungvindt med to lange navn når mitt er så vanlig.. :)

Nå er vi gift og jeg tok etternavnet hans, så da får babyen det også, men barnet hadde nok fått hans etternavn uansett siden hans er veldig sjeldent og mitt var super vanlig og kjedelig :)

Han har et sen-navn, men vil absolutt at kid'en skal ha hans! Også jeg, når/hvis vi gifter oss... Jeg har et mindre vanlig navn, og synes det er mye finere om vi alle tar det... Mye diskutert: ingen enighet!

Back
Topp