Etternavn

CandyCrush

Glad i forumet
Nå kom diskusjonen opp, hvem sitt etternavn skal vi bruke? Eventuelt om vi bruker begge, hvem sitt skal først og sist?

Jeg har ei fra før som ikke har mitt etternavn, men pappaen sitt.. Pappaen hører vi ikke fra, men har delt foreldrerett så får ikke byttet etternavnet til mitt uten hans signatur. Å det er lettere sagt enn gjort..

Er jeg teit om jeg vil at babyen som kommer skal ha mitt etternavn til slutt? Ungene kommer uansett til å ha forskjellige etternavn, men føler litt for å bruke mitt på slutten denne gangen..

Her blir det mitt etternavn til sist av den enkle grunn, BF sitt etternavn er Hansen:) sånn som 90% av Norge så der vi enige:) enig om jentenavn men gutt har jeg noen navn men han er ikke enig, så blir litt titting og sjekke, for blir dobbelt navn uansett:)

Jeg er også gift å har etternavnet til maen min, å jeg har ei fra før og hun har også hanna sitt etternavn :) men jeg har 100% om sorg og hun kaler han for pappa og har ikke noe kontakt med sin ekte. Så her vill alle fem få samme navn :) å nor det kommer til deg, tror jeg du skal gjøre det du føler er riktig for deg og det du føler er best :))) men ikke noe gale i å ta ditt navn :) men når det er sakt kan han ikke nekte deg å sette på ditt etternav på barne ditt, så lenge dere ikke bor i lag å at han ikke har daglig kontakt med henne.. Bare snakk med skattekontoret :)

jeg har kunn samboers etternavn, litt gammeldags jeg :P

Jeg er eneste jente av 3 barn. IKKE Min jobb å bringe mitt etternavn videre ;)

Men om jeg var deg, så ville jeg gjort det du selv føler er best :)

Om det passer så ville jeg brukt begge sine etternavn, så kan du i ha ditt på slutten om du vill det :) min elste har mitt etter navn siden jeg ikke har noe kontakt med faren hannes, er gift nå men minste har bare mannen min sitt etternavn, men siden jeg blir å bruke både mitt og Hannes på meg selv så vill jeg at ungene mine og skal ha begge :)

Mine har mannen sitt mellomnavn som mellomnavn og mitt etternavn som etternavn.. Rett og slett fordi mannen heter Hansen..:P

her blir det nok delt etternavn,men har ikke snakket om hvem sitt som skal være først og sist :) men du må gjøre det du synes er riktig,prøv og forklar til kjæreste hvordan det er for deg :)

Gjør det du føler er rett for deg/dere, kun dere som bestemmer det :)

her har jeg ikke tenkt så mye på det, regner med det blir det forloveden sitt etternavn, skal vel gifte oss etterhvert :)
og da regner jeg med at jeg tar hans etternavn...

Jeg trodde det skulle bli meg og pappaen til 5 åringen, derfor fikk hun hans navn. Men han stakk når hun var 8 mnd, å nesten ikke sett henne siden. Siden vi har delt omsorg tror jeg det er sånn at jeg må ha hans underskrift for å endre etternavnet? Å der setter hvertfall han seg på bakbena!

Har sovet på det i natt, å det blir nok mitt etternavn til slutt selv om jeg har sånn "vanlig" å pappaen til lilletrollet har mer originalt, blir slik frem til vi er gift hvertfall! :-)

Her har vi mannens først og mitt sist. Men vi har det med bindestrek så da blir begge etternavn, og ikke mellomnavn og etternavn.. Her ble det sånn pga min eldste jente hadde det sånn, og fedrene har samme etternavn. Ville ikke ha en f.ks Jensen-Hansen og en Hansen-Jensen unge. :p

Selv om jeg er gift har jeg ikke mannens etternavn og han har heller ikke mitt, hehe. Så her er det 3 forskjellige etternavn på postkassa. :p

Blirnok bindestrek mellom mitt og pappaens etternavn her. Det har storebror også, men de har ulike pappaer da.

Her har mini og jeg mitt gamle etternavn som mellomnavn og mannens som etternavn. Hvis vi ikke var gift ville det bare blitt mitt;)

Back
Topp