Etternavn

*trinemor*

Gift med forumet
Er barna opptatt av etternavnet sitt???

Amelia har lenge vært opptatt av sitt fulle navn (og alle andre i slekten sitt også [8D]), og sier mange ganger om dagen:

"jeg heter Amelia ............ ..." til alle hun møter på [:D]

Har et ganske vanskelig og langt mellomnavn da, så hun sier det ikke helt riktig men vi forstår henne [:)]

He he nei det vet hun ikke engang hva er !

Ja, Theo sier til alle at han heter Theo Alexander .....(etternavn)

Hun sier alle sine fire navn (to fornavn, to etternavn), ja- ganske ofte- men ikke så lett å forstå for dem som ikke vet fra før av hva hun heter:)

Ja, her sier han begge navnene, og hvis jeg sier han er Henry tullebukk eller lignende, så sier han "nei, Henry ....."[:D]

Ja, han er blitt utrolig opptatt av etternavnet de siste ukene. Det virker som om det er spesielt viktig for ham at vi alle har det samme etternavnet.

Han snakker heldigvis ikke så mye til folk han ikke kjenner skikkelig, for her holder det ikke med å presentere seg med fullt navn. Når vi har besøk skal han gjerne fortelle dem at Felix heter Felix ......, lillesøster heter ...., mamma heter ..., pappa heter ..... Det skal alltid følges opp med hvilket forhold vi har til hverandre, Felix er gutten til mamma, mamma er mamman til Felix, mamma er kona til pappa, pappa er mannen til mamma, osv osv med hele familien. Han kommer litt ut av det, så en del blir gjentatt flere ganger.[8D] Hele greien avsluttes med "mamma og pappa og Felix og Anna er en FAMILIE."[:)][8D] Han høres litt ut som en klissete amerikansk familiefilm, og hvis han begynner slik til folk vi møter ute så tror jeg at jeg må finne en måte å stoppe ham på...

ORIGINAL: Sukkertopp

Ja, han er blitt utrolig opptatt av etternavnet de siste ukene. Det virker som om det er spesielt viktig for ham at vi alle har det samme etternavnet.

Han snakker heldigvis ikke så mye til folk han ikke kjenner skikkelig, for her holder det ikke med å presentere seg med fullt navn. Når vi har besøk skal han gjerne fortelle dem at Felix heter Felix ......, lillesøster heter ...., mamma heter ..., pappa heter ..... Det skal alltid følges opp med hvilket forhold vi har til hverandre, Felix er gutten til mamma, mamma er mamman til Felix, mamma er kona til pappa, pappa er mannen til mamma, osv osv med hele familien. Han kommer litt ut av det, så en del blir gjentatt flere ganger.[8D] Hele greien avsluttes med "mamma og pappa og Felix og Anna er en FAMILIE."[:)][8D] Han høres litt ut som en klissete amerikansk familiefilm, og hvis han begynner slik til folk vi møter ute så tror jeg at jeg må finne en måte å stoppe ham på...

Ha, ha, fantastisk!! Dere har lest mye bøker for han, og får det tydeligvis servert tilbake! Herlig! Tror folk dere møter bare ville tenkt, for en fantastisk skjønn gutt!![:)]

Han kan etternavnet,men sier det skjeldent, sier bare jeg heter Dondre (sondre)[:)]

ORIGINAL: Litolus

Ja, her sier han begge navnene, og hvis jeg sier han er Henry tullebukk eller lignende, så sier han "nei, Henry ....."[:D]

Hehe [:)] det gjør Amelia også.

Hvis hun lager dyrelignende lyder og vi sier "Er du en gris du?", så svarer hun ofte; "Nei, jeg heter Amelia ........... ..."

[:D][:D][:D]

ORIGINAL: Sukkertopp

De er morsomme [:D]

Amelia er også opptatt av hva vi andre heter og at vi har samme etternavn som henne. Og går gjerne igjennom hva mormor og morfar, bestemor og bestefar heter også [:)]

Barnehagen får sikkert runden de også [:D]

ORIGINAL: *trinemor*

ORIGINAL: Litolus

Hehe [:)] det gjør Amelia også.

Hvis hun lager dyrelignende lyder og vi sier "Er du en gris du?", så svarer hun ofte; "Nei, jeg heter Amelia ........... ..."
[:D][:D][:D]

Ja den er også vanlig her[:)]

Fortalte hun nå for første gang hva hun heter til etternavn. Ikke sjangs for at hun kommer til å klare å si det på leeeenge. Lignet ikke i det hele tatt [:D]

Inspirert av denne tråden måtte jeg fortelle Teodor hans hele navn i dag =)
Tror faktisk vi aldri har snakket om etternavnet vårt. Men han klarte nesten å uttale det da, men om han forstod det vet jeg ikke helt [:D]
Han bruker navnet på pappan ganske ofte. Ser på han og sier navnet hans med en oppgitt tone (lurer på hvor han har det fra [:-])
Mitt navn sier han på oppfordring, men jeg er stort sett bare "mamman min!".

hun er ikke så veldig opptatt av etternavnet sitt. Men hun vet hva det er og sier det hvis vi spør hva hun heter til etternavn.

Ikke nevneverdig, han forsøker å si det når broren hans sier ; "kan du si jeg heter .........."[:D]

Min sønn heter DU, å abolutt overhode ikke Bjørn William, han er lite intressert i å fortelle navnet sitt.

Back
Topp