etternavn?

vevina

Forumet er livet
stjal ideen fra desember altså[;)]

hehe hvilket etternavn skal barnet ha?
snakket litt med sambo om det her, jeg vil at barnet skal ha hans etternavn, planen er jo at vi skal gifte oss med tid og stunder og da tar jeg jo også hans etternavn.

men sambo har dobbelt etternavn, navnet på gården og "familie" navnet, og sambo foreslo at barnet bare skulle ha navnet på gården, altså hans første etternavn(det som blir sagt først') hehe hvis dere skjønner.

hvet ikke helt hva jeg tenker om det....................

mannen sitt... [:D] 
marcus har og mannen sitt... [:D]

Thea har nevnet til både meg og sambo- så da får nok denne det også[:D] Om vi gifter oss tar nok jeg navnet til sambo- og da ta vi heller vekk navnet mitt[:)]

Her har mannen to etternavn, ett spesielt og ett kjedelig vanlig ett, så her blir det hans første etternavn og mitt med bindestrek så ikke hans blir brukt som mellom navn og glemmes [:)] jeg har ett ganske mye mere spesielt etternavn enn han [:)]

Sambo sitt[:)] Gifter oss neste sommer, og da tar eg også kun etternavnet hans! Synst det blir for mye med dobbeltnavn, og 2 etternavn! Så da ble det sånn[:)]

Tiril har bare pappen sitt, og det kommer lille gull i magen også til å ha [:)]
Vi gifter oss neste sommer, og da tar jeg bort mine to ettenavn og tar bare hans [:D]

Her blir det mitt etternavn som mellomnavn på barnet, og mitt og mannen min sitt etternavn, siden vi er gift! [:)]

Samboer sitt etternavn. Det har sønnen vår også. Jeg har så langt og vanskelig etternavn så det er mest praktisk sånn. Jeg hater mitt eget etternavn, for jeg må alltid stave det i alle sammenhenger. 

snuppen har bare sambo sitt etternavn.. babyen vil og få det.. vi vil jo gifte oss etterhvert så da tar jeg kun hans navn uansett..

Vi er gift, og har felles etternavn. Pikenavnet mitt har jeg, og vår sønn, som mellomnavn, vi går nok for samme løsning for nestemann.

Vi er gift og har samme etternavn, så her er det soleklart hva etternavnet blir[:)]

Vi gifter oss om 2,5 uke, og jeg skal ha mitt etternavn som mellomnavn.

Eliah har også mitt som mellomnavn og hans som etternavn, så det blir det samme på denne også[;)]

Vi er bare jenter i familien så vil ihvertfall gjøre mitt for å føre slekta videre[:)]

her blir det mitt mellomnavn pluss sambo's etternavn, altså to etternavn! Da blir vi hetende det samme når vi blir gift!!! Utenom sambo da, hvis ikke han også tar mitt mellomnavn!

Vi er gift og har IKKE samme etternavn, så avkommene sitt etternavn blir: Hans etternavn -Mitt etternavn...

Med oss blir det sambo sitt etternavn. Selv har jeg to etternavn, så jeg vet ikke hvilket ej skulle valgt om vi skulle bruke et av mine også. Så vi gjør det enkelt :) Forhåpentligvis gifter vi oss en gang, og jeg tar hans navn:)

Førstemann er registrert med mitt etternavn og sambos etternavn som mellomnavn, men ettersom han har to fornavn så bruker vi ofte bare mitt etternavn til daglig. Samme blir det med nestemann [:)]

Back
Topp